Jeep Wrangler наистина е корав (тест на употребяван автомобил)


17
апр.
2021

Wrangler вози твърдо, а вътре често капе, когато навън вали. Въпреки това феновете го обожават. Перфекционистите на тема изработка обаче никога няма да останат доволни от модела!

За децата никога не е лесно, когато в дома дойде нова майка. Така стоят и нещата с Jeep Wrangler от третото му поколение, когато предишната американска майка Chrysler фалира и впоследствие  ръководството на Jeep бе поето от италианската майка Fiat. И това в никакъв случай не е лошо – този Wrangler има дизелов мотор още от представянето си.

4-цилиндровият турбодизелов агрегат с работен обем 2,8 литра е произведен от дъщерната фирма на Fiat VM Motori от Ченто до Болоня. Американците купуват оттам дизелови мотори още от 1997 г., макар че в началото има доста случая на повреди по двигателите.

При Wrangler JK нещата не стоят така. Италианците си вземат поука и разработват изцяло ново поколение с Common-Rail впръскване на дизеловия мотор. А то е издръжливо: 200 000 км, 300 000 км – няма никакъв проблем. Дори позакъснялата смяна на ангренажния ремък не може да го пречупи. В зависимост от годината на производство е предписано на всеки 100 000 или 190 000 км. При 2.8 CRD трябва да внимавате за температурата на охладителната течност, особено ако теглите ремарке.  

За съжаление Jeep Wrangler не е създаден за теглене на ремарке

Темата за тегленето на ремарке принципно е от трудните при Wrangler JK. Автомобилът не е конструиран от своите американски създатели като кола за теглене на ремарке. Затова стабилността от заклащане е не особено добра още при версията с четири врати Unlimited с дълго междуосие, а при късата база с две врати е по-скоро лоша.  В Германия позволения прикачен товар варира от 1000 кг до 3,5 тона. През първите години вариантите с два врати все пак можеха да теглят 2 тона, а версията Unlimited с четири врати – оптимистичните 3,5 тона. От фейслифта през 2011 г. (нов интериор, по-големи спирачни дискове) модификацията с две врати има прикачен товар от 1 тон, както и Unlimited, когато има предавателно отношение от 3,21:1. С 3,73:1 са разрешени 2,2 тона, като при Rubicon-версия с два блокажа за диференциала.

Като един от първите всъдеходи Jeep Wrangler изисква компромиси

Механичните проблеми, създавани от Wrangler, са по-скоро рядкост. Ранните 3.6-литрови V6-бензинови агрегати (2012/2013) имат проблемни цилиндрови глави, които доведоха до сервизна акция в Щатите, но не и в Европа. Затова по-добре да ги избягвате.

Като цяло можем да обобщим, че подобен всъдеход като Wrangler не е автомобил за хора, които искат да карат рустикален всъдеход, но не са готови да правят компромиси.Тъй като Wrangler се управлява също толкова рустикално, колкото и изглежда. В това отношение дори и „мама Fiat“ не промени нищо.

Още по темата