2024
Kia залага на мощна стратегия за електрификация, но все още не е определила момента, в който ще се откаже от двигателя с вътрешно горене. Интервю с Томас Дюрен, управляващ директор и главен оперативен директор (COO) в Kia Германия.
Kia вече има широко портфолио от електромобили, но това не означава, че ще загърби двигателя с вътрешно горене. Напротив: корейците искат да разчитат на гъвкавост за бъдещето си, разкри в интервю за AUTO BILD Томас Дюрен, управляващ директор и главен оперативен директор (COO) на Kia Германия,.
Интервю с Томас Дюрен за бъдещето на Kia
AUTO BILD: Наскоро представихте новата Kia EV3, компактен електрически SUV. Кои според вас за трите най-важни акцента при този модел?
Джурен: Според мен основните акценти при новата Kia EV3 са големият пробег – до 600 километра, многото практични решения като изтеглящата се масичка в централната конзола, възможността за двупосочно зареждане, щедрото пространство и разбира се – дръзкият дизайн, благодарение на който моделът не може да бъде сбъркан. С EV3 ще поставим нови стандарти в сегмента на компактните електрически SUV.
А можете ли да ни разкриете колко ще струва EV3?
След EV6 и EV9 ще разширим текущата електрическа гама с модел, който също ще бъде на много атрактивна цена. Но в момента не мога да разкрия повече по този въпрос.
Търсенето на електромобили в момента е в застой. Някои производители реагират на тази тенденция, като правят крачка назад и отново залагат на повече двигатели с вътрешно горене, други продължават да се придържат към електрическата стратегия. Каква е позицията на Kia?
В момента Kia преминава през процес на цялостна трансформация от класически производител на автомобили във водещ доставчик на решения за устойчива мобилност. Електрификацията на нашата моделна гама е централен компонент в този процес. Несъмнено обаче двигателите с вътрешно горене ще бъдат необходими още дълго време, за да осигуряват мобилност по целия свят – дори в онези региони, където електрическата мобилност в момента не играе роля, особено поради инфраструктурни проблеми. За разлика от много други, Kia все още не е определила дата за раздялата с ДВГ. В близко бъдеще ще продължим да лансираме иновативни бензинови и дизелови модели.
Каква роля играе EV3 по пътя на Kia като доставчик на решения за устойчива мобилност?
Много важна. EV3 трябва да ни помогне да популяризираме електрическата мобилност. Защото с нея навлизаме в най-големия сегмент по продажби в Германия. Сигурни сме, че с EV3 ще насърчим на ток да минат много хора, които преди това са се колебали дали да си купят електромобил. Защото EV3 ще изпрати в историята традиционните предразсъдъци срещу електрическите автомобили – като често споменавания страх от пробега – и по този начин ще отхвърли аргументите на скептиците.
Вашите цели са доста амбициозни. На среща в края на май беше обявено, че Kia иска да постигне пазарен дял от 5 процента (800 000 бр.) в Европа до 2028 г. 85 процента от продадените автомобили трябва да бъдат електрифицирани. Как планирате да постигнете тази цел?
Нашите автомобили играят основната роля. С широка гама от хибридни и plug-in хибридни модели, които спадат към въпросните 85 процента, които споменахте, искаме да улесним постепенния преход на нашите клиенти към изцяло електрическото задвижване. Планираме да пуснем пълна гама електромобили до 2026 г. – в т.ч. и нашия флагман EV9, който беше награден със „Златен волан на AUTO BILD” в категорията „Семейни автомобили“ при лансирането си в края на миналата година. Наградата потвърждава колко добър като цяло е електрическият SUV с шест или седем места.
Лекотоварните автомобили трябва да бъдат от ключово значение за вашите цели. Ето защо Kia преоткрива понятието PBV (Purpose-built Vehicle) като Platform Beyond Vehicle. Какво се крие зад него?
PBV са специални автомобили, които могат да се използват за различни цели, например като бусове с много място, за транспорт на пътници, като таксита или за извършване на доставки. Планираме да предложим широка гама от индивидуални решения, особено за бизнес клиенти, които могат да се възползват от нашия опит на водеща марка при електромобилите, както и от софистицирани софтуерни решения. Лансирането на PBV за пазара в Германия е планирано за края на 2025 г.
Какви възможности за справяне с предразсъдъците относно електрическата мобилност виждате?
Ключът е просто да вкараме хората в нашите електромобили. Всеки, който веднъж се е насладил на спокойствието, характерно за карането на електромобил, и е разбрал колко лесно е то дори на дълъг път, никога няма да иска да се върне обратно към модел на ДВГ. Определено все още има какво да се направи по отношение на инфраструктурата за зареждане, но несъмнено сме на прав път, за което допринася и сътрудничеството ни с AralPulse, позволяващо бързото зареждане по магистралите. С нашето решение за зареждане Kia Charge клиентите ни в момента имат достъп до около 730 000 точки за зареждане в 28 европейски държави.