Kia Ceed SW срещу Kia Sportage: комбито или SUV-ът?


1
апр.
2019

KIA И КОМПАКТНИ МОДЕЛИ – страхотна комбинация! Вижте Sportage, който се представя доста убедително от три години насам. Сега към него се присъедини и красивият Ceed като SW. И двата модела са с динамична форма , но само единият се управлява динамично. И той се нарича Ceed SW. На комбито 136-те конски сили на дизеловия мотор му стигат напълно, като по-ниското с 200 кг тегло му помага да се движи с лекота в завоите. Sportage не познава проблемите на липсващото сцепление благодарение на двойното си задвижване (серийно при автоматичната трансмисия с два съединителя), но все пак прави впечатление на по-муден. Kia обещава също както и при Ceed 11,8 секунди до темпо 100, но на магистралата притежаващият по-добра шумоизолация SUV се поизмъчва, достигайки максимална скорост 180 км/ч (Ceed 200 км/ч) с много засилка. А при него ремаркето може да е само със 100 кг по-тежко. Във вътрешното пространство различията са по-малки.

Прегледни командни централи: и в двата „корееца“ ни хареса доброто разпределение в кокпита. В Ceed SW (вляво) не само дизайнът изглежда по-свеж, но усещането за качеството на материалите е малко по-добро

И двата модела блестят с прегледно управление и добро предлагано място. Докато пасажерите на задната седалка в по-късия с 11 см Sportage имат минимално повече място, пасажерите в струващия с 13 000 лв. по-малко SW се радват на по-фини материали. По отношение на багажника комбито е значително по-напред, побирайки с до 200 литра повече. Категорично предимство за комбито и при комфорта. Макар че и Ceed SW си позволява слабости, неговите колела тропат силно в дупките и преминават твърдо през ръбовете в пътната настилка. Колкото по-лоша е пътната настилка, толкова по-добре се справя Ceed. Нямаме никакви притеснения относно пътуването през отпуската. На Sportage така или иначе бихме сменили джантите и гумите – серийните в GT Line 19-цолови карат SUV-а да вози ненужно твърдо и нехармонично. В комбинация с ангажираното си управление комбито оставя по-активно и по-приятно усещане.

70 сантиметра височина на седене в Sportage, докато в Ceed тя е с 16 сантиметра по-надолу
Поставка за щората за багажника в комбито – интелигентно. SUV-ът също притежава тази екстра.

Ако си поръчате Sportage във версия с дизелов мотор със 136 к.с. и автоматична трансмисия с два съединителя, ще трябва да вземете и двойно задвижване – макар и да не ви трябва.

Още по темата

Card image cap
Употребявани автомобили: Citroën C5, C6 и DS

19
окт.
2016

С5 е нормален употребяван автомобил – но като последен с прочутата хидропневматика се превръща в „крайъгълен камък“ от историята на Citroën. Ние събрахме един класик и два кандидат-класика

Card image cap
Високият клас на VW: колко Phaeton се крие в Arteon?

29
сеп.
2017

Новият Arteon трябва да замести не само СС, но и Phaeton. Но дали успява? На този въпрос ще отговори нашият сравнителен тест

Card image cap
Volvo V90 Cross Country срещу Mercedes E 220 d All-Terrain

13
апр.
2017

20 години след първото Volvo Cross Country сега и Mercedes се осмелява да навлезе в нишата на SUV комбитата с E-клас T-модел All-Terrain

Card image cap

В последния брой:

Архив >