Jeep увеличава продажбите си в Европа благодарение на първия си електромобил

2609
2023

Изцяло електрическият Jeep Avenger е в основата на нарастващото присъствие на марката Jeep в
силно конкурентния B-SUV сегмент на европейския пазар. Европейският автомобил на годината
2023 вече е получил над 40 000 клиентски поръчки от представянето си на изложението в Париж
през миналата година.

Благодарение на търсенето на Avenger в периода между януари и август тази година продажбите
на марката Jeep в сегмента B-SUV се увеличиха с 33,5% в сравнение с миналата година, което
съответства на увеличение на обемите от 60% спрямо ръста на сегмента от 12,8%.
През последните три месеца първите доставки на Jeep Avenger на още няколко пазара
допринесоха за ръста на продажбите на марката в сегмента.

Търговският импулс на Jeep Avenger се допълва от широкото признание в индустрията за първия
изцяло електрически SUV на марката. Проектиран и произведен като истински Jeep от първия ден,
Avenger вече натрупа 10 награди, включително Европейски автомобил на годината за 2023, Най-добър семеен SUV в конкурса Women’s World Car of the Year 2023 и Електрическа кола на годината
в Top Gear UK Awards.

Над 40 процента от потвърдените клиентски поръчки за Avenger са за версията BEV, доказателство
за нарастващия интерес на клиентите към изцяло електрическата модификация на модела.
Успехът на новия Jeep Avenger е придружен от силен импулс в продажбите на Jeep Renegade, който
е в крак с обема, постигнат миналата година, с повече от 32 000 регистрирани единици срещу 31
705 през същия период на 2022 г.

Ерик Лафорж, ръководител на марката Jeep в Европа, каза: „Jeep Avenger е проектиран да
отговаря перфектно на нуждите на европейските клиенти и това се доказва от впечатляващите
резултати, които Avenger постига в цяла Европа. Успехът на Jeep Avenger се допълва от силния
импулс на продажбите на Jeep Renegade, който расте година след година, демонстрирайки, че
двете превозни средства се допълват взаимно, като предлагат две напълно различни, екологични
и завладяващи продуктови алтернативи във високо конкурентния пазар на B-SUV.”

Avenger и Renegade са две допълващи се превозни средства, които също стимулират растежа на
марката Jeep в B-SUV LEV сегмента. В Европа Jeep се нарежда на пето място с пазарен дял в SUV
сегмента от 10,6% (срещу 9,6% миналата година), докато в Италия марката надделява над сегмента
с 49,9% пазарен дял. Също така в Италия Renegade все още е един от фаворитите на клиентите и
показва силни продажби. Той доминира в B-SUV сегмента със 7,9% пазарен дял в сравнение със
7,5% миналата година, а процентът на марката скача до 11,4%, когато се комбинира с 3,5% пазарен
дял на Avenger. Освен това марката Jeep постига силни резултати в Германия, Испания, Полша и
Холандия с двуцифрен процент на пазарен дял.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин