KIA се трансформира, за да стане водещ производител на електромобили


16
сеп.
2020

Днес KIA Motors Corporation разкри подробности около своята глобална бизнес стратегия в сферата на електрическите автомобили EV (Еlectric Vehicles), демонстрирайки ранни скици на няколко от бъдещите задвижвани изцяло с акумулаторни батерии електромобили BEV (Battery Electric Vehicles) на марката. Подробностите относно бъдещата продуктова стратегия на KIA в EV сферата бяха обявени лично от президента и главен изпълнителен директор на KIA Хо Сун Сонг по време на специално събитие в завода на марката в Хуасун, Южна Корея.

KIA се стреми към заемането на водеща позиция на глобалния пазар на електрически превозни средства, чрез адаптация към бързо нарастващото в световен мащаб потребителско търсене на електромобили. За да постигне тези високи цели, марката предвижда да представи на пазара разнообразна гама от BEV модели и да започне съвместна работа с компании в областта на зарядната инфраструктура за електромобили в цял свят.

„От момента на представянето на KIA Ray EV – нашия първи серийно произвеждан електромобил през 2011 г., до днес KIA е реализирала над 100 000 електромобила в световен мащаб”, сподели изпълнителният директор Сонг. „След тази първа стъпка ние започнахме да представяме последователно редица нови електромобили на пазарите по целия свят и обявихме своите планове за ускоряване на този процес през следващите години. С преориентирането на нашия бизнес към електрификация ние ще се стремим да повишаваме дела на електромобилите до 25% от общия обем на продажбите на компанията в международен мащаб в периода до 2029 г.“

Съгласно мерките, заложени в стратегическия „Plan S“ на KIA, който бе обявен в началото на 2020 г., до 2025 г. марката планира да разшири своята гама от електромобили до общо 11. През същия период KIA ще увеличи дела на електрическите модели до 20% от общия обем на автомобилните продажби на марката на развитите пазари в Южна Корея, Северна Америка и Европа. Сред показаните днес скици са седем електромобила, които предстои да бъдат пуснати на пазара до 2027 г.

Първият от поредицата електромобили, носещ кодовото название CV, ще бъде представен през 2021 г. и ще се превърне в първия BEV модел на марката с дистрибуция в световен мащаб.

Стретегическият „Plan S” на KIAпреход към електрификация

По-рано през месец януари тази година KIA Motors представи своя „Plan – S“ средно- и дългосрочна стратегия за бъдещото развитие на компанията, очертавайки плановете си за перспективен преход на бизнеса към фокус върху BEV електромобилите, услугите и решенията за мобилност.

KIA Motors ще се стреми също да въведе промени и в своята система от методи за пласмент и продажба на електромобили. Марката проучва създаването на абонаментни услуги, за да предложи по-разнообразни възможности за покупка на своите клиенти, програми за лизинг и отдаване под наем на акумулаторни батерии за електромобили, както и други бизнес инициативи, свързани с „втория живот” на батериите.

В допълнение към това, KIA Motors планира да разшири и своята глобална инфраструктура за сервизно обслужване на електромобили. KIA възнамерява да увеличи броя на специализираните за ремонт и обслужване на електромобили сервизни постове в Корея до 1200 към 2030 г. На останалите пазари по света KIA ще увеличи броя на работните постове за сервизно обслужване на EV модели до 600 към края на настоящата година и над 2000 в периода до 2023 г. KIA планира също да разработи свои собствени програми за обучение на специалисти в обслужването и сервизната поддръжка на електромобили.

KIA гледа на разширяването на зарядната инфраструктура за електрически превозни средства като на важно предварително условие за популяризирането на електрическата мобилност и продължава да разширява своята дейност за подобряване на достъпа до възможности за зареждане за водачите на електромобили в световен мащаб.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >