Jeep Grand Cherokee – как се представя като употребяван?

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове


7
апр.
2018

Jeep Grand Cherokee: период на производство 2005 до 2010, предлага се с V6-CRD (дизелов) и с бензинови агрегати с работен обем от 3,7 до 6,1 литра. Особеност: Hemi-V8 моторът с 326 к.с. (от 2009 за ниво на оборудване Overland с 352 к.с.). Приличните дизелови варианти стартират от около 16 000 лв., а за по-редките 4,7-литрови V8 трябва да предвидите поне 24 000 лв. Топмодел е разполагащият с 426 к.с. SRT8, за който е по-добре да планирате поне 40 000 лв. Препоръчитлен и най-често предлаган е 3,0-литровият V6-турбодизелов двигател на Mercedes. Машината разполага с 218 к.с. и има тестов разход от 11,3 литра. Максималният въртящ момент на „американеца“ е 510 нютонметра. За спринта до 100 км/ч са необходими 9 секунди. За разлика от Mercedes ML 320 CDI (W164), който е задвижван от същия мотор, тук автоматичната трансмисия е само с пет степени. Серийно CRD е оборудван с филтър за твърди частици (сажди). Големият прикачен товар от 3360 килограма прави този Jeep доста добър за теглене. Във вътрешното пространство доминира пластмасата, а серийните седалки са с тапицерия от плат.  Често моделите разполагат с нива на оборудване Limited и Overland (от 2007 г.), където серийната тапицерия е кожена.

Големият багажник предлага почти равна товарна повърхност и побира 968 литра – при сгънати задни седалки товарният обем нараства на 1909 литра. Затова пък задната седалка не е сред най-удобните и пространството за краката не е особено щедро с оглед на дължината от 4,75 метра на модела. Извън асфалтираните пътища системата за двойно задвижване Quadra-Drive II има своите предимства. Вместо хидравличен ламелен съединител Grand Cherokee от поколението WH има централен диференциал с ориентирано към задната ос разпределение на мощността.  Американецът е много подходящ за офроуд модел. Комфортът за движение по нормални пътища е значително подобрен в сравнение с предшественика на модела. Спирачният път от скорост 100 км/ч е около 40 метра, което е приемливо ниво за такъв автомобил. Вътрешното пространство е добре шумоизолирано. Управлението на колата също е прецизно. Ако си падате по якия V8-звук, ще платите повече на бензиностанцията.

 

Още по темата