2019
Който търси Opel за неподправено удоволствие от шофирането от началото на 90-те години, ще има нужда от търпение. Повечето екземпляри са „изядени“ от ръждата, други са „разкрасени“ от неталантливи тунинг майстори. Не такъв е случаят с напълно оригиналния Opel Kadett E GSi, предлаган в германския град Карлсхьофен до Бремен. Но какво е специалното? Червената „светкавица“ (набор 1990) е на пробег едва 77 900 км.
Доброто състояние на автомобила веднага прави впечатление. Снимките към обявата представят кола, която изглежда почти като напълно нова. На светлина боята блести, а пластмасовите части не изглеждат избледнели. Не се виждат никакви щети като драскотини или вдлъбнатини например. Всичко това отговаря на описанието от дилъра, според което Opel-ът бил в „абсолютно оригинален вид“ и не бил нито подлаган на каросерийни ремонти, нито пребоядисван. Впечатлението за машина в състояние мечта продължава и в интериора. Естествено, тук наскоро е направено почистване. Явно таблото не е било изложено постоянно на вредното влияние на слънчевите лъчи. Страничните опори на седалките не са износени. Воланът също е идеален – без следи от захват и без замърсявания.
За съжаление, под предния капак не работи легендарният мотор 16V, а 2-литров агрегат с 8 клапана и „само“ 116 к.с. Дори и той обаче се справя идеално с тежащия около 1 тон Kadett GSi. Динамичните таланти на модела от Рюселсхайм са впечатляващи, неслучайно моделът често е използван в моторспорта. По данни на дилъра колата е със сменен наскоро ангренажен ремък, а през 2001 г. е оборудвана с катализатор, за да отговори на стандарта Евро 2. С шибедах, 5-степенна трансмисия и дигитален кокпит Opel Kadett E GSi може да играе ролята както на колекционерски екземпляр, съхраняван в гараж, така и на кола за всеки ден. Стига да имате 11 999 евро (ок. 24 000 лв.).