Jeep Gladiator: светът е неговата арена

0212
2019

АМЕРИКАНЦИТЕ И ТЕХНИТЕ ПОЗНАния по европейска история – по-добре да не обсъждаме този въпрос. Хората от Jeep са кръстили новия си модел Gladiator. Което е странно от историческа гледна точка, тъй като в древния Рим гладиаторите са се придвижвали най-често пеша. А работата с Jeep Gladiator е точно обратното – изобщо няма да ви се наложи да ходите пеша. Нито да се биете. Gladiator следва пътя, дори и такъв да няма. Ако искате да участвате в гладиаторски игри, то ще ви се наложи да се катерите.

Спокойно се качвам през широкия праг и влизам през шофьорската врата. 28 сантиметра клиренс изискват жертви. За щастие има стабилна дръжка на предната колона. Тогава седите зад вертикално предно стъкло, гледате над дългия преден капак към огряната от калифорнийското слънце прерия. Двигателят още не работи, а вече се отдалечавам от ежедневието. С няколко движения свалям тънкия покрив и се мажа със слънцезащитен крем. Платът на покрива прилича на тънък брезент, прибира се зад втория ред седалки. Освен това можете да демонтирате и вратите. Инструментите на борда на Gladiator включват и такива за разглобяване на вратите.

Най-трудната част на отсечката е качването. Gladiator намира път навсякъде – дори и да няма такъв

В САЩ обаче има 16 вида гърмящи змии и всички те са отровни. Затова от гледна точка на сигурността оставям вратите. Натискам за кратко стартовия бутон и под дългия капак се събуждат 285 кончета под формата на 3,6-литров V6 бензинов двигател. Трансмисията е 8-степенна, автоматична. Ако искате сами да се борите с Gladiator, то трябва да изберете 6-степенна механична скоростна кутия. За 2020 г. от Jeep обявиха и 3-литров дизелов агрегат с 260 к.с. А всъщност дали на света му е необходим офроуд открит пикап с двойна кабина? Няма значение. Да карате Gladiator е преживяване, сравнимо с Circus Maximus. Вашият манеж е дивата природа. Преминавате през поля и ниви, а с ъгъл на атака от 43,5 градуса отпред и 26 градуса отзад Jeep изкачва почти всичко. Защитата на пода на автомобила от четири кори и различни тръби предпазва раздатъчната кутия, резервоара и картера. Jeep Gladiator е като сандала сред автомобилите: отворен от всички страни, проветрив, удобен, истинска благодат през лятото.

Комфорт за некомфортния офроуд: тъчскрийн, различни асистенти, дръжки, водоустойчив бутон за системата Start-Stop. Crazy!

През свалящото се предно стъкло (четири болта) светът е в краката ви. Зад вас е всичко, от което се нуждаете и което искате да завладеете. Дългата около метър и петдесет платформа е достатъчна да побере един агрегат за ток, две машини за мотокрос – или около седем броя Ръсел Кроу. Нека го изразим в римски цифри: DCCXXV килограма (725 кг) полезен товар са добро постижение. При необходимост можете да сгънете седалките и да увеличите товарната повърхност. И дори тогава Gladiator далеч не приключва със своя латински: можете да закрепите на повърхността с помощта на специални стойки дъски за сърф и велосипеди. Mopar, подразделението за тунинг и аксесоари на Jeep, има в програмата си голям набор с хитроумни идеи.

Предното стъкло се сваля надолу, покривът се разглобява, както и вратите – по-открито шофиране не предлага никой друг

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин