Kia Optima: който си прави сметката, ще кара дизел


29
мар.
2017

От техническа гледна точка Plug-in хибридът може и да е модерно решение, но от гледна точка на теглото – не е. Просто автомобилът носи две задвижвания и затова Optima Hybrid тежи 1780 килограма – със 175 кг повече от дизеловия вариант на модела. За нашето сравнение обаче е по-важно какво ще бъде установено накрая. А там ни чака изненада. Хибридът на Kia върви доста добре: тихо, леко, почти оптимално. Обикновено водачът усеща придърпване, когато се включи бензиновият двигател. Затова пък слухът му бива пощаден от Optima 1.7 CRDi. Дизеловата версия обаче също има малък недостатък – двигателят със самовъзпламеняване и 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя DSG не си партнират оптимално в голямата Kia.

След натискане на стартовия бутон обаче шумът в хибрида е леко заблуждаващ. Не очаквахме нищо друго освен спокойствие, но вместо това ни посреща истинско бръмчене: дали и бензиновият агрегат вече работи? Хм, изключен е! Електромоторът е малко шумен и има нетипичен саунд.

КОД УРЕДИ: в дизеловата версия на модела водачът има пред очите си оборотомер. В Plug-in хибрида вместо това им Eco индикация. Под нея: нивото на зареждане на батерията.

На бензиностанцията си проличава ползата от модела Kia с две сърца. Поне на пръв поглед: 4,8 л А 95 Н на всеки 100 километра. Дизелът харчеше 5,7. Втора сметка: хибридният харчи и ток – заради продължаващото часове наред зареждане на литиево-йонната акумулаторна батерия. Макар и електрическият пробег на модела да е 50 километра, сметката за електричество не е съвсем малка.

Освен това хибридът е по-скъп от дизеловия вариант. Оказва се, че двете сърца не само тежат повече, но са и по-скъпи.

ИЗВОД

Всъщност модерният Plug-in хибрид пасва оптимално на Kia Optima. Актуален, тих, елегантен и икономичен. За съжаление е доста скъп и накрая победител е дизеловият.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с Hyundai Elantra: коравият „кореец“

11
февр.
2018

В продължилия над 100 000 километра тест Hyundai Elantra 1.6 GLS доказа, че човек може да разчита на семплата му, но надеждна техника.

Card image cap
Модернизираният Ford Transit : по-екологичен и по-мощен

26
авг.
2016

Освеженият вариант на лекотоварния автомобил на Ford ще се появи на пазара през есента. AUTO BILD вече тества Transit Custom

Card image cap
Кое е най-доброто комби: Серия 5 срещу Е-клас, V90 и A6

7
дек.
2017

Който кара такава служебна кола, значи работи на хубаво място: сравнение на комбита от висок клас с икономични 4-цилиндрови двигатели

Card image cap
Tecт: воден душ в M4 GTS!

14
апр.
2016

BMW M4 GTS върви по следите на M3 GTS и M3 CSL. Системата за впръскване на вода охлажда 6-цилиндровия мотор с 500 к.с.

Card image cap
Дизел срещу бензин: Peugeot 308 SW Blue HDi 120 срещу 308 SW PureTech 110

20
апр.
2016

Три цилиндъра са по-добре от дизел

Card image cap

В последния брой:

Архив >