Kлючът срещу безключовите кражби на автомобили

Едно просто изобретение би могло да спре кражбите на автомобили с безключов достъп. Индустрията обаче се бави с въвеждането му

0310
2017

Continental е изобретил система за безключов достъп до автомобила, която може да предотврати незаконното удължаване на сигналите между автомобила и дистанционното на ключа (тоест безключовите кражби). Досега методът на кражбата е следният: престъпниците се разполагат до дома и до автомобила, всеки от тях оборудван с куфарче. В него има усилвател на сигнала и антени. Извършителят (крадец на автомобили B) натиска дръжката на вратата и по този начин задейства сигнала за запитване до дистанционното на ключа и го удължава (предава) към съучастника си (крадец на автомобили A) пред дома. Той пък от своя страна го препредава в жилището към дистанционното на ключа. Ключът изпраща сигнала за отваряне към автомобила, удължен от своя страна от устройствата на двамата крадци. Така автомобилът мисли, че ключът се намира наблизо, отключва вратите и отблокира имобилайзера. Според полицията в момента безключовите кражби са много разпространени и представляват най-лесният начин да откраднете кола. Вече почти нито един крадец на автомобили не чупи стъкла или не отваря врати с отвертка.

В основата на вече патентованото изобретение е сензорът за движение, който след няколко секунди в състояние на покой изцяло изключва ключа. Ако дистанционното на ключа нощно време е поставено неподвижно в коридора на жилището, радиоатаките са невъзможни! Едва когато притежателят на автомобилния ключ го вземе в ръката си, той бива активиран. Така ще се сложи край на нощните набези от страна на автокрадците. При това изобретението въобще не е скъпо: „Посредством новата техника ключът ще се оскъпи с максимум 10 до 15 процента“, твърди физикът от фирма Continental д-р Улрих Щетер. По информация на AUTO BILD един сензор за движение струва максимум 80 стотинки. В края на годината Mercedes ще бъде първият производител, монтирал дистанционните за безключов достъп на своите автомобили със сензор за движение. Ще се предлага и възможност за допълнително оборудване. Силно засегната от атаките на крадците, действащи посредством кражби без ключ, фирма BMW преследва подобни цели, но все още не назовава конкретни срокове. Ford ще предлага изобретението на Conti от четвъртото тримесечие на следващата година за своите автомобили. А останалите производители? Засега мълчат по темата.

1. ФУНКЦИЯ НА КЛЮЧА: в режим на покой
Ако ключът не се движи в рамките на няколко минути (например е поставен на нощното шкафче, 1), сензорът за движение го изключва. Сега ключът не може да приема никакви сигнали, а излъчваният от крадец B (3, до автомобила) и препредаваният от крадец A (2, пред къщата) сигнал на запитване от автомобила („Ключ, наблизо ли си?“) въобще няма да достигне до него (4). Така кражбата на автомобила би била осуетена. Ключът ще започне да предава едва тогава, когато го придвижите.

2. ФУНКЦИЯ НА КЛЮЧА: при защитата от движение*
Когато ключът бъде задвижен (например при ходене, 1), автомобилът и ключът на Continental разпознават типично човешки профили на движение. Вървящият до притежателя на ключа на автомобила крадец A (2) би могъл да приеме истинския код за отваряне и да го препредаде към крадец B (3), който се намира до автомобила, но няма да може да предаде и допълнително изисквания профил на движение (4). Хакерите все още не са толкова напреднали.

*още не е на пазара

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин