2021
Kia Europe и Uber обявиха началото на ключово партньорство в електрическата мобилност, което ще ускори въвеждането на авангардни електрически автомобили с нулеви емисии, захранвани с акумулаторни батерии (BEV) в Европа.
Партньорството ще включва предлагането на високотехнологичната гама от електрически автомобили на Kia – включително носителите на множество награди e-Niro и e-Soul – на водачите под формата на специална оферта. По-късно през годината, напълно новият EV6 също ще бъде на разположение на водачите на Uber в Европа.
Като един от водещите доставчици на мобилност в Европа, Uber си е поставил за цел значително намаляване на емисиите на своя автомобилен парк, с планове за постигане на платформа за мобилност с нулеви емисии към 2030г. За да стане това възможно, Uber смята че към 2025г. ще са необходими до 130 000 активни електрически автомобила по улиците на някои големи градове на Европа, като Лондон, Париж и Амстердам.
За да може Uber да реализира своите цели, Kia и Uber ще продължат да задълбочават своя стратегически съюз, предлагайки високотехнологични електрически автомобили на не по-малко от 20 европейски пазара. Благодарение на своята гъвкавост, ефективност и високо качество на изработка, както и водещата 7-годишна гаранция, Kia e-Niro по перфектен начин се вписва в изискванията както на водачите на автомобили на Uber, така и на техните клиенти.
С пробег в реални условия на движение от 454 км при версията с батерия с капацитет от 64 кВтч, Kia e-Niro комбинира нулевите емисии на автомобил с изцяло електрическо задвижване, с практичността на кросоувър. Интериорът съчетава модерен дизайн с щедро оразмерени форми, издръжливи материали и свързаност на високо ниво. Всичко това се допълва от нулеви вредни емисии. За зареждането на литиево-полимерната батерия на e-Niro до 80% са необходими едва 54 мин при използване на система за бърз заряд с постоянен ток (DC) и мощност от 100 кВт.
Изживяване за автомобил от първа ръка
Като част от широката сфера на споразумения, Kia и Uber ще разработят съвместни кампании за маркетинг и обучения, за да промотират допълнително електрическите автомобили на водачите на Uber. Kia ще предлага също тестови шофирания за да позволи на водачите да установят качествата на електрическите автомобили на марката от първа ръка.
Фокусът при разработките на Kia е в популяризирането на електрическите автомобили – ключов елемент в стратегията за трансформация на компанията Plan S – и усилването на глобалната продуктова линия с представянето на 11 нови електрически модела до 2026г. Седем от тях ще бъдат базирани на авангардната платформа за електрически автомобили Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Гамата от тези модели ще включва леки автомобили, SUV и ванове в различни сегменти, всеки от които ще използва водещи за индустрията технологии за постигане на големи пробези и бързо зареждане.
„Това вълнуващо партньорство с Uber предвещава нов важен, ключов етап за електрическите автомобили и устойчивата мобилност с нулеви емисии в Европа”, отбелязва Jason Jeong, президент на Kia Europe. „Осигуряването на чист въздух в градските задръствания и центровете на населените места, както и освобождаването им от шумовото замърсяване е основен приоритет за нас. Това важно партньорство с Uber е съществена стъпка напред в реализирането на целта и сме много горди да предложим нашата гама от електрически автомобили, стартирайки с моделите e-Niro и e-Soul, и, по-късно през тази година, с напълно новия авангарден Kia EV6.”