KIA EV3: атрактивният семеен електромобил за колебаещи се (ТЕСТ)

0511
2025

Със съответния пробег, много място и изгодна цена, Kia EV3 цели да убеди нерешителните от предимствата на електрическата мобилност

От Kia са твърдо решени да направят електрическата мобилност функционална за широките народни маси, като за целта включват в надпреварата EV3. Дългият 4,30 м кросоувър трябва да предлага най-вече едно: надежден пробег и достатъчно място на достъпна цена.
За целта са предвидени два размера акумулаторни батерии. Едната с капацитет 58,3 киловатчаса, която според оборудването трябва да гарантира на тежащия 2 тона електромобил изминаването на 436 км според WLTP.

Цената на базовия модел: коректни 69 900 лева. Ако погледът ви се взира в хоризонта и се нуждаете от поне 600 км пробег на ток, ще трябва да изберете варианта с 81,4-киловатчасова батерия, като цената там стартира от 79 900 лева. По отношение на скоростта при зареждане, малката батерия на DC зарядна станция достига максимални 101 кВт, а големият акумулатор се възстановява с до 128 кВт.

Водачите със спортни амбиции ще трябва да почакат пускането на EV3 GT. На останалите стандартната версия ще им бъде напълно достатъчна

И в двата случая времето за изчакване е близо 30 минути, за да бъдат заредени от 10 до 80 процента. Логично повече време отнема процедурата на AC зарядна станция, тъй като капацитетът за зареждане на борда максимално e едва 11 кВт.

Който потегли на дълъг път с EV3, получава своеобразна подкрепа под формата на подбран според наличните зарядни станции маршрут, изготвен от заводската навигация. Тя обработва данни от автомобила, анализира трасетата в реално време и при необходимост предлага съответни междинни паузи. Чрез същата система може допълнително да се настрои акумулаторната батерия, за да се оптимизира и най-вече ускори процесът на зареждане. Освен това, автомобилът поддържа функцията Plug and Charge – ще рече, при много от зарядните станции отпада необходимостта от отключването им чрез мобилно приложение или фирмени карти след сключване на съответния партньорски договор.

Багажникът разполага с обем 470 л, при сгънати задни седалки се отварят 1250 (заедно с мястото под двойния под)

По време на шофиране доусъвършенстваната технология на спирачната система в лицето на т.нар. i-Pedal 3.0 се грижи за ефикасното генериране на ценна електрическа енергия по време на спиране и движение по инерция. Посредством перцата зад волана, силата на рекуперацията може да се избира и фиксира измежду три степени до функцията One-Pedal-Drive, както и да се деактивира изцяло. Който желае, може да предостави спирането преди завои, кръгови движения и кръстовища на работещата с информацията от навигацията адаптивна система за активно регулиране на скоростта, която влиза успешно в ролята на виртуален електронен навигатор.

Моторизацията и при двата вида акумулаторни батерии е идентична. Става дума за перманентно възбуден синхронен електродвигател с 204 к.с. и максимални 283 Нм въртящ момент, който задвижва колелата на предния мост. Според Kia за 7,9 сек се достига до темпо 100, а възможната максималната скорост е 170 км/ч.

Чудесна изработка с приятни рециклирани материали характеризира интериора

ОК, тук не говорим за стойности с капацитет за нов световен рекорд, но в интерес на максималната пригодност на EV3 в ежедневието, те са повече от приемливи. Окачването на автомобила – също очаквано, съвсем не е предвидено за състезания на писта.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин