Kawasaki Z900 RS: поздрави от Токио


2
апр.
2018

Когато през 1972 г. се появява Кawasaki Z 900 Z1, 79 к.с. и 230 км/ч максимална скорост се считат за невероятни дори сред най-опитните мотористи. Раждането на първия Big Bike дефинира наново стандартите на новия клас мотоциклети и затвърждава славата на Кawasaki като производител на истински „мъжки мотоциклети“.
Представеният неотдавна на Tokyo Motor Show модел Z900 RS е почит към легендарния пионер Z1. Със Z900 RS Кawasaki по стилен начин яхва модерната ретро вълна. При това базата на модела е актуалният, притежаващ футуристичен дизайн Z900. Редовият 4-цилиндров мотор с обем 948 куб.cм е с увеличена мощност от 14 к.с. до 111 к.с. при 8500 оборота в минута. Максималният въртящ момент от 98 Нм е на разположение при 6500 об./мин. Красиво оформеният като капка резервоар побира 17 л. Елегантните охладителни ребра заблуждават въпреки водното охлаждане и нормата за вредни емисии Eвро 4 за мотор с въздушно охлаждане. По отношение на звука двигателят също навява ретро мисли. Така при натискане на бутона моторът „изкрещява“ закратко, а после преминава в басов тътен – изцяло по образец на първия Z. За съжаление е отпаднала красивата ауспухова уредба с четири тръби, както при оригинала. Сега от дясната страна на Z900 RS има едно крайно ауспухово гърне – жалко, иначе този отличителен белег на образеца щеше да бъде доста добре приет от клиентите на новия модел.

Задницата на Z900 RS е с форма, която наистина много прилича на тази на първия Z900. В крак с времето в задницата е интегрирана LED задна светлина. За съжаление вместо стилен хромиран калник в задницата на Z900 RS има обикновена пластмасова част. Подходящ е и кокпитът с два големи кръгли уреда. LCD мултифункционален дисплей с индикация на предавките и на нивото на горивото в средата е препратка към новото време.

За допълнителна сигурност в завоите Z900 RS е оборудван с двустепенен тракшън контрол, който може да бъде изключен. За разлика от Z900 позицията на седене при Z900 RS е спокойно изправена. По-ниските водачи ще се радват на Ergo-Fit седалката, която редуцира височината на седене при Z900 RS с 35 мм.
Като цяло Кawasaki Z900 RS е ретро модел с успешен дизайн. Японците са успели да направят модерен мотоциклет и да го опаковат в красиви ретро одежди.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >