2019
СИМПАТИЧЕН МЪНИК – това си мисли човек, когато види за първи път Kamiq. При това притежаващият семпъл дизайн „чех“ е наистина голям. При сравнението с двата му събратя Arona и T-Cross ние установихме: Seat и VW са базирани на същата платформа (MQB A0), но са с 10, съответно с 13 сантиметра по-къси. Типично за Škoda – те отново проявяват щедрост и с дългия си 4,24 метра нов модел надминават дори с 1 см и VW T-Roc. А той всъщност играе в по-горната лига над Kamiq и компания. Затова не е чудно, че по отношение на предлаганото място нямаме никакви забележки. Дори и на втория ред пасажерите с ръст над 1,80 метра няма да се чувстват притеснени. Освен това големите отвори на вратите позволяват удобно качване – както отпред, така и отзад.

А заради по-голямата височина качването е и по-лесно отколкото например при Škoda Scala. Отзад коленете ви няма да опират в предните облегалки, а въпреки панорамния покрив на тестовия автомобил пространството за главите е достатъчно. Единствено смущаваща е малко ниската седалка – тук краката са по-сгънати от нормалното. Обикаляме автомобила и установяваме – Kamiq е типична Škoda. Място за сигнална жилетка във всяка врата, стъргалка за лед зад капачката на резервоара, при слизане защитата на ръба на вратата излиза автоматично, а чадърът елегантно се прибира в шофьорската врата. Полезна екстра е и багажникът с две нива – той побира 400 литра, а ако сгънете задните седалки, вместимостта нараства на 1400 литра – със 100 повече от Аrona и T-Cross. Срещу доплащане задният капак се отваря електрически.

Доплащащи се бяха и повечето екстри в добре оборудвания тестови автомобил: меката кожа със странични части от алкантара на седалките и електрически регулиращата се шофьорска седалка, мониторът на навигационната система и щората на панорамния покрив. Оказа се, че дори и такава малка Škoda може да бъде оборудвана богато. Дотук изброените неща се доплащаха, а без пари е електромеханичното сервоуправление – то е едно от най-успешните в този клас, не е прекалено остро и чувствително, по всяко време приятно директно – като цяло работата с волана става с лекота. Окачването бе регулиращо се, но това не е задължително – Kamiq вози доста прилично, което при тестовия автомобил се дължеше и на 17-цоловите джанти. По-големи не са ви нужни.

Спокойно работещият и добре шумоизолиран 3-цилиндров мотор със 115 к.с. за момента е временната топмоторизация при бензиновите двигатели. В комбинация с DSG трансмисията 1.0 TSI е чудесен избор за всекидневието. Тук е мястото дори да похвалим трансмисията с два съединителя – на нея й е чуждо честото превключване на по-ниска предавка. Нещо за критикуване? Да, 3-цилиндровият двигател на Ford EcoBoost работи още по-добре. Kamiq обаче се справя доста успешно.


ИЗВОД
Модел, който блести с вътрешни добродетели. Новият Kamiq има сдържана поява, но същевременно въодушевява със страхотно място и много балансирана настройка.
