Kia Ceed – cолидният всестранен талант

2210
2018

Разработен и произвеждан в Европа, новият компактен модел на Kia има за цел да се хареса навсякъде по света. Останахме с много добри впечатления от теста

КОРЕЙСКИ ЛИ? Не, определено вече не е такъв. Дизайнът на третото поколение на Kia Ceed е създаден във Франкфурт, моделът е разработен в развойния център на марката в Рюселсхайм и произвеждан в Жилина, Словакия. Освен това е предназначен за Европа. Там конкуренцията в компактния клас е жестока, а повечето производители правят своите модели от десетилетия. Kia има само десетгодишен опит, но затова пък е намерила формулата на успеха и напредва с огромни крачки. Това май вече сме го писали…

Динамичен и елегантен дизайн

Затова към същественото. Какво е новото? Първо: апострофът в Ceed вече е отпаднал (беше трудно за писане). Второ: в дизайна на каросерията личат гените на Stinger: радиаторната решетка е станала по-елегантна, отпред има огромни вентилационни отвори, LED фаровете са по-тесни, а задната колона е изтеглена назад в полза на динамичната външност. Страничната линия на новия Ceed е хоризонтална, а не възходяща, а задницата вече не е толкова висока и с LED светлини с обновена графика, и с дифузьор. Дължината (4,31 м) и междуосието (2,65 м) са на нивото на предшественика, а Ceed номер 3 е малко по-широк (+ 20 мм) и по-нисък (- 23 мм) в сравнение с досега. Предният надвес на каросерията е редуциран с 2 см на дължина, а задният е увеличен с 2 см. Разбира се в полза на динамиката. Резултатът от тези промени е доста приличното място на задната седалка (редакторът е висок 1,83 м и седеше съвсем удобно, разполагайки с достатъчно място за главата и краката) в комбинация с увеличеното пространство за раменете и лактите. Предните седалки са много удобни, стегнато тапицирани и с добра странична опора.  Багажникът на Ceed е с обем от 395 литра, което най-доброто постижение в класа (по-голям от този на Astra и Golf).

Висококачествен интериор

Огромен напредък има в интериора на компактния модел на Kia: твърдата пластмаса е заменена от висококачествени, меки повърхности. Централната конзола е разделена на две: отдолу са превключвателите и бутоните за комфортните екстри, а отгоре е разположен бързо реагиращият тъчскрийн на инфотейнмънт системата. Всичко е прегледно, логично организирано и на правилното място. Меки кожени тапицерии, пиано лак и хромирани елементи. Изглежда благородно и е качествено изработено. Има и луксозни екстри: индуктивно зареждане на смартфони, Apple CarPlay, Google Android Auto, асистент за дълги светлини, за аварийно спиране, за паркиране, за движение в задръстване и др. Срещу доплащане Ceed владее автономно шофиране от Level 2. Темпоматът и асистентът за запазване на пътната лента разпознават маркировките и поддържат сами Ceed в лентата на магистралата, ускоряват, спират и управляват до 130 км/ч. Впечатляващо, но ние предпочитаме сами да караме Ceed.

Пъргаво задвижване и добра управляемост

Апропо шофиране: за новия Ceed се предлагат следните моторизации: три бензинови (1,4-литров атмосферен със 100 к.с., 1-литров 3-цилиндров турбо със 120 к.с. и новия 1,4-литров турбо 4-цилиндров със 140 к.с.) и две дизелови (1,6-литров със 115 и 136 к.с.), всичките екологични и отговарящи на норма Euro 6d-TEMP (разход от 5,5 л/100 км). Тествахме новия мотор 1.4 T-GDI със 140 к.с. Благодарение на максималния си въртящ момент от 242 Нм Ceed разполага винаги с достатъчна тяга, а 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя DSG превключваше бързо, прецизно и приятно, без придърпване при потегляне.

От Kia подчертават, че са работили много по предното и задното окачване, за да предложат приятно изживяване на водачите с по-спортен стил на шофиране. И наистина Ceed се представи много добре на пистата. Макар и окачването да е стегнато, но все пак ориентирано към комфорта, компактният автомобил се управляваше много уверено и бързо в слалома, а при избягване на препятствие с изключена ESP (при скорост около 70 км/ч) запазваше курса и не се накланяше опасно. Специална похвала заслужава управлението на модела – с добра обратна връзка и даващо добро, естествено и леко спортно усещане. Предната ос е доста по-пъргава в сравнение с досега, а задната е неутрална и стабилна. Недозавиването бе по-малко от очакваното.

Новият Ceed вече е на пазара в България  на цена от 28 800 лв. с ДДС. Ще се предлага и като мек хибрид със старт-генератор, както и във версия комби, а в края на 2018 г. ще бъде представен и вариантът Shooting Brake.

 

ИЗВОД

Изгледите за Kia и Ceed са много добри! Новият компактен модел е солиден автомобил, който блести с модерна техника, управлява се и вози добре, и ще ви закара спокойно и уверено до целта. Освен това ви чака седем години спокойствие!

 

Kia Ceed 1.4 T-GDi

4-цил. бензинов турбомотор, отпр. напр. работен обем 1353 cм3 мощност 103 кВт. (140 к.с.) при 6000 об/мин максимален въртящ момент 242 Нм при 1500-3200 об/мин предно задвижване / 7-степ. авт. трансмисия DSG Д/Ш/В 4310/1800/1440 мм собствено тегло 1270 кг обем на багажника 395–1291 л максимална скорост 205 км/ч 0–100 км/ч за 9,2 сек разход на гориво 5,5 л А 95 Н CO2 125 г/км

Интериорът на Ceed е изчистен и приятен, с добра ергономичност. Всичко е там,където трябва да бъде. Елементите в бляскаво черен цвят и в матов хром облагородяват вътрешното пространство. Изработката и усещането от материалите са на много високо ниво

395 литра вместимост на багажника са отлично постижение за компактен автомобил. В багажника на Ceed ще поберете максимум 1291 литра

Ceed (вече без апостроф) е със същите дължина и междуосие както предшественика си, но е по-широк и по-нисък. Пространството за краката и вместимостта на багажника са увеличени От Kia се гордеят с променената динамика на Ceed. Ние казваме: с право. Компактен автомобил, който вози стегнато и се движи пъргаво

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин