Kia Sportage и Mazda CX-5 срещу VW Tiguan: кой е най-добрият компактен SUV?

1409
2022

ПРИ ПРОДАЖБИТЕ работата е ясна: с над 55 000 продадени екземпляра за последната година в Германия VW Tiguan едва ли може да се страхува от конкуренцията. Mazda CX-5 и Kia Sportage заедно не успяват да стигнат и една четвърт от продажбите на модела от Волфсбург.

Сега обаче Sportage е съвсем нов – пуснатото в началото на 2022 г. пето поколение на корейския SUV се отличава със смел дизайн, инфотейнмънт система с широк екран и интелигентно дизелово задвижване с 48-волтова електрическа система и функция за „реене“. Едва ли има шанс да не забележите Sportage. CX-5, който се произвежда от 2017 г., тоест е с година по-млад от Tiguan, наскоро получи само фейслифт и сега ни се представя с външния вид на линията на специално оборудване Newground в неоново зелени акценти. „Японецът“ е и единственият в теста с механична скоростна кутия, като за съжаление не ни бе предоставен за теста с прецизно превключващата автоматична предавателна кутия. Хората от Волфсбург обаче не се успокоиха от успеха на Tiguan – в края на миналата година се появи фейслифт на модела с преработена предница, оптимизирана инфотейнмънт система и нови асистенти. Освен това инженерите подобриха комфорта на возене.

По отношение на управлението на кокпита обаче виждаме някои стъпки в посока назад. Отделният блок за управление на климатика е останал, но от модула липсват физическите бутони и превключватели, които са заменени с тъчполета. Подобно е и положението с волана. При вида на кокпита на Sportage усещате изключителната модерност на неговия електрически събрат EV6, от който е заимствал двата дисплея на климатика и инфотейнмънт системата. Освен това в новия „кореец“ всичко изглежда солидно изработено. Отнемаме точки единствено за някои не добре напаснати тапицерии и малко по-твърдата на места пластмаса в сравнение с VW.

Sportage с отлични спирачки: когато те са топли, спирачният път е 34 метра
Големи дисплеи с висока разделителна способност. След кратко време за свикване инфотейнмънт системата се управлява лесно
Спортно оформените седалки са сред най-комфортните в този клас – харесват ни и с добрата си странична опора
Хитро разположени USB-C букси в задните части на предните седалки
Блокът с превключватели е с различна функционалност – управлява както климатика, така и навигацията и аудиосистемата
Голям багажник, много твърда пластмаса и неособено добре напасната тапицерия на задната облегалка

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин