Kia Optima: който си прави сметката, ще кара дизел


29
мар.
2017

От техническа гледна точка Plug-in хибридът може и да е модерно решение, но от гледна точка на теглото – не е. Просто автомобилът носи две задвижвания и затова Optima Hybrid тежи 1780 килограма – със 175 кг повече от дизеловия вариант на модела. За нашето сравнение обаче е по-важно какво ще бъде установено накрая. А там ни чака изненада. Хибридът на Kia върви доста добре: тихо, леко, почти оптимално. Обикновено водачът усеща придърпване, когато се включи бензиновият двигател. Затова пък слухът му бива пощаден от Optima 1.7 CRDi. Дизеловата версия обаче също има малък недостатък – двигателят със самовъзпламеняване и 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя DSG не си партнират оптимално в голямата Kia.

След натискане на стартовия бутон обаче шумът в хибрида е леко заблуждаващ. Не очаквахме нищо друго освен спокойствие, но вместо това ни посреща истинско бръмчене: дали и бензиновият агрегат вече работи? Хм, изключен е! Електромоторът е малко шумен и има нетипичен саунд.

КОД УРЕДИ: в дизеловата версия на модела водачът има пред очите си оборотомер. В Plug-in хибрида вместо това им Eco индикация. Под нея: нивото на зареждане на батерията.

На бензиностанцията си проличава ползата от модела Kia с две сърца. Поне на пръв поглед: 4,8 л А 95 Н на всеки 100 километра. Дизелът харчеше 5,7. Втора сметка: хибридният харчи и ток – заради продължаващото часове наред зареждане на литиево-йонната акумулаторна батерия. Макар и електрическият пробег на модела да е 50 километра, сметката за електричество не е съвсем малка.

Освен това хибридът е по-скъп от дизеловия вариант. Оказва се, че двете сърца не само тежат повече, но са и по-скъпи.

ИЗВОД

Всъщност модерният Plug-in хибрид пасва оптимално на Kia Optima. Актуален, тих, елегантен и икономичен. За съжаление е доста скъп и накрая победител е дизеловият.

Още по темата

Card image cap
Opel Astra 1.6 CDTI: симпатична и практична

10
авг.
2016

С икономичен дизел, стегнато окачване и „букет“ от асистиращи системите компактният модел от Рюселсхайм е поредно доказателство за правилната посока, в която компанията върви

Card image cap
Продължителен тест на „мокрия“ VW Up

15
юни
2017

Вода в пространството за краката, дефектна климатична инсталация - но мъникът от Волфсбург въпреки това ни достави удоволствие

Card image cap

В последния брой:

Архив >