Jensen Interceptor е един от типичните британски спортни автомобили в клас GT, произвеждан в малки серии, изцяло на ръка между 1966 и 1976 г. Името Interceptor (в превод: прехващач, изтребител) е използвано от Jensen и при един от по-ранните фирмени модели, произвеждан между 1950 и 1957 г. Този фирмен модел е емблематичен представител на марката, който скъсва с наложените традиции в две основни насоки – изработваната до този момент скъклопластова каросерия е заменена от метална, а дизайнът е поверен на елитната италианска компания Touring (твърди се, че при закрития вариант, италианците са изкопирали този екстериор и най-вече характерната задна част с голямо панорамно стъкло от бразилската фирма Brasinca, която в периода 1964 – 1966 г. изработва серия от 73 спортни автомобила под името Brasinca 4200 GT, снабдени с 6-цилиндров двигател Chevrolet от 4271 куб.см…).
Самите каросерии при ранните серии на Interceptor от втората половина на 60-те години също са изработвани в Италия от фирмата Vignale, но впоследствие производството е пренесено в Уест Бромич. Използваният двигател (както и в някои други случаи с британски производители на спортни автомобили) е Chrysler V8 с работен обем 6276 куб.см, в комплект с автоматична скоростна кутия Torque Flite, която предава движението върху конвенционалния заден мост, произведен от фирмата Salisbury. При първите версии на Interceptor Mark I като опция се предлага и механична скоростна кутия, като от тази разновидност са изработени само 22 броя.
През 1971 г. се появява версия с по-мощен двигател от 7212 куб.см с четирикамерен карбуратор. Между 1971 и 1973 г. се предлага и така наречената модификация SP (от Six-Pack), което показва наличието на три двукамерни карбуратора. Това е и най-мощната версия на модела, която достига 390 к.с. и е произведена само в 232 екземпляра.

Стандартното оборудване на Interceptor включва електрически стъкла, падащи напред облегалки на предните седалки, волан, изработен от благородна дървесина, радио Blaupunkt със стереозвук (при част от изпълненията уредбата върви в комплект и с осем-пистов магнетофон), светлини за заден ход и електрически часовник. През септември 1968 г. към всичко това е добавено и сервоуправление.
През октомври 1969 г. е лансиран Interceptor Mark II, който се отличава с рестилизирана предна част и вентилирани дискови спирачки. При версията Mark III, която дебютира през 1971 г., е напълно променена формата на седалките, а старите джанти от пресована стомана отстъпват на нови алуминиеви джанти с изцяло променен дизайн. Третата генерация се предлага в четири основни разновидности – G, H, J и S4, като последната от тях е и най-луксозният спортен автомобил, правен някога от Jensen.
Въпреки че компанията прекратява дейността си още през 1976 г., версията S4 се предлага в малки серии и през 80-те години, но с по-икономичен двигател и леко рестилизирана външност. През 1974 г. гамата на Jensen е обогатена атрактивна и много мощна кабрио-версия, предназначена основно за американския пазар. Именно към тази лимитирана серия принадлежат и автомобилите показан на снимките, от които са изработени само 267 екземпляра (според други данни кабриолетите са общо 355 броя, като последните 41 от тях са направени в рамките на 1976 г.). Още по-уникален от него е единствено моделът купе с твърд покрив, базиран на кабриолета, от който между 1975 и 1976 г. са направени едва 60 броя. Всички тези разновидности са оборудвани със 7,3-литров двигател Chrysler RB 440, а салонът е тапициран с естествена кожа на фирмата Connolly.

Jensen е един от първите производители, не само на спортни, но и изобщо на леки автомобили, който още през втората половина на 60-те години започва серийното производство на модели с двойно задвижване. Първият фирмен представител от серията 4 х 4 е Jensen FF (Ferguson Formula), който се отличава с още цяла серия иновации, като анти-блокираща спирачна система, тракшън контрол и др.
Въпреки че изглежда почти идентична на външен вид, тази специална версия на Jensen е със 100 мм по-дълга от стандартния Interceptor и в дизайнерко отношение се отличава с наличието на два вентилационни отвора в задната част на предните калници, докато при първия вариант отворът е само един. Моделът FF е изработен в 320 екземпляра (195 от серията Mark I, 110 Mark II и 15 Mark III).
Снимки: jensencars.be, anthonygodin.co.uk