KIA Sorento: бензиновият е с едни гърди напред (TECT)

1405
2021

СЪЩЕСТВУВАТ АВТОМОБИЛИ, които също както и хората променят характера си с годините. Sorento е точно такъв. Докато първото поколение бе съвсем близо до всъдеход и с прикачения си товар от 3,5 тона правеше щастливи притежателите на коне и лодки, най-новото поколение е станало направо модна икона. Затова не е изненадващо, че бензиновият вариант е оборудван с 1,6-литрово моторче. Все пак в помощ на хибрида идва и разполагаща с 60 к.с. електрическа машина. Прави системна мощност от 230 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 350 Нм. Комбинация, гарантираща мощно потегляне, а после и комфортно и безшумно реене. Така можем да се досетим за кои пазари е създадено първостепенно Sorento. Когато обаче е необходима по-голяма мощност за по-дълъг период, автоматичната трансмисия с хидротрансформатор иска от двигателя високи обороти и изхвърля зад борда всякаква увереност. На магистралата най-късно при 140 км/ч започва видимо да се задъхва. Затова пък 2,2-литровият дизелов агрегат е от старата школа. В комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия с два съединителя той работи мощно и предвидимо, като не се излага и при етапи с висока скорост в най-лявата лента. Когато се касае за работа, той е непобедим. Също и като автомобил за теглене, където категорично побеждава хибрида с 2500 спрямо 1650 кг. За съжаление това са скъпи таланти. Той не е по-изгоден, като губи много повече от стойността си в сравнение с бензиновия модел. Навремето това също бе немислимо при Sorento.

Битка на концепциите
Докато дизеловият двигател залага на AdBlue, за да бъде екологичен, на помощ на бензиновия агрегат се притичва мощен електромотор.

Победител: бензиновият

Минимална победа за бензиновия модел. Хибридното задвижване го превръща в SUV за хубаво време, който бързо стига до границите си. Шумният дизелов агрегат подхожда повече, но си струва само за изминаващите много километри.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин