2019
KIA И КОМПАКТНИ МОДЕЛИ – страхотна комбинация! Вижте Sportage, който се представя доста убедително от три години насам. Сега към него се присъедини и красивият Ceed като SW. И двата модела са с динамична форма , но само единият се управлява динамично. И той се нарича Ceed SW. На комбито 136-те конски сили на дизеловия мотор му стигат напълно, като по-ниското с 200 кг тегло му помага да се движи с лекота в завоите. Sportage не познава проблемите на липсващото сцепление благодарение на двойното си задвижване (серийно при автоматичната трансмисия с два съединителя), но все пак прави впечатление на по-муден. Kia обещава също както и при Ceed 11,8 секунди до темпо 100, но на магистралата притежаващият по-добра шумоизолация SUV се поизмъчва, достигайки максимална скорост 180 км/ч (Ceed 200 км/ч) с много засилка. А при него ремаркето може да е само със 100 кг по-тежко. Във вътрешното пространство различията са по-малки.


И двата модела блестят с прегледно управление и добро предлагано място. Докато пасажерите на задната седалка в по-късия с 11 см Sportage имат минимално повече място, пасажерите в струващия с 13 000 лв. по-малко SW се радват на по-фини материали. По отношение на багажника комбито е значително по-напред, побирайки с до 200 литра повече. Категорично предимство за комбито и при комфорта. Макар че и Ceed SW си позволява слабости, неговите колела тропат силно в дупките и преминават твърдо през ръбовете в пътната настилка. Колкото по-лоша е пътната настилка, толкова по-добре се справя Ceed. Нямаме никакви притеснения относно пътуването през отпуската. На Sportage така или иначе бихме сменили джантите и гумите – серийните в GT Line 19-цолови карат SUV-а да вози ненужно твърдо и нехармонично. В комбинация с ангажираното си управление комбито оставя по-активно и по-приятно усещане.



