Jeep Compass Plug-in Hybrid 4xЕ: c колело във въздуха и кабел в резервоара


9
апр.
2021

„Малкото Grand Cherokee” вече може да се придвижва на ток – а извън пътя се справя по-успешно от конкуренцията

Зареждане от контакта за движение из града и голям клиренс за спокойно преминаване по пресечен терен – новият Jeep Compass Plug-in Hybrid 4xе владее и двете. По официални данни моделът изминава 50 км изцяло на ток – но при минус 8 градуса в реални условия се подгответе по-скоро за около 30. Нашият тестови автомобил комбинира 1,3-литров турбодвигател с цели 180 (!) конски сили и електродвигател с 60 – първият се грижи за задвижването на предната ос, а вторият – за това на задната. Благодарение на системна мощност 240 к.с. SUV-ът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 сек – и като цяло се придвижва доста пъргаво. В режим Snow разпределението на въртящ момент между предната и задната ос е „заключено“ – и водачът усеща приятния танц на задницата, което показва, че 4х4-системата работи пълноценно. Моделът разполага дори с режим Sport – при това с деактивиране на ESP. Честно казано, той се оказа по-приятен от Snow в планината…

Големите бутони в кокпита са удобни за натискане дори с ръкавици, но индикациите на арматурното табло са малко объркващи
Водачът може да избира измежду три режима на движение – чисто електрически, хибриден и за запазване на енергията в батерията (при предстоящо влизане в града например)

Изненадващо, но ако искате по-високо ниво на рекуперация, трябва не да преместите скоростния лост или планка на волана, а да натиснете бутон между седалките – в началото с него се свиква малко трудно. Иначе при заредена батерия в смесен цикъл бордовият компютър при нас отчете разход малко над 7 литра на 100 км – или казано с други думи, достатъчно нисък, за да не ви липсва дизелът. На таблото ще виждате две показания – това отляво е за нивото на горивото в резервоара, а отдясно – за общия пробег на ток и на бензин. Батерията с капацитет 11,4 кВтч е интегрирана в пода между предната и задната ос – така че да не отнема от обема на багажника (420 л при авариен комплект за гуми) и от мястото в купето.

ИЗВОД

Като Plug-in хибрид Compass 4xе е по-приятен и по-екологичен за шофиране в града. А настройката на 4х4-системата е много успешна – за да може моделът да носи с гордост емблемата на Jeep отпред.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. с турбо + електродвигател Работен обем 1332 см3 Системна мощност 177 кВт (240 к.с.) Макс. мощност ДВГ 177 кВт (240 к.с.), електромотор – 44 кВт (60 к.с.) Макс. въртящ момент ДВГ 270 Нм при 1850 об/мин, електромотор 250 Нм Макс. скорост 200 км/ч Ускорение 0-100 км/ч 7,3 сек Двойно задвижване/6-степ. автоматична трансмисия Резервоар 36,5 л Д/Ш/В 4398/1819/1659 мм Багажник 420 л Тегло 1935 кг • Разход EU-Mix 2,1 л А95 Н/100 км Емисии СО2 48 г/км • Цена от 86 590 лв.

1,3-литровият турбобензинов двигател е „напомпан“ до цели 180 конски сили
Рекуперацията (или по-точно – по-високата й степен) се активира с малък бутон зад скоростния лост

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин