С Kia EV6 корейският концерн пусна на пазара спортния конкурент на Hyundai Ioniq 5. AUTO BILD тества версия с 325 к.с. и двойно задвижване
Добро ченге, лошо ченге: така корейците лансират продуктите си. Някои клиенти бяха малко разочаровани от Hyundai Ioniq 5. Добър, интелигентен автомобил, който обаче не отговаря съвсем на спортната си външност, тоест доброто ченге. Ролята на лошото сега се играе от събрата по концерн.
По отношение на интериора почти нямаме забележки
Качваме се в кросоуръра (62,5 см височина на седене) и се наслаждаваме на подобната на космически кораб, свободно разположена централна конзола. Допълнителен тласък на модерния вид дават обединените в едно цяло монитори, състоящи се от комбиниран уред и леко ориентиран към водача централен дисплей. Разположеният отдолу дисплей управлява по избор инфотейнмънт системата или климатичната инсталация. Хубаво е, че поне има въртящи се превключватели за температурата и силата на звука, както и за зуум на навигацията. Качеството и изработката потвърждават: EV6 не обича твърдата пластмаса и скърцането. Солидна работа, Kia!
Въпреки скъсеното междуосие предлаганото място е на ниво. На задната седалка също ще разполагате с достатъчно пространство – коленете имат място до предните седалки, а липсата на карданен вал се ви ограничава спрямо седящия до вас. Въпреки това си личи, че на задната седалка пасажерите седят върху огромни батерии. За компенсация на високата позиция на седене, седалката трябваше да е монтирана по-ниско, което пък щеше да означава доста сгънати крака.
При натискане на педала на газта EV6 доставя удоволствие
При мощно натискане на педала на газта пасажерите имат други грижи. На мокра настилка силното натискане на педала на газта направо може да разтърси пасажерите. Водачът обаче е доволен от доста стегнатото окачване. EV6 изглежда в добра спортна форма, дори леко поднася задница в завоите, така че нараво ви идва да извикате „уау”. В унисон са директното управление, както и здраво захапващите и добре дозирани спирачки. Няколкостепенната настройка на рекуперацията чрез лостчетата придават умел завършек на настройката.
Въпреки това има някои изнервящи фактора: освен прекалено нервното на магистралата управление, бързо ще започнете да „благославяте” и асистента за подпомагане на управлението. Без прекъсване воланът тегли наляво и надясно, и го повтаря непрекъснато. Веднага го деактивирайте – за късмет превключвателя е разположен удобно на волана. Друга странност: след зареждане от станцията за бързо зареждане, когато автомобилът е на контакт, електрониката се обърква и не иска да позволи на автомобила да потегли, след изключване на кабела. Новият старт също не се получава веднага. Тук корейците можеше да се справят и по-добре.
ИЗВОД
С EV6 AWD Kia са направили един ориентиран към шофирането електромобил, който освен това блести с добра изработка. При настройката на някои асистенти липсва фина шлифовка, но иначе останалото ни харесва. Оценка от теста на AUTO BILD: 5