Jeep Gladiator: светът е неговата арена


2
дек.
2019

Заключващата се товарна повърхност е осветена и оборудвана със защитен от атмосферните условия контакт (115 волта/400 вата) – идеална възможност за зареждане на електрически велосипеди. Кой би карал велосипед и би го превозвал с този автомобил, е друга тема. Тъй като товарната повърхност достига непосредствено до задните седалки и те трябва да задържат евентуално неукрепения товар, здравината им е значително по-голяма от тази в обикновената версия на Wrangler. За ценните предмети има пет заключващи се жабки.

На ръба: никъде другаде Америка не е толкова открита. Поне когато свалите мекия покрив

При Gladiator Rubicon част от серийното оборудване е насочена напред офроуд камера – така по-лесно се разпознават препятствията. Апропо Rubicon: реката в долината трябва да е дълбока 76 см, за да може през нея да премине Gladiator. Така Jeep блести там, където другите не могат да продължат: G-клас на Mercedes има дълбочина на газене от „само“ 70 сантиметра. Веднъж потеглил, не усещам фрапиращи разлики с обикновения Wrangler. Същата висока позиция на седене, тясно скроеният интериор, воланът като каменно сечиво – а арматурното табло притежава здравината на куфар за инструменти. Gladiator вози малко по-комфортно, поглъщайки късите неравности по-добре в сравнение с Wrangler. Това вероятно се дължи и на по-дългото с 49 сантиметра междуосие. Въпреки щедрата си дължина от 5,54 метра в Щатите Gladiator се счита за Midsize модел. Тези американци! Отвъд Океана цената на модела стартира от 34 000 долара, което е около 60 000 лв. И отново се връщаме към Римската империя: днес Jeep е собственост на Fiat. Но Gladiator естествено се произвежда в Толедо, Охайо.

Там, където автомобилите Jeep слизат от конвейера от 1941 г. В Щатите междувременно всеки шести автомобил е пикап. В Европа този сегмент е нишов. Въпреки това Gladiator ще се появи на Стария континент в средата на 2020 г. Цени? „Това няма да е евтино транспортно средство за озеленители“, казва експерт в бранша. Въпреки това моделът има шансове за успех. 4190 екземпляра от стартовата версия в Щатите са продадени само за ден. Или иначе казано: той дойде, бе видян и победи.

Техниката на Gladiator

От Wrangler моделът е взел 4×4 системата Command Trac с понижаващи предавки с предавателно отношение 2,72 (серийно при версиите Sport и Overland). 4×4 системата Rock Trac с понижаващи предавки с предавателно отношение 4,0 и електрически активиращ се блокаж на диференциала Tru Lok е серийна при версията Rubicon. Ъгъл на атака? Отпред 43,6 градуса (ъгъл на рампата 20,3 градуса), отзад 26 градуса. Клиренс 28 сантиметра.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >