Нашите съвети » Kia Sportage на старо: не дава поводи за критика

Kia Sportage на старо: не дава поводи за критика

1609
2022

НЕДОСТАТЪЧНАТА АМБИЦИЯ определено не бе сред качествата на шефовете на Kia през последното десетилетие. Най-добрият пример е произвежданото между 2015 и 2021 г. четвърто поколение на Sportage. С компактния SUV производителят уцели десетката. Дизайнът с тигровата маска на бившия човек на Audi Петер Шрайер не изглежда стар дори и след седем години. Как стоят нещата обаче с вътрешните добродетели на произвеждания в Словакия модел? Принципно Sportage се отличава с много място за четирима души плюс техния багаж.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА KIA SPORTAGE НА СТАРО

Оформените по тялото седалки са стегнати като при нов автомобил, като дори и возещите се отзад разполагат с подгряване на седалките. Горе на централната конзола е разположен мониторът на централната конзола с Android Auto и Apple CarPlay, която с добре функциониращите система от камери и асистенти за водача (за запазване на пътната лента и за разпознаване на пътни знаци) е наистина убедителна. А от Kia дават гаранция от седем години за добрите качества на Sportage. Последната важи, ако не сте минали повече от 150 000 километра.

Безупречен изглед на кокпита без излишни дизайнерски изхвърляния. След повече от три години не личи износване
Прегледни и изчистени уреди без излишна украса. Различните настройки се извършват посредством минидисплея в средата
Инфотейнмънт система с тъчскрийн със свързване на смартфон и четец на SD карти. За релакс има някои звуци от природата

Нашият тестови автомобил от Autohus в Бокел е с първа регистрация от октомври 2018 г. и е изминал 61 981 километра. Като нов в нивото на оборудване Spirit с приспособление за теглич е струвал 65 860 лв. Три години и четири месеца по-късно за поддържания употребяван „кореец“ искат 39 560 лева. Тракането и тропането не са присъщи за Sportage – въпреки малко стегнатия комфорт на возене. А остатъчната гаранция все още е по-дълга от тази на някои нови автомобили. 1,7-литровият дизелов двигател навремето е бил базова моторизация. Той отговаря на нормата за вредни емисии Eвро 6 (от есента на 2018: 1.6 CDRi с Eвро 6d-Temp) и за разлика от по-мощните версии се е предлагал само с предно, а не с двойно задвижване 4WD.

Този багажник може да се мери само с комбитата. 491 литра стандартно и 1492 литра максимум

КОМПАКТНИЯТ КОРЕЙСКИ SUV НЕ ДАВА ПОВОДИ ЗА КРИТИКА

Проверката на подемника потвърждава доброто впечатление, оставено от това поколение на Kia Sportage по време на доклада на TÜV. Корозията изобщо не е тема – нито по ауспуха, нито по осите, нито по дъното на автомобила. Задвижването е абсолютно сухо. Това, че спирачните дискове вече са малко износени, е феномен, който се дължи на високото тегло. През май 2021 г. има сервизна акция заради възможно късо съединение в рамките на електрическата инсталация на ABS/ESP. Вследствие на това съществува опасност от пожар.

Ръчна спирачка С напредване на възрастта на автомобила паркинг спирачката започва да действа по-слабо.
Съединител При често теглене на ремарке съединителят страда и се износва по-рано.
Климатична инсталация От време на време може да има проблеми с климатика. Компресорът и панелът за управление на климатичната инсталация може да се повредят.
Спирачки При бързо каране и често натоварване Sportage показва ранно износване на спирачките.

Извод

Качества на всестранен талант, високо качество и дълга гаранция са силните страни на употребявания Sportage. Малкият дизелов двигател е достатъчен в 90 процента от случите. За съжаление изгодни екземпляри се срещат рядко.


Още по темата

ƒ