Kитайските електробуси на София ще харчат по 16 лв. на 100 км


12
дек.
2018

Днес, 12.12.2018, сряда, с тържествена церемония пред зала „Арена Армеец“ символично беше предаден символичният ключ за 20 нови напълно електрически автобуса Yutong E12 на директора на Столичен автотранспрот ЕАД Слав Монов. На церемонията присъстваха още кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорта Дончо Барбалов, посланикът на Народна Република Китай Джан Хайджоу, председателят на Столичен общински съвет Елен Герджиков, изпълнителният директор на Евролийз Ивайло Петков, Франко Миниеро – мениджър Външни пазари на Yutong, компанията производител на електробусите, и Тодор Стойков – изпълнителен директор на „Българска автомобилна индустия“, оторизиран представител на китайската компания.

Новите автобуси на Столичен автотранспорт са с дължина 12 м и са специално предназначени за градовете с натоварен трафик, които искат да намерят ефективно решение за обществения транспорт и да подобрят значително качеството на въздуха. е Yutong E12 беше представен на Световното автобусно изложение в Кортрейк, Белгия през 2017 и получи Награда за екологичност. Моделът се отличава с изключително ниски нива
на шум, 100% липса на вредни емисии и впечатляващ пробег с едно зареждане на батерията.

Моделът използва уникалната интелигентна технологична платформа за електрическо задвижване на Yutong – ReCtrl, позволяваща управление на движението, CAN управление на целия автобус и дистанционна технология. Тя удължава продължителността на пробега, удължава живота на батерията и с лекота постига по-ниска консумация на енергия и нулеви емисии. При реална експлоатация на електробуса в София, при амплитуда на температурата от (-20) до (+25) градуса по Целзий, Е12 отчита среден разход 99 кВтч за 100 км или това е разход от 16 лв. за 100 км пробег. За същия пробег един конвенционален автобус има разход от около 80 лв.

Практиката показва, че при нормални метеорологични условия потенциалът на електробуса е за пробег от над 300 км с едно зареждане. Функционалното време за пълно зареждане на батериите от 0 до 100% е 4 часа, което осигурява голяма гъвкавост и удобство за ползвателите, както и ефективност на автобуса. Капацитетътна 12-те литиево-йонни батерии е 324 кВтч. Максималната мощност на двигателя е 350 кВт, максималният въртящ момент е 1200 Нм, а охлаждането е водно.

Двадесетте доставени електробуса са нископодови, с 34 седящи и 36 правостоящи места, оборудвани с електрическа рампа за хора в неравностойно положение, бутони за спирки по желание, електрически люкове на покрива, тонирани стъкла с отваряеми сегменти, двойни пневматични врати, ръкохватки за правостоящи пътници и седалки с подлакътник от ново поколение New City и др.

Електробусът Е12 ще редуцира разходите за километър пробег с до 4 пъти благодарение на ниските разходи на гориво, както и три пъти по-евтината пъддръжка на автобуса в сравнение с тази на конвенционален автобус. При електробусите не се налагат подмяна на акумулатори, съединители, маслени или горивни филтри.

Още по темата

Card image cap
Skoda Vision E: електрическото SUV-купе

18
апр.
2017

Skoda планира своето бъдеще под високо напрежение. Началото ще бъде поставено със SUV-купето Vision с мощност 300 к.с. и автономен пробег 500 км

Card image cap
В автомобилния рай: колекцията от коли на султана на Бруней

2
авг.
2017

Вероятно повече от машините в гаража на мечтите никога не са били карани

Card image cap

В последния брой:

Архив >