Juke става хибрид и получава иновативна скоростна кутия без синхронизатори

0103
2022

Nissan пуска хибриднa версия на Juke. Тя комбинира 1,6-литров бензинов двигател с електромотор. Новото задвижване е плод на синергията в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. То включва разработен от Nissan двигател с вътрешно горене, генериращ 95 к.с. и максимален въртящ момент 148 Нм, както и електрически двигател, предоставен също от Nissan. Електрическата машина постига 37 кВт (50 к.с.) и максимален въртящ момент 205 Нм.

15-киловатовият високоволтов стартер-генератор идва от Renault, също както и инверторът, хибридната батерия с водно охлаждане и капацитет 1,2 кВтч, както и скоростната кутия. В резултат на всичко това автомобилът постига с 25 процента по-висока мощност от актуалния бензинов вариант и предлага системен въртящ момент от 250 Нм. Разходът на гориво трябва да бъде намален с до 40 процента в градския трафик и с до 20 процента в комбинирания цикъл WLTP (той се движи от 5,1 до 5,2 л/100 км). Максималната скорост при движение изцяло на ток е 55 км/ч.

Сърцето на Nissan Juke Hybrid е мултимодална трансмисия с ниско вътрешно триене. За да бъде намалено триенето, скоростната кутия разполага с палцови муфи вместо с традиционни синхронизатори. Те превключват между четири режима с участието на ДВГ и и два EV (изцяло на ток).

Автомобилът винаги потегля на електрическа енергия. Ако искате да шофирате само на ток, можете да го направите и с натискане на бутона EV Mode – стига батерията да е заредена достатъчно. А нейното зареждане става само чрез рекуперация. Благодарение на функцията e-Pedal, позната и от Leaf, Juke може да бъде управляван почти през цялото време само с педала на газта.

Посредством превключвател за избор на режим на шофиране може да превключвате между Eco/Normal/Sport. В зависимост от настройката, се променят не само „остротата“ на кормилното управление, работата на климатика и реакциите на педала на газта, но и регенеративното спиране. В спортен режим, например, рекуперирането на енергия е максимално мощно, за да може да се използва възможно най-голямо количество електрическа енергия за ефективно ускорение.

„Новият Juke Hybrid, който ще бъде добавен към гамата по-късно тази година, е още един крайъгълен камък в нашата стратегическа цел да електрифицираме цялата си гама до 2023 г.“, казва Гийом Картие, председател на Nissan за региона AMIEO (Африка, Близкия изток, Индия, Европа и Океания).

По отношение на дизайна от Nissan са променили само някои дребнолии, които да повишат аеродинамичната ефективност на Juke Hybrid и да го направят по-лесно разпознаваем като електрифициран автомобил. Съответните надписи, които го „издават“, са поставени на предните врати и върху капака на багажника. Решетката с променена мрежа също носи новото лого на марката.

Направени са промени и по каросерията под бронята, допълнителна бленда на решетката автоматично регулира въздушния поток. Освен това японците са поставили модифициран заден спойлер, нови аеродинамични елементи пред предните колела и нов капак („кора“) на задната ос.

В интериора на Juke Hybrid Nissan разполага всички допълнителни показания и функции, необходими на частично електрифициран модел. Показват се зарядът на батерията, визуализира се енергийният поток, а освен това налице са и бутоните e-Pedal и EV Mode.

Но хибридът има и негативни страни: например обемът багажника вече е само 354 литра, т.е. с 68 литра по-малко в сравнение с бензиновия вариант. Все пак някъде трябва да бъде намерено място за батерията. При сгънати задни седалки обемът за товари се вдига до 1237 литра. От Nissan все още не разкриват кога новият Juke Hybrid ще бъде пуснат на пазара. Няма данни и за цената му.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин