2016
KIA пуска 8-степенна автоматична трансмисия за автомобили с предно задвижване. Новата скоростна кутия е разработена от корейския производител с цел по-високо ниво на механична ефективност и плавно превключване на предавките. 8AT е с идентични на конвенционална 6-степенна автоматична скоростна кутия размери и тегло, с 3,5 кг по-малко от това на 6AT.
Инженерите на KIA имат опит в разработването на 8-степенен автоматик за автомобили със задно задвижване, с монтирана надлъжно трансмисия и прехвърлена мощност на задната ос. Инкорпорирането на същия брой зъбни колела в автомобил с предно задвижване е предизвикателство поради необходимостта кутията да бъде напречно монтирана в определено пространство под капака, заедно с двигателя, окачването и помощните компоненти.
За да подобрят икономията на гориво, инженерите на KIA значително редуцират размера на маслената помпа и опростяват структурата на управляващия клапан. Новост в кутията е приложението на клапан с директен контрол, който соленоидно управлява съединителя, заменяйки досегашната система с няколко вентила. Това позволява редуциране броя на клапаните от 20 на 12, което резултира в по-бърза смяна на предавките и по-директна механична връзка с двигателя. Комбинацията от допълнителен съединител и предавка към наличната 6AT, увеличава съотношението между най-високата и най-ниска предавка в новата трансмисия с 34% спрямо 6AT, което резултира в по-добра горивна ефективност и подобрен NVH в по-високите предавки, и по-бързо ускорение при по-ниски скорости.
Новата 8AT на KIA ще дебютира в Cadenza, който ще се дистрибутира на определени пазари по-късно тази година. От компанията планират стандартно приложение на новоразработената кутия в комбинация с 3,3-литров V6. В бъдеще 8AT ще намери приложение в модели на KIA от среден и по-висок клас с предно задвижване.