Kawasaki ще предлага само електрически мотоциклети от 2035


24
окт.
2021

От 2035 г. всички мотоциклети Kawasaki ще бъдат на ток. Тази новина вероятно ще разбуни духовете сред много фенове на японската марка. В края на краищата, големият производител на байкове, известен с ултрабързите „пистарки“ със зелени акценти от семейството Ninja, както и с мощни модели с компресор като Z H2, е легенда по целия свят.

Разбирайки за този амбициозен план, някои инженери от Kawasaki вероятно са започнали да си скубят косите. Защото към момента Зелените все още не разполагат с нито един електромотор в гамата си. В интерес на истината, има електрическа Ninja с ръчна трансмисия – в лицето на EV Endeavor, която обаче е само прототип. Според спекулациите тази концепция ще бъде с ДНК-та на Ninja 400. Електрическата Kawa разполага едва с 27 к.с. и следователно може да бъде приета по-скоро за упражнение на екипа по разработка.

Електрическият прототип Kawasaki EV Endeavor прилича на Ninja, но развива само 27 к.с.

Хибридни мотоциклети и водородно задвижване

Но нека започнем от самото начало. Първото нещо в плановете на Kawasaki е електрификацията. Това означава, че в бъдеще ще има както електрически мотоциклети на батерия, така и такива с хибридно задвижване. В гамата на марката трябва да бъдат включени 10 хибридни или електрически мотоциклета до 2025 г. Вече има Kawasaki Z 650 Ninja с допълнителен електромотор на скоростната кутия. Това се вписва в патента за мек хибрид, информация за който изтече преди време.

Вероятно като междинен вариант Kawasaki разработва двигател с компресор, използващ водород като гориво. Този двигател работи с директно впръскване в горивната камера, което е новост за мотоциклет. Подобен тип агрегат би намалил сериозно CO2-емисиите на японците, но само ако водородът бъде генериран изцяло посредством възобновяема енергия.

Това ли е бъдещето? Ако става въпрос за Kawasaki, отговорът е „да“.

Преход към електрически мотоциклети само в индустриализираните страни

Дългосрочният план на Kawasaki до 2035 г. предвижда преминаване към електрифицирани мотоциклети на високотехнологичните пазари в Северна Америка, Европа и в азиатските страни като родината на Kawasaki Япония. За страни и региони с по-слабо развита инфраструктура Kawasaki си запазва правото да продължи да предлага мотоциклети на двигатели с вътрешно горене и след 2035 г.

В атрактивен видеотийзър Kawasaki представя как някой работи върху електрифициран мотоциклет.

Конвенционалните задвижвания също ще бъдат развивани до 2025 г. Всяка година ще бъдат лансирани средно по 16 нови двуколесни модела. Също така Kawasaki иска да навакса с офроуд машините на четири колела и с нови задвижващи агрегати заедно със своя тайвански партньор Kymco, както и да напредне в областта на бордовата електроника.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин