Jeep Wrangler Sahara: за максимални умения


20
февр.
2019

Момент – четвъртото поколение? Всъщност седемте предишни модела не се казват Wragler, а излизат под името Jeep – с обозначението CJ за Civilian Jeep – за разлика от военния автомобил Willy‘s Jeep, с който започва всичко през 1942 г.

Jeep изглежда така, както винаги е изглеждал

На външен вид новият Wrangler остава верен на себе си и на предшествениците си – логично, тъй като почитателите на модела не искат друга визия за нищо на света. Още от пръв поглед ръбестата и висока каросерия дава обещание за максимална проходимост извън пътя.

Естествено и новият Jeep Wrangler не прекалява със стремежа си да остави уверено и комфортно впечатление от движението по асфалтирани пътища. Независимо дали става дума за класическия вариант с три врати, или за по-дългата с 55 см версия с пет – Jeep се справя с всякакви терени, но не обича да се движи само напред по равен път.

Модерното среща традицията: вътре водача го очакват дигитален кокпит и най-големият централно разположен монитор (8,4 инча), предлаган някога в Jeep.

Jeep Wrangler минава през такива места и препятствия, през които модерните паркетни SUV-ове няма да оцелеят и десет минути. Когато се движите през гората (тестовият маршрут беше през планината от Сърница до Лещен), е нормално да ви стане лошо (все пак имате на разположение дръжки на колоните, за да се хванете здраво) – особено ако затънете в кал или пред автомобила се появят камъни.

Благодарение на клиренса от 25 сантиметра, на понижаващите предавки и на блокажите на предната и на задната оси, Wrangler ще се измъкне от ситуацията безпроблемно въпреки немалкото си тегло от 2,1 тона. В такива ситуации си проличава и предимството на индиферентното управление: не се налага да коригирате курса с милиметри като на пистата, а е достатъчно само да оставите автомобила да следва следите. Също така не трябва да правите резки движения с волана – особено върху кална повърхност и при лошо сцепление.

Екологично и мощно задвижване

Между другото новият 2,2-литров дизелов агрегат с 200 к.с. и 450 Нм максимален въртящ момент изобщо не се затруднява с придвижването на автомобила и си партнира чудесно с новата 8-степенна автоматична трансмисия. Двигателят отговаря на норма на вредни емисии Eвро 6d и има допълнителен резервоар за AdBlue. След 9,6 секунди достига темпо 100 км/ч (не извън пътя, разбира се), а максималната скорост е 180 км/ч. Средният разход според производителя е 7,6 л/100 км.

Jeep Wrangler минава през такива места извън пътя, където VW Tiguan или BMW X5 не биха оцелели дълго. С клиренса си от 25 см Wrangler не се спира пред камъни и ровове

При новия Wrangler за разпределението на мощността между осите се грижи многодисков съединител. Някои от заклетите офроудъри ще възроптаят, но предимството на системата е, че въртящият момент бива разпределян между осите автоматично. Останалото ни е познато. При спускане по наклон можете да отнемате от газта, а когато стане прекалено стръмно – и да натиснете спирачката. Режимът 4L с четири понижаващи предавки ограничава темпото до няколко километра в час.


Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Volvo XC60 е най-безопасният автомобил за 2017 г.

10
ян.
2018

Euro NCAP обяви най-сигурните модели за изминалата година във всички класове

Card image cap
Нова хиперкола от Aston Martin

7
юли
2016

Aston Martin представи нова хиперкола: AM-RB 001 има V12 агрегат и агресивна визия. Най-важното обаче е съотношението мощност/тегло!

Card image cap

В последния брой:

Архив >