2023
Jeep Avenger спечели наградата на Autovista Group за автомобил с най-добра остатъчна стойност в категорията за малки електрически превозни средства (BEV). Тези награди са фокусирани върху запазването на стойността и представляват особен интерес за важни компании в бранша като лизингови компании, оператори на автопаркове и производители на оборудване.
„Ние сме много радостни от развитието на малките електрически автомобили, тъй като през последното десетилетие имаше повече тежки, големи и скъпи електрически модели“, каза д-р
Кристоф Енгелскирхен, главен икономист в Autovista Group. „Това се случва в момент, когато
адаптирането към масовия пазар е истинското предизвикателство, пред което е изправена
електрическата технология. Изборът на малки електрически коли остава ограничен на пазари на
употребявани автомобили, но напоследък имаме повече нови модели”, добави той.
Списъкът в категорията на малки електрически автомобили съдържа 26 модела, като всички
те са в първите пет позиции в една от 17-те държави, анализирани от експертите на Autovista Group. В тази категория попадат всички типове каросерии в А и В-сегмента, така че SUV модели се
конкурират с хечбеци.
Лансираният съвсем наскоро Jeep Avenger демонстрира най-доброто представяне в своята категория. Той е изцяло нов модел, здрав и не толкова малък за сегмента с дължина 4,08 м. Наред
с това може да се похвали с WLTP-комбиниран пробег от 400 км, което го поставя на върха в
неговата група. „Това е заслуженият шампион по отношение на остатъчната стойност в
категорията на малките електрически автомобили“, коментира д-р Кристоф Енгелскирхен.
„За нас е чест да получим тази важна награда от Autovista Group за новия Avenger, която ще
допринесе за реализирането на целите ни за високи продажби и растеж на марката Jeep в Европа“,
каза Ерик Лафорж, ръководител на Jeep Enlarged Europ пред Autovista24. Той акцентира върху
факта, че високата остатъчна стойност на Avenger е свързана с изключителното качество на
автомобила и неговата електрическа технология и уникалното му позициониране в B-сегмента.
„Новият Avenger бележи навлизането на марката Jeep в територията на изцяло електрическите
автомобили и осигурява пълна свобода и много вътрешно пространство, събрани в
размерите на 4-метров SUV автомобил. Той е много компактен отвън, но невероятно просторен
отвътре с гъвкавост и място за хора и техния багаж. Avenger е динамичен и в същото време лесен
за управление“, добави Ерик Лафорж.
Електрическият Jeep постига 400 км комбиниран пробег (WLTP), но в градски условия
дистанцията с едно зареждане може да се увеличи до 550 км. Батерията може да се зареди от 20%
до 80% за 24 минути с функцията за бързо зареждане. За тези, които бързат, три минути включване
в зарядната станция са достатъчни за осигуряването на 30 км пробег.
„От север на юг и от запад на изток европейският пазар има различни нужди и очаквания –
отбеляза Лафорж. – Но Jeep вярва, че Avenger може да задоволи много различни нужди, тъй като
дизайнът и разработката на автомобила са извършени в Европа. Моделът влезе в производство в
завода на Stellantis в Тихи, Полша, в началото на тази година, така че клиентите скоро ще видят
ползата от този регионален подход.“
„Ние сме убедени, че Avenger е правилният избор за тези, които търсят компактна, здрава и
атрактивна кола, която предлага най-съвременна технология, пространство и комфорт, като
същевременно доставя много забавление“, заключи Лафорж.
Ръководителят на проекта Кристиан Шнайдер обясни как експертите на Autovista Group
определят европейските шампиони по остатъчна стойност. Оборудвани с прогнозни търговски
остатъчни стойности на 36-месечни коли с пробег 60 000 км, анализаторите проучиха данните за
пазара на употребявани автомобили от февруари до април 2023 г.
Модели с особено висока или ниска мощност и цена не бяха включени, така че фокусът на
наградите пада върху масовите модели. След това беше излъчена версията на всеки модел с найвисока остатъчна стойност, изразена като процент от запазената каталожна цена (%RV). След това автомобилите бяха индексирани чрез разделяне на техния процент от запазената каталожна цена на средния процент за категорията на всеки пазар.
Шампионите по остатъчна стойност бяха короновани въз основа на средния индекс на
категорията в избрани държави. Това е определено спрямо обемите на продажбите на нови
автомобили на всеки пазар, което означава, че са представени резултати от пазари с голям обем.
Jeep Avenger се представи особено добре във Франция, достигайки индексирано %RV
представяне от 120%, като средната стойност за категорията е представена като 100%. Унгария,
Австрия и Белгия отбелязаха много близки резултати – съответно 119%, 118% и 116%.
„Jeep Avenger е една от най-големите изненади на 2023 година“, каза Хосе Понтес, директор
данни в EV-volumes.com. „Марката залага на добре доказана формула – малки кросоувъри,
изградени на утвърдена платформа, в този случай eCMP платформата на Stellantis. Автомобилният
производител успя да създаде електрически модел с уникален и оригинален дизайн. Това не е
малко, като се има предвид, че платформата eCMP е основа на девет модела от шест различни
марки.“
„Като се има предвид приблизителният му размер от 4 метра Jeep Avenger е доста ефективен
като градска кола. Той е малък, дори в категорията на малките кросоувъри, но въпреки това не
отстъпва, когато става въпрос за пространство и практичност. Допълнително Jeep Avenger
разполага с проходимост и впечатляващо управление, което го прави един от най-забавните за
шофиране малки кросоувъри на пазара“, добави Понтес.
„Avenger е изключително важен за Jeep като първи малък електрически модел на марката и
отваря възможност да бъде спечелена нова аудитория. Той със сигурност ще се хареса на онези,
които търсят малък, здрав и пъргав електромобил с висока проходимост и компактни размери“,
обясни Фил Къри, редактор на специално съдържание в Autovista24.
Jeep адаптира традиционните си дизайнерски елементи за Avenger, което означава, че той
безспорен представител на марката, но не такъв, който пазарът може да очаква. Като реверанс
към първите автомобили Jeep са решетката със седем отвора, ъгловатата форма и задните
светлини, стилизирани да наподобяват туба за гориво. Високият просвет осигурява добра
видимост от кабината, но въпреки това шофирането е приятно и автомобилът стои като залепен
за пътя.
Интериорът се възползва от дизайна и предлага много място на нивото на главите на водача и
пътниците отпред и отзад. Минималистичното арматурно табло съдържа 10,25-инчов плаващ
екран на инфо-развлекателната система и няколко физически бутона в стил клавиши на пиано,
запазвайки познатата „солидна“ привлекателност на Jeep. Централният тунел разполага и с набор
от опции за съхранение, които правят Avenger практичен и удобен за семейството.
„Като цяло Jeep Avenger успява да се хареса на феновете на марката, като същевременно
привлича нови купувачи. Производителят работи усилено върху позиционирането в сегмента BSUV и успя да направи модела атрактивен а променящия се пазар“, каза Къри.