2019
В рекламата (вижте видеото) през 1988 Opel Kadett E GSi 16V е представен като боен изтребител под мотото „в най-добра форма“. Във всекидневието мощният модел от Рюселсхайм обичаше да атакува преди всичко своя заклет враг VW Golf GTI. И му се получаваше: защото срещу 150 к.с. при 6000 об/мин, 7,6 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 220 км/ч единствено версията G60 на конкурента от Волфсбург можеше да оказва съпротива. При това се говори, че производителят в Рюселсхайм е обявил по-ниска с до 20 к.с. мощност. Превъзходното разгръщане на мощността превръща Kadett E GSi 16V в достоен рали автомобил.
Звяр с предно с по 4 клапана на цилиндър
Мощността на „бегачката“ с предно задвижване идва от 2-литров двигател, разработен съвместно с Cosworth (код: С20ХЕ), с по 4 клапана на цилиндър, два горноразположени разпределителни вала и средно работно налягане 12 бара. Kadett GSi 16V e първият едросериен модел, който стандартно използва изключително ефикасната технология с по 4 клапана на цилиндър, позната от моторспорта. На по-късен етап С20ХЕ е използван също във Vectra A, Calibra и наследника на Kadett Astra F (Astra GSi). Недостатък на бързооборотния двигател се оказват по-големият брой износващи се компоненти, водещи до по-сложни и по-скъпи ремонти.
Само една десета от всички Kadett GSi 16V са оцелели
Петото поколение на Opel Kadett E дебютира на пазара през 1984. През 1987 във Франкфурт е представена модификацията GSi 16V. По данни на Opel Classic за периода 1988-1991 от топверсията са произведени 46 031 екземпляра, от които до днес са оцелели между 4 и 6 хил. Голяма част са станали жертва на моторспорта, на ръждата и на премиите за предаване на стар автомобил в Германия от 2009/2010.