2017
Следващото поколение на Mazda3 вероятно ще се появи през 2019. Прототипът KAI, изложен на автосалона в Токио, ни разкрива малко от новата генерация на компактния модел. Машината е оформена в типичния стил Kodo. Предницата е агресивна, с голяма радиаторна решетка и тесни фарове – като това впечатление бива засилено благодарение на карбоновите акценти и хромираните лайстни в отворите на фаровете.
Страничната линия се доближава максимално до актуалната Mazda3 – дизайнерите обаче са се отказали от излишните ръбове и чупки. KAI Concept има голям панорамен покрив, разделен на две части, както и огромно предно стъкло. Вероятно големите джанти и мъничките огледала няма да „оцелеят” до серийното производство – също както и „загатнатите” дръжки на вратите. В задницата „доминира” голям дифузьор, в който са скрити две кръгли ауспухови тръби. Над задното стъкло има плосък спойлер, който стига много надолу. С широката следа и четирите овални задни светлини студията изглежда като звяр, готов за атака. Интериорът е оформен хомогенно и е разделен от централен тунел. Водачът е позициониран пред „дълбок” волан и класически аналогови кръгли уреди на арматурното табло. Пътникът до шофьора гледа към монитора, който се простира почти в половината кокпит. Mazda нарича този тип архитектура Skyactiv-Vehicle.
Иновативно задвижване
Концепцията е не само дизайнерска студия, но и е интересна от техническа гледна точка, тъй като е оборудвана с технологиите Skyactiv-X – или по-точно: бензинов двигател, който работи (и) без участието на традиционните запалителни свещи. Те също присъстват, но в режим на частично натоварване гориво-въздушната смес се възпламенява като при дизел. Когато водачът настъпи газта, се включват искрите на конвенционалните свещи.