Jogger съчетава най-доброто от всички светове – и получава фейслифт

0710
2025

Напоследък минивановете и комбитата са все по-малко търсени – за сметка на SUV-овете и кросоувърите. Dacia знае добре това – и затова създаде комбинация от някогашните Lodgy и Logan MCV в лицето на един модел, наречен Jogger. С до седем места, Dacia Jogger е проектирана да комбинира пространството на ван с гъвкавостта на комби и офроуд възможностите на SUV.

Но е защо името е именно „Jogger“? То трябва да символизира стремежа на марката да се насочи към клиентите, обичащи забавленията на открито. Базиран на платформата CMF-B, използвана също и от Renault Clio и Dacia Sandero, Jogger използва голяма част от техните технологии. Напълно нов акцент за Dacia беше първото хибридно задвижване на марката, което беше добави няколко месеца след пускането на Jogger.

Съвместен фейслифт със Sandero

През есента на 2025 г. Jogger получи втория си фейслифт, който на пръв поглед изглежда доста минималистичен. Основният фокус е поставен върху преработената информационно-развлекателна система.

Базовият Jogger – версия с LPG-задвижване – в момента започва от 35.990 лева. Вероятно след фейслифта ще бъде малко по-скъп, но е почти сигурно, че базовият вариант ще струва под 37 хил. лева.

Минималистичен фейслифт на Jogger

След фейслифта дизайнът на предната част на Dacia Jogger не поднася изненади. Цялата „маска“ все още е познатата от Sandero. Променени са единствено графиката на светлините и бронята. Задната престилка остава същата, но светлинният подпис е нов.

Отзад също прави впечатление новата графика на светлините.

В зависимост от оборудването, покривът с гъвкави рейки е с товароносимост до 80 кг. Рейките са подвижни и могат да се монтират и напречно като багажник на покрива. Ръбестата задна част с вертикалните си светлини напомня на микс между Volvo и VW Caddy.

Товарният ръб е с комфортната височина от 66,1 сантиметра. Багажникът разполага с куки, както и с уши и ремъци за укрепване на товара.

Размерите:

  • Дължина: 4547 мм
  • Ширина: 1784 мм
  • Височина: 1632 мм (1674 мм с рейките на покрива)
  • Междуосие: 2897 мм
  • Обем на багажника (пет места): 607-1819 л
  • Обем на багажника (седем места): 160-1807 л

По-висока мощност за Jogger

Dacia Jogger продължава да се предлага с три различни задвижвания: LPG, само на бензин и като хибрид. Но след фейслифта Jogger – подобно на Sandero – е станал по-мощен. Ще има бензинов двигател с мощност 110 к.с. и трансмисия с 6 предавки. LPG-вариантът генерира 120 к.с. Газовата бутилка на Jogger побира 48,8 литра, с 0,8 литра по-малко, отколкото при Sandero. Топмодификацията е хибридната – която вече разполага със 155, а не със 141 к.с.

Интериор: кокпит като при Dacia Sandero

Кокпитът е почти на 100% като при Sandero, единствената разлика е в по-просторното купе. Многобройните отделения за съхранение и регулируемият по височина и дълбочина волан са практични.

Инфотейнмънт системата е с 8-инчов тъчскрийн – а в по-ниските нива използва просто екрана на смартфона.

В серийното оборудване влизат бордови компютър, круиз контрол и шест въздушни възглавници, както и нови електрически сгъваеми странични огледала и автоматични дълги светлини. Опциите включват отопляеми седалки, автоматичен климатик, безключово стартиране, сензор за дъжд, паркинг сензори с камера и електрическа ръчна спирачка. В рамките на фейслифта свързаността е подобрена – и инфотейнмънт системата е на същата база като Bigster и Duster. Тя включва нова навигационна система и безжична връзка със смартфон.

Нов е светлинният подпис и на фаровете.

Трите вида инфоразвлекателни системи също са интересни. Базовият модел разполага само със стойка за смартфон, който влиза в ролята на инфотейнмънт система чрез безплатното приложение на Dacia. Функциите в него могат да се изтеглят и подреждат по желание на клиента. Системата се управлява или чрез бутоните на волана, или от контролерите на смартфона. Предлагат се два опционални варианта на инфотейнмънт системата с 8-инчов тъчскрийн, като в най-високото ниво разполага с навигационна система и поддържа безжична връзка със смартфон.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин