2020
ПОМНИТЕ ЛИ ПЪРВАТА Kia Sorento от 2002 г.? На външен вид копие на Mercedes ML, по отношение на техниката смесица между холивудска люлка и параход за открито море. Знаете ли обаче какво? Забравете за този първи модел. За изминалите 18 години няма друга марка (разбира се, освен Hyundai, но те са „роднини“) като Kia, която да се е развила толкова много.
Наскоро Kia представи новото Sorento. Сега за сравнение го чака освеженият Seat Tarraco. Но нека първо разгледаме тъмносивия SUV: каква впечатляваща външност! С годините Kia Sorento порасна с 24 сантиметра, като в четвъртото си поколение е с дължина от 4,81 метра. И по този начин изпреварва Seat Tarraco със седем сантиметра на дължина, по-висок е с 3 см с 1,70 метра, а широчината му от 2,17 метра с огледалата е с 5 см по-голяма.
Дали обаче това е кралят на пътя? Нека първо се качим и усетим всичкия този лукс. Естествено от Kia са ни пратили модел с топоборудване, в случая Platinum, който с 2,2-литровия дизелов мотор, 4х4 и автоматична трансмисия с два съединителя струва 106 600 лв. в топниво на оборудване: това вече не е евтино. Да, разбира се, че включва всичко. Кожени тапицерии, 19-цолови джанти (серийните 17-цолови алуминиеви правят автомобила да изглежда като „слон с ролери“), асистент за мъртвата зона на централния дисплей (когато активираш мигач, на кръглите уреди се появява изображение на движещите се отзад автомобили), Head-up дисплей с много контрастно изображение на предното стъкло, подгряващи се и вентилирани седалки, навигация с онлайн информация на живо – всичко това ще получите още в топнивото Limited. Забравяме ли нещо? Подгряване на задните седалки, електрически регулиращи се седалки, седем USB букси. Което има смисъл, тъй като Kia предлага до седем места. Седалки номер 6 и 7 са серийни.


И отново стигнахме до темата за разходите: лакът металик струва 1174 лв., а джантите с размер 20 цола – 2100 лева: и това е всичко по отношение на опциите срещу доплащане, по отношение на екстрите. Така че един перфектно оборудван Sorento удря близо 110 000 лв. А Seat? Испанците ни го пратиха в спортната му версия FR-Line. Означава: 2.0 TDI с 200 к.с., DSG трансмисия и двойно задвижване за 91 240 лв. (по цени за Германия), като добавяме още малко екстри: кожена тапицерия и подгряване на предните и задните седалки за 2952 лв., 20-цолови джанти заедно със системата за регулиране на окачването DDC за 1950 лв., бизнес пакет инфотейнмънт с навигация и аудиосистема за 1930 лв., подгряване на волана за 254 лв., разделителна мрежа за багаж и пакет от поставки за 604 лв., индукционно зареждане на мобилен телефон за 458 лв., голям пакет от асистенти за 1940 лв., алармена инсталация за 594 лв., изображение на камерата от птичи поглед за 1130 лв. Май ви стана досадно, нали?
Продължете на следващата страница