2024
Въпреки че е сред пионерите на световната автомобилна индустрия, още след края на Първата световна война Нидерландия осъзнава, че е безсмислено да се противопоставя на автомобилните гиганти, и доброволно се отказва от собствено производство в продължение на повече от три десетилетия (времето между бутиковия първообраз на Spyker, произвеждан до средата на 20-те години, и добре познатия Daf, който се появява в края на 50-те).
В страната обаче има хора, които по никакъв начин не искат да се примирят с това незавидно положение, и много от тях с по-голям или по-малък успех се опитват да предложат собствена алтернатива, която отново да върне Нидерландия на картата на световното автомобилостроене. Сред тези ентусиасти е и автомобилният механик Килстра от Драхтен, който в края на 40-те години притежава един от големите гаражи в града. Той решава да създаде собствена кола, чиято концепция обаче е повлияна по-скоро от емоционалния порив на творческото вдъхновение, отколкото от инженерните норми и актуалните тенденции.
Килстра събира всякакви налични части и компоненти, които му се намират в наличност, в това число: двигател от Studebaker, табло от Chevrolet, джанти от Renault, оси от Willys Jeep, спирачна система от Opel, модел 1934 г. (откъдето е и сгъваемата конструкция на платнения покрив), и така през 1953 година сглобява от тях своя първи автомобил, наречен Kielstra 446 Convertible. Типовото обозначение 446 е избрано заради задвижването на четирите колела (4×4) и 6-цилиндровия двигател. Каросерията е изработена изцяло на ръка от стоманена ламарина с дебелина 1 милиметър. Първоначално Kielstra 446 е с кръгли фарове, които по-късно са заменени с правоъгълни.
Килстра използва своя кабриолет, както за лични нужди, така и за бизнес. Автомобилът е изключително мощен и много подходящ за изтегляне на закъсали шофьори. Но най-интересното е, че това самоделно превозно средство, което вече е изминало над триста хиляди километра, все още продължава да се използва, а от време на време взима участие и в различни изложения за класически превозни средства. Друг любопитен факт е, че това не е единственият автомобил с тази марка. Още през 1948 година се появява моделът 446A, който представлява линейка с 3-литров двигател Studebaker и окачване с винтови пружини от неръждаема стомана. Този рядък екземпляр със задвижване на четирите колела за съжаление не е запазен.
Синът на Килстра Хари продължава семейната традиция и през 1992 година изработва собствен спортен автомобил, наречен Kielstra HCB. Използваният двигател е от Ford Granada 2.8, благодарение на което 800-килограмовото купе развива максимална скорост над 200 километра в час. За разлика от модела на баща му, който е със стоманена каросерия, за надстройката на HCB са използвани композитни материали.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!