2016
AUTO BILD искаше да провери това и ще измине с компактния ван Carens повече от обичайната за продължителните тестове дистанция от 100 000 километра – конкурентът на Touran ще бъде разглобен и всеки детайл ще бъде анализир+ан едва при пробег 150 000 километра. Сега, след 100 000 километра, двегодишният автомобил ще бъде подложен на междинен преглед на подемника. И това изобщо не притеснява „корееца“, за който като нов платихме над 65 000 лева. Или може би не? Не, ендоскопското изследване на кухините на каросерията не разкри никаква ръжда, агрегатите не текат, в компютъра няма записани проблеми. Обаче: хлабавите пластмасови щипки, в резултат на което тапицериите в моторния отсек и по дъното тракат, ни показват, че автомобилът може би не е чак толкова солиден. Пробегът си личи и по седалката на водача и стелките. Естествено, ние изобщо не сме жалили нашия ван при продължителния тест. И той продължава да бъде експлоатиран сериозно. Тестово оборудване и техника, багаж за дългите пътувания, фотографи и оператори – има място за всичко, когато колегите обикалят половин Европа. „Няма как да не се влюбите в този автомобил. Еластичен, икономичен двигател, висока позиция на седене. Така 2500 километра се превръщат в детска игра“, казва колегата Бориц Пириц, който си представя Carens и като детска количка. Но това въодушевление не се споделя от всеки глава на семейство в редакцията. „На мъжете, които като деца са искали да станат локомотивни машинисти, позицията на седене може и да допада. Лично аз се чувствам все още прекалено млад и в добра форма, за да искам да седя толкова високо. Контактът с пътя е по-важен за мен“, казва Марио Пукшеч.

Да бъде светлина: единствено върховата модификация се предлага с LED задни светлини (серийно) и с ксенонови фарове (опция)
Точно това не може да осигури най-вече кормилното управление на Kia: то е меко и неинформативно. Освен това 17-цоловите колела трополят при преминаване през къси неравности, на компактния ван добре биха му се отразили по-нежни настройки на окачването. Неособено добро впечатление ни направи и слабостта при потегляне на дизеловия двигател: под 1500 об./мин не се случва много. Колегата Кристофер Клаузен: „Турбодупката изнервя. Ако трябва да потеглите рязко, чакате и чакате – и след това се изстрелвате с мощен тласък напред.“ Но пък дизеловият двигател ни допада със спокойния си ход и с мощната си еластичност. Друга добра новина: всички задни седалки (дори и седалката до водача) може много лесно и с минимални усилия да бъдат сгънати и разгънати. На всички места се седи удобно, предните седалки осигуряват добра опора, дори и най-отзад може да се настанят възрастни пътници. За съжаление включеното подгряване на седалките се разпознава само по светещия превключвател, но не и по затоплените повърхности.

С Kia Carens в дълбокия сняг. През зимата мощността на подгряването на седалките не е убедителнаЗа сметка на това ефективната вентилация на седалките допадна на всички водачи дори и през горещите летни дни.
А какво е положението с надеждността? Нито веднъж не ни остави на пътя, нямаше повреди – но все пак за 100 000 километра имаше и проблеми. Накратко: при пробег 30 669 километра колегата Петер Михаели искаше да стартира двигателя сутринта, за да дойде на работа – но Carens не реагира, акумулаторът бе изтощен. А моторът запали с помощта на кабели, подаващи ток от друг автомобил. И това остана единственият отказ на Carens.
Сензорите на предния парктроник ни изнервиха многократно: като се започне от безпричинно предупреждение и се стигне до късащо нервите постоянно писукане – акустичните атаки бяха най-разнообразни. В сервизите на Kia смениха предните сензори два пъти. Друго звуково изживяване ни осигури лагерът на предната лява главина: той тракаше все по-силно, докато при пробег от 88 479 километра бе заменен по гаранция.
Ето, споменахме отново вълшебната думичка. Обещанието на производителя просто ви дава усещане за спокойствие, че 7 години и 150 000 километра сте защитени от рискове от ремонти. И затова лесно ще преглътнем проблемите с два сензора и един лагер на главина. Както и факта, че Kia не предлага нито качеството на изработката на VW Touran, нито динамиката на управлението на много по-скъпото BMW Серия 2 Active Tourer.Независимо от вкуса и съвършенството Kia Carens осигурява това, което клиентите очакват от нея: много място за семейството, добро съотношение цена/качество и предвидими последващи разходи.

1,7-литровият турбодизел без проблеми се справи с дистанцията от 100 000 километра. Изнервяше ни единствено турбодупката. Разход: около 7,5 литра
Извод:
Carens измина дистанцията на продължителния тест от 100 000 километра без големи неприятности, но не и без ремонти. Два пъти ни изнерви предният парктроник, един лагер на главина се повреди преждевременно. Но 7-годишната гаранция винаги осигурява усещане за спокойствие. Поради това ще продължим теста с още 50 000 километра и едва тогава ще разглобим автомобила.