Kia започва строежа на специализиран завод за производство на електромобили (PBV)

1204
2023

Днес Kia извърши церемония за първа копка на своето ново специализирано съоръжение за производство на електромобили с акумулаторно захранване PBV (purpose-built vehicles). На събитието в Хуасеонг, провинция Кьонги, Южна Корея присъстваха над 200 души, включително държавни служители, изпълнителният председател на Hyundai Motor Group Юисун Чунг, глобалният президент и главен изпълнителен директор на Kia Хо Сунг Сонг и други служители от Hyundai Motor Group, както и представители на компании поддоставчици на компоненти и агрегати.

Президентът и главен изпълнителен директор на Kia Хо Сунг Сонг подчерта в своето обръщение от името на Hyundai Motor Group следното – „Hyundai Motor, Kia и Hyundai MOBIS заедно планират да инвестират 24 трилиона корейски вона в местното производство на електрически превозни средства в периода до 2030г., с цел да превърнат Южна Корея в един от трите най-значими участници на глобалния пазар на електромобили. Съсретоточени сме изцяло върху повишаването на конкурентоспособността на цялостната екосистема на електрическите превозни средства, включително научноизследователската и развойната дейност, производството и инфраструктурата, както и върху поемането на водеща роля в стимулирането на промяната и иновациите в новата глобална автомобилна индустрия.“

Свръхмодерен интелигентен завод с годишен производствен капацитет от 150 000 автомобила

Kia ще инвестира около един трилион вона (приблизително 758 милиона щатски долара) в осигуряването на терена с площ 99 000 акра и строежа на производствените мощности, като плановете на компанията включват старта на масовото производство да бъде даден през втората половина на 2025г. Планираният обем през първата пълна година на производство е 150 000 автомобила, като съоръжението ще разполага и с потенциал за неговото разширяване в съответствие с бъдещите пазарни условия.

Новият завод за електромобили PBV ще бъде изграден като екологично чисто производствено съоръжение, в което ще се прилагат авангардни и иновативни производствени технологии, които ще спомогнат и за едновременното намаляване на въглеродните емисии. Съоръжението ще се стреми и към постигане на максимална ефективност и интелигентност на производството с помощта на „E-FOREST technologies”[1] за интелигентно производство с цифровизирани производствени системи и процеси.

Един от новаторските производствени процеси, които ще бъдат внедрени в новия завод за електромобили PBV, е известен като „клетъчен (или клетков) метод“ – нов подход, който позволява ефективното производство на превозни средства в съответствие с множество различни изисквания от страна на клиентите.

Клетъчният метод е новаторски подход за организация и управление на процесите, при който определени машини или работни станции се групират с цел използване на производство на подобни по характеристики продукти или части. Целта на клетъчния метод е създаването на по-ефективен и гъвкав производствен процес чрез намаляване на разстоянията, които продуктите, материалите и суровините трябва да изминат по време на производството. При клетъчния метод машините са подредени по начин, който оптимизира потока от продукти и суровини и взаимодействието между работните станции с цел намаляване на времето за престой, редуциране на производствените разходи и увеличаване на производителността.

Авангардната производствена система в новия завод за електромобили PBV обединява новия клетъчен метод с традиционната система за масово производство на поточни линии, за да даде възможност за организация на гъвкаво производство с повече индивидуални елементи и форми на персонализция на различните продукти.

Наред с тези нововъведения, заводът за електромобили PBV ще бъде изграден като нисковъглеродно производствено съоръжение чрез щадящи околната среда методи за сухо строителство, процесите на монтаж и боядисване на превозните средства ще бъдат съобразени с всички модерни екологични изисквания, а въглеродните емисии в сравнение със съществуващите заводи ще бъдат намалени с допълнителни около 20% чрез използване на естествена светлина и множество други рационализации на производствения процес.

Едновременно с това, Kia ще внедри и редица други иновативни технологии като автоматизация на съоръженията с използване на машинно обучение и изкуствен интелект (AI), автоматизация на качествения контрол на лаковото покритие в долната част на каросерията, автоматизация на монтажа на компоненти като стъклата на прозорците, емблемите на компанията и обозначенията на моделите, както и автоматично измерване и анализ на данните за качеството и автономна корекция при монтажа на каросериите в реално време.

Новото производствено съоръжение ще бъде „хуманно“ по своя характер, с пълна автоматизация на тежките етапи и задачи от производството, като едновременно с това повишава усещането за „откритост“ на производствените помещения и намалява нивата на шума.

Производството на първия електромобил PBV е насрочено за 2025г.

Kia планира да покаже първия модел в специализираната PBV гама на компанията с проектно название „SW” през 2025г. Моделът ще бъде електрически PBV от среден клас и ще използва технологичната основа на платформата „eS“ – специализирана за електромобили с батерии (BEV) платформа тип „скейтборд”, даваща възможност за гъвкаво комбиниране на различни типове каросерии при различните модели.

Моделът „SW” е разработен с идеята за задоволяване на различни изисквания на бизнес потребителите като доставки, организиране на превози и B2B (business-to-business) транспортни услуги между отделни фирми с помощта на отличните храктеристики по отношение на структурата и товароносимостта на каросерията.

След пускането на пазара на средноразмерния „SW” от новата електрическа PBV гама, Kia планира да разшири производството и с големи електрически PBV, които да се използват за професионална логистика, доставки на прясна храна, многоместни микробуси и мобилни офиси и магазини, както и с малки електрически PBV и среднокалибрени роботизирани таксита с технология за автономно движение.

Hyundai Motor Group има за цел да се превърне в един от трите водещи производители на електромобили в глобален мащаб към 2030г.

В рамките на церемонията по първата копка, Hyundai Motor Group заяви и своята цел да да се превърне в един от трите водещи производители на електромобили в глобален мащаб към 2030г. на основата на обединения обем на продажбите на електромобили от марките Hyundai Motor, Kia и Genesis.

Hyundai Motor Group обяви и своите планове за значително увеличаване на годишния обем на производството на електромобили в Южна Корея до 1,51 милиона автомобила и на производствения обем в глобален мащаб до 3,64 милиона електромобила към 2030г. За да осъществят тези планове, Hyundai Motor и Kia, заедно с Hyundai MOBIS, планират да

инвестират 24 трилиона корейски вона (приблизително 18 милиарда щатски долара) в електромобилния (EV) сектор на вътрешния пазар в Южна Корея.

През 2030г. в гамата на Hyundai Motor Group ще има общо 31 електрически (EV) модела от марките Hyundai Motor, Kia и луксозното поделение Genesis. Още през тази година Kia ще пусне на пазара своя електрически SUV флагман с три реда седалки EV9.

Мащабната инвестиция на Hyundai Motor Group има за цел да разшири електромобилната екосистема в Южна Корея и да укрепи ролята й на център за стимулиране на иновациите в глобалната автомобилна индустрия на бъдещето. Очаква се също така капиталовложението да насърчи и благоприятства развитието на местното производство на електромобили, научноизследователската и развойна дейност, инфраструктурата и развитието на свързаните индустрии.


[1] * E-FOREST is a smart factory ecosystem that pursues innovation in manufacturing systems by organically connecting everything to realize customer value. 

For more information, visit: https://www.hyundaimotorgroup.com/story/CONT0000000000003696 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин