Kia Sorento II (Typ XM) от 20 000 лева: За щастие е в гаранция

При второто поколение Kia из основи промени своя успешен SUV Sorento. Но някои от проблемите останаха


7
юни
2017

НЕ ИМ ЛИПСВА смелост на корейците: през 2002 година, когато марката все още се бореше с имиджа си на евтин автомобил, Kia пусна на пазара SUV за над 60 000 лева. Sorento бе толкова търсено, че клиентите бяха готови да чакат до 12 месеца за своя нов автомобил.

Семпъл кокпит: след фейслифта през 2012 г. материалите станаха по-висококачествени

При второто поколение на Sorento (Typ XM) Kia се осмели да започне отначало. И ако конструкцията на предшественика бе на класически офроудър с цял заден мост, понижаващи предавки и рама, то сега базата бе самоносеща каросерия с напречно разположен двигател. Поради липса на място отпаднаха блокажите и понижаващите предавки. Промяна, която беше логична за развиващия се пазар на SUV-овете, но не и безпроблемна. Защото донесе и недостатъци: ако първото Sorento можеше да тегли ремаркета с тегло до 3,5 тона, то при второто максимумът бе 2,5 тона, а при автоматична трансмисия смешните 2 тона. Сериозен недостатък за собствениците на лодки и коне.

Но на фона на здравината на модела това се оказа правилно решение. Понякога съединителите не издържат дори и 60 000 километра, турбокомпресорите отказват, а гумите се износват изключително бързо. Резултатът е лоша стабилност по курса и силно недозавиване. А когато теглите тежко ремарке, нещата се влошават допълнително.

Меко настроените амортисьори и седалките с недостатъна странична опора категорично определят Sorento като модел за спокойно пътуване


„No sports!“ – такъв е девизът и на окачването. Пружините и амортисьорите са меки, при бързо шофиране по завои можете да получите морска болест. За сметка на това седемте места на борда са гаранция за предостатъчни таланти като семеен автомобил.

Под предния капак работи един подходящ двигател – 2,2-литровият CRDi, собствена разработка на Kia. С мощността си от 197 к.с. и с въртящия момент от 421 Нм той разполага с достатъчно сила още при ниски обороти и е значително по-подходящ за характеристиките на автомобила в сравнение с редките бензинови мотори със 174 или 192 к.с., които стават прекалено лакоми при натоварване.
По-голяма радост носи гаранцията от 7 години. Благодарение на нея по-младите употребявани екземпляри са силно препоръчителни, тъй като разходите за ремонти са предвидими. В това отношение Kia, по стара традиция, отново демонстрира смелост.

Още по темата

Card image cap
Opel Astra H Caravan на старо: комби за мама

20
юни
2017

Надежден, приятен, икономичен: Opel Astra H Caravan е солиден тип, който остава в добра форма и на възраст. С тази кола колежката ни Надин ще вози своето бебе

Card image cap
Какво трябва да знаем за конденза във фаровете?

7
мар.
2018

Кондензиралата вода във вътрешността на фара веднага буди асоциации за стар и „уморен от каране“ автомобил – само че този феномен може да бъде наблюдаван и при съвсем нови коли. Експерт от Valeo разкрива най-важното за проблема и споделя кога фарът трябва да бъде сменен

Card image cap
Тест всесезонни гуми: едни за всички сезони

3
ное.
2017

Да, те наистина съществуват! Всесезонни гуми, които имат добро сцепление при всякакви метеорологични условия. Ние ги тествахме – и ще ви дадем съвети на какво задължително да обърнете внимание при покупката