2018
Защо толкова много Jeep Wrangler се движат дори и през слънчевите летни дни с монтиран Hardtop, вместо открити или с проветривия гюрук? Който веднъж е отварял сгъваемия покрив, и по-точно който след това се е опитвал да го затвори, знае защо.
Разранени пръсти при монтиране на покрива? Типично
Монтирането на страничните части на покрива с големия цип и закрепването на страничните лайстни не е работа за фини ръце – и освен това отнема доста време. Така че, въпреки сгъваемия си покрив, Wrangler не може да предложи спонтанни кабрио-удоволствия. За сметка на това обаче осигурява много голямо и първично удоволствие при шофиране.
Това се дължи и на опростената конструкция: стабилна рама, завинтена към нея каросерия от тънка ламарина, два цели моста със спирални пружини, обикновено включващо се двойно задвижване, врати с механично задвижване на прозорците и ръчно заключване. Управлението е тотално опростено, отоплението е подходящо и за най-лютата зима, механиката е здрава и стабилна. Малко натоварените двигатели издържат много над 200 000 километра без основен ремонт. Това важи особено за дрезгаво ръмжащия редови 6 цилиндров мотор с работен обем 4 литра, който осигурява добра динамика при приемлив разход на гориво. Който иска да шофира колкото се може по-икономично, трябва да избере не 2,5-литровия четирицилиндров мотор, а въведения след 2002 г. негов заместник с работен обем 2,4 литра, който харчи средно по 1,5 литра по-малко на 100 километра.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА JEEP WRANGLER В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Независимо обаче кой е двигателят, при пробното шофиране трябва да обърнете внимание дали всички уреди функционират безупречно. Те често отказват заради окислени връзки, прекъснати кабели или проникнала влага. Но всеки механик на Jeep бързо ще открие проблемите с помощта на диагностичния софтуер. При пробното шофиране трябва да се вслушате и в работата на двигателя. При тези опростени конструкции със задвижван с верига разпределителен вал механичните проблеми са рядкост. Но ауспуховата система често е повредена, и то не само от ръжда, но и поради счупвания от вибрациите – от което е застрашен и скъпият изпускателен колектор. Свистящи и съскащи звуци след силно натискане на педала на газта са характерни за тези повреди. Типична слабост на Wrangler са и течовете на масло от агрегатите: двигателя, трансмисията, задната ос. Пресните следи от масло на паркинг-мястото на предишния собственик издават проблема дори когато преди огледа долната част на автомобила е измита.
Въпреки това Wrangler е много надежден. Ядовете със стартирането на двигателя и повредите на пътя са рядкост, но се случва да покаже дребни дефекти.
Скъпите повреди по механиката са рядкост
Екземплярите на наши читатели с пробег над 300 000 километра са доказателство за
издръжливостта на Wrangler. Комфортът обаче се осигурява единствено от серийния сервоусилвател на кормилното управление. Всичко останало изисква лишения. Не само гюрукът, но и неимоверно трудният за монтиране Hardtop, миниатюрната задна седалка, която е подходяща само за деца, както и малкият багажник. Затова не е чудно, че в 77 процента от случаите Wrangler е втори автомобил в семейството. Отношението към сервизите на Chrysler очевидно се е подобрило. Само половината от собствениците ползват услугите им, но 4/5 от тях са доволни от работата им – въпреки средната цена на обслужване от 460 евро.
Как да проверим състояние на Wrangler
- Глухите кънтящи звуци от задната част са типични за неизправен шарнир на кардана – това е често срещана повреда при 6-цилиндровите модели.
- Трополящите звуци при целенасоченото минаване през капаци на шахти говорят за износени тампони на стабилизиращата щанга.
- Оригиналните катализатори в ауспуховата система на Wrangler не са много издръжливи.
- Течове на масло? Огледайте се за петна на мястото, където Wrangler е бил паркиран от предишния си собственик.