Kia Niro EV: шикозният интелигент (TECT)

0808
2023

ЕДИН ПРИЯТЕН ТИП – такъв е Niro EV. Положителното си въздействие второто поколение на корейския електрически кросоувър дължи преди всичко на обстоятелството, че е пригоден за всекидневието и е сравнително изгоден. Въпреки че увеличението на цената на 94 990 лв. позволи на модела да влезе в извадката само благодарение на екологичната субсидия за Германия (около 14 000 лева).

За съжаление, у нас подобен стимул за клиента няма. Този факт не бива променян дори и от широкообхватното серийно оборудване. На външен вид Niro е пораснал малко, а предлаганото място е убедително както и преди. По-тънките седалки оставят място за пасажерите на задния ред, тъй като коленете им не опират в тях; товарният обем от до 1392 л също улеснява пътуването през отпуската.

Niro е компактен и атрактивен. Комбинацията от два цвята екстериорна боя струва 2140 лв.

А новият, побиращ 20 л преден багажник (до 10 кг), тоест товарният отсек под предния капак, предлага перфектното място за кабела на зареждане. Много практично, че буксата за зареждане е отпред на муцуната. По отношение на задвижването всичко е без промяна. Както и преди, мощността е 204 к.с., а задвижването е предно. Достатъчно за спринтирането до 100 км/ч за 7,4 сек. Максималната скорост е ограничена на 167 км/ч. Някак си последователно: в новото Niro максималният въртящ момент е редуциран от 395 на 255 Нм – това не променя динамичните характеристики, но вероятно се отразява добре на износването на гумите.

Модерно оформено работно място, като много от материалите са рециклирани

Електрическото Niro предпазва умело и спирачките. Ако дръпнете лявото лостче зад волана, ще можете да настроите рекуперацията – в екстремен случай така можете дори да пътувате без (почти) да натискате педала на спирачката. И без друго препоръчваме в Niro EV спокойното шофиране. Първо, заради пробега. И второ, защото спортът не е неговата дисциплина. Настроеният за комфорт корейски SUV върви най-добре, когато пилотът е спокоен. Ако карате бързо по междуградски пътища със завои, ще усетите малко по-твърдото возене. А притежаващото не особено добра обратна връзка кормилно управление се явява ранна пречка за бързото каране в завои.

Технически данни

Двигател синхронен електромотор, отпред Постоянна мощност 50 кВт (68 к.с.) пикова мощност 150 кВт (204 к.с.) Макс. въртящ момент 255 Нм Задвижване предно/ 1-степ. трансмисия Акумулатор
64,8 кВтч Д/Ш/В 4420/1825/1570 мм Тегло (празен) 1757 кг Багажник 475–1392 л (+ 20 л отпред)
0–100 км/ч 7,8 сек Макс. скорост 167 км/ч Разход 16,2 кВтч/100 км Цена от 94 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин