Kia Sorento II (Typ XM) от 20 000 лева: За щастие е в гаранция

При второто поколение Kia из основи промени своя успешен SUV Sorento. Но някои от проблемите останаха


7
юни
2017

НЕ ИМ ЛИПСВА смелост на корейците: през 2002 година, когато марката все още се бореше с имиджа си на евтин автомобил, Kia пусна на пазара SUV за над 60 000 лева. Sorento бе толкова търсено, че клиентите бяха готови да чакат до 12 месеца за своя нов автомобил.

Семпъл кокпит: след фейслифта през 2012 г. материалите станаха по-висококачествени

При второто поколение на Sorento (Typ XM) Kia се осмели да започне отначало. И ако конструкцията на предшественика бе на класически офроудър с цял заден мост, понижаващи предавки и рама, то сега базата бе самоносеща каросерия с напречно разположен двигател. Поради липса на място отпаднаха блокажите и понижаващите предавки. Промяна, която беше логична за развиващия се пазар на SUV-овете, но не и безпроблемна. Защото донесе и недостатъци: ако първото Sorento можеше да тегли ремаркета с тегло до 3,5 тона, то при второто максимумът бе 2,5 тона, а при автоматична трансмисия смешните 2 тона. Сериозен недостатък за собствениците на лодки и коне.

Но на фона на здравината на модела това се оказа правилно решение. Понякога съединителите не издържат дори и 60 000 километра, турбокомпресорите отказват, а гумите се износват изключително бързо. Резултатът е лоша стабилност по курса и силно недозавиване. А когато теглите тежко ремарке, нещата се влошават допълнително.

Меко настроените амортисьори и седалките с недостатъна странична опора категорично определят Sorento като модел за спокойно пътуване


„No sports!“ – такъв е девизът и на окачването. Пружините и амортисьорите са меки, при бързо шофиране по завои можете да получите морска болест. За сметка на това седемте места на борда са гаранция за предостатъчни таланти като семеен автомобил.

Под предния капак работи един подходящ двигател – 2,2-литровият CRDi, собствена разработка на Kia. С мощността си от 197 к.с. и с въртящия момент от 421 Нм той разполага с достатъчно сила още при ниски обороти и е значително по-подходящ за характеристиките на автомобила в сравнение с редките бензинови мотори със 174 или 192 к.с., които стават прекалено лакоми при натоварване.
По-голяма радост носи гаранцията от 7 години. Благодарение на нея по-младите употребявани екземпляри са силно препоръчителни, тъй като разходите за ремонти са предвидими. В това отношение Kia, по стара традиция, отново демонстрира смелост.

Още по темата

Card image cap
Топ 20 на най-продаваните употребявани автомобили: 10-то място Skoda Octavia (2004 до 2012)

14
февр.
2018

AUTO BILD ще ви разкрие проблемните зони на тези модели

Card image cap
Range Rover V8 Vogue втора ръка: тлъста оферта

20
авг.
2017

От 1970 година Range Rover е олицетворение на лукс, мощност и престиж. Третото поколение с техника на BMW вече струва по-малко от нов малък автомобил. Но списъкът с проблеми съвсем не е толкова изискан

Card image cap
Компактни комбита с дизелов двигател: Ford е по-добър от VW и Opel

6
юни
2017

Golf VI има абонамент за победи в сравнителните тестове - но не е препоръчителен като употребяван автомобил

Card image cap
Метанови автомобили на старо: за какво да внимаваме?

14
мар.
2018

Благодарение на затягането на режима при по-старите дизелови автомобили в Германия употребяваните модели на природен газ там внезапно станаха интересни

Card image cap
Внимавайте при ремонта на турбото!

7
февр.
2018

Когато турбото е счупено, много сервизи го сменят – в чести случаи обаче то може да бъде ремонтирано, което излиза значително по-изгодно

Card image cap

В последния брой:

Архив >