John Cooper Works GP Concept: зверско МINI дебютира във Франкфурт


7
сеп.
2017

Във Франкфурт BMW Group ще представи модерната състезателна същност на едно MINI с John Cooper Works GP Concept. Вдъхновен от легендарните успехи в моторните спортове на Рали Монте Карло преди точно 50 години, дизайнерският прототип олицетворява безкомпромисната динамика, както и изключителната радост от шофирането на пистата и извън нея. Концептуалният модел е свързан със строго лимитираните модели MINI John Cooper Works GP от 2012 г. и MINI Cooper S с John Cooper Works GP Kit от 2006 г. По своето време те постигат максимална динамика и са произведени само по 2000 екземпляра.

Значително по-широк от актуалното MINI, дизайнерският прототип излъчва динамика и мощ. Големите предна и задна броня, праговете и впечатляващият спойлер на покрива осигуряват самоуверено излъчване. Използването на олекотени материали като карбон оптимизира съотношението тегло-мощност, докато балансираното разпределение на теглото между осите обещава типичното за MINI go-kart усещане.

В ниската предна част доминират големите отвори за въздух и старателно оформените аеродинамични повърхности. Прецизно оформените елементи се вписват в мекия силует на MINI и демонстрират спортната насоченост в предната част на MINI John Cooper Works GP Concept. Допълнително присъствие осигурява разстоянието между каросерията на автомобила и аеродинамичните повърхности. Обичайният при John Cooper Works цветови контраст между външния цвят Black Jack Anthracite, който прелива между сиво и черно, в комбинация с акцентиращия цвят Curbside Red металик – матово червен оттенък. Curbside Red металик интерпретира по нов начин класическия червен цвят на John Cooper Works и подчертава визуално последователно оптимизираната геометрия на допълнителните динамични елементи.

Иконичните MINI дизайнерски елементи в центъра на предната част като елипсовидните фарове и хексагоналната радиаторна решетка осигуряват идентичност и висока разпознаваемост. В същото време елементите като извивката на предния капак с подчертано изпъкнал въздухозаборник и хексагоналната структура тип „пчелна пита“ на радиаторната решетка и въздухозаборниците на предната броня подчертават спортната визия. Другите цветни акценти в Highspeed Orange подчертават визуално фаровете и въздухозаборника.

Голямата предна броня завършва съвсем близо до пътя и визуално сякаш засмуква предната част към пътната настилка. Широката следа със силно изпъкнали арки на калниците обещава най-добра управляемост и високи скорости в завоите. Друг технически акцент е предната броня, изработена изцяло от карбон, като по този начин понижава теглото на автомобила. Използваният тук материал за пръв път е видим директно и е подчертан от силно гланцирано лаково покритие с червена хексагонална графика.

Страничната част

В типичния за MINI стил взаимодействието на стесняващата се площ на прозорците и издигащата се странична линия създава клиновидна форма в профил и ускорява визуално автомобила още в покой. Обемните повърхности в долната част оформят мощното тяло на автомобила и придават пъргавина и динамика на страничната част. Номерът на автомобила 0059 се отнася за годината на раждане на classic Mini: 1959.

Карбоновите прагове насочват каросерията към пътя. 19-инчовите олекотени джанти Racetrack с класически дизайн с тънки спици подчертават динамичните амбиции на дизайнерския прототип. Контрастите в Curbside Red металик в комбинация с Highspeed Orange на вътрешната страна на джантите, както и логото GP вдъхват живот на дизайна им. Целенасочени акценти поставят Curbside Red металик на основите на огледалата и Highspeed Orange на дръжките на вратите.

Задната част

Задната част продължава характерния дизайн на предните и страничните части на MINI John Cooper Works GP Concept. И тук разточителните повърхности са оградени от прецизно оформени аеродинамични елементи, а позицията на разположените силно встрани LED задни светлини подчертава динамичната насоченост. Прецизната реализация под формата на по една половина от Union Jack е намигване към британския произход на концептуалния прототип и в същото време поставя спортно-технически акцент. Впечатляващият спойлер на покрива е с изключително визуално присъствие и се вписва перфектно в геометрията на страничните части.

Долната част на автомобила, също като предната и задната част, е оформена много прецизно и динамично. Отворите за въздух и аеродинамичните повърхности от карбон са разположени оптимално. Двете изпъкнали светлини за дъжд осигуряват по-добра видимост на състезателната писта при лоши метеорологични условия, докато в центъра на долната част отзад класическите двойни ауспухови тръби ярко олицетворяват гените на John Cooper Worksс атрактивна визия.

Интериорът – последователно редуциран и със състезателна визия

Интериорът на MINI John Cooper Works GP Concept е сведен до най-важното. Освен клетката срещу преобръщане в него са разположени само две дълбоки седалки тип „корито“ с петточкови предпазни колани, както и арматурно табло с изчистен дизайн. Превключването се извършва с лостчетата на волана.

Всички елементи са последователно насочени към водача. Концепцията на индикаторите с дигитално арматурно табло и Head-Up дисплея ситуативно осигурява информация в зрителното поле на водача и с това осигурява абсолютна фокусираност върху пътя. Останалото взаимодействие между водача и автомобила, например настройките на окачването, е оформено дигитално: чрез докосване на дисплея на типичния за MINI централен уред, който е оборудван с по-голям дисплей. Единствено големият червен бутон за аварийно изключване на двигателя, както и класическите MINI Toggles със Старт/ Стоп бутон създават мост между дигиталния и аналоговия свят.

Автомобилът целенасочено не е оборудван със задна седалка, тапицерия на тавана или конвенционални тапицерии на вратите с цел постигането на максимално ниско тегло. Вместо това междинните пространства на клетката срещу преобръщане, както и интериорът отзад са тапицирани с леки, детайлно текстурирани панели с хескагонална структура, с което създават прехода от суровата задна част към оформената предна част. Отварянето на вратите се извършва чрез ръкохватки с текстилна лента. Но също като при състезателен автомобил при излизане трябва да се прекрачи клетката срещу преобръщане.

Интериорът комбинира редуцирания спортен дух във формите с експресивните елементи и мощните цветни акценти. Така се създава контраст между необичайната естетика на обичайната за моторните спортове гола каросерия и ексклузивността на висококачественото серийно оборудване. Над бялото основно пространство черната патинирана гладка кожа на подглавниците и страничните бордове на седалките контрастира хармонично с черно-белия тъкан текстил по средните части на седалките. Новата 3D техника за плетене осигурява висококачествено и модерно излъчване, червените акценти са силно визуално присъствие. Светлата, изработена от алуминий клетка срещу преобръщане се откроява ясно на черните 3D принтирани детайли на вратите и арматурното табло. Декорът с хексагонална графика и лека структура подчертава спортната модерна визия. Curbside Red металик поставя акценти на функционалните елементи, докато Highspeed Orange допълва червеното като втори акцентиращ цвят на детайли като предпазните колани, означенията, както и шевовете на волана и седалките. С 3D печат, както и 3D плетене в интериора на концептуалния автомобил MINI прилага технологии, които в бъдеще ще позволят както производство без инструменти, така и по-лесна индивидуализация.

MINI + изключителна динамика + състезателно усещане = John CooperWorks

Характерът на MINI John Cooper Works GP Concept е оформен от вече над 50-годишните традиции в моторните спортове. В ръцете на легендарния конструктор на спортни автомобили Джон Купър още classic Mini се превърна в символ на радостта от шофирането на пътя и в един изключително успешен състезателен автомобил, чиято кариера в моторните спортове стартира преди точно 50 години, а нейните върхове са трите цялостни победи на Рали Монте Карло. Днес името John Cooper Works е олицетворение на продукти и модели, чието качество се дължи на големия опит от моторните спортове и традиционните връзки с британските премиум малки автомобили. Резултатът: опитът от моторни спортове се пренася във всекидневния живот.

Още по темата

Card image cap
Задвижване отпред – повече място отзад!

21
апр.
2017

BMW преминава на предно задвижване при следващата Серия 1 и спира предлагането на 6-цилиндрови мотори за модела. От този факт ще се възползва най-вече вътрешното пространство, което ще стане доста по-просторно

Card image cap
Това ли е новият електрически Opel?

7
ян.
2016

Chevrolet направи световна премиера на Bolt EV по време на CES в Лас Вегас. Малкият брат на Volt ще има пробег от 300 километра. Първи тест!

Card image cap
MINI минава на електричество

30
авг.
2017

Британската марка представя напълно електрически дизайнерски прототип по време на IAA

Card image cap

В последния брой:

Архив >