2023
Най-проходимият и разпознаваем автомобил в света Jeep Wrangler продължава своята
легендарна история с нов модел за 2024 г. Той предлага несравнима комбинация от
офроуд възможности, автентичен дизайн, усъвършенствани задвижващи системи,
превъзходна динамика на пътя и извън него, както и множество иновативни функции за
безопасност и модерни технологии. Най-емблематичният SUV автомобил предоставя
изконната формула на Wrangler – свободата да отидете навсякъде и да правите всичко.
За 2024-а моделна година Jeep издига способностите на Wrangler до нови високи с
прилагането за първи път на заден мост Dana full-float, възможност за бавно движение в
офроуд тип „пълзене“ с предавателно отношение 100:1, нова фабрично инсталирана
лебедка Warn и увеличен капацитет за теглене до 2,3 тона. Новият интериор предлага
повече комфорт и безопасност на пътниците с въвеждането на електрически предни
седалки, мултимедия Uconnect 5 с 12,3-инчов сензорен екран и странични въздушни
възглавници тип „завеси“ за предните и задните места.
Архетипният приключенски герой
„Jeep Wrangler е архетипният приключенски герой, въплъщаващ духа и душата на
марката“, сподели Кристиан Мюние, главен изпълнителен директор на Jeep. „От
въвеждането на модела на пазара досега сме продали почти 5 милиона автомобила
Wrangler по целия свят. С всяко ново поколение задаваме все по-висок еталон на
проходимост. Днес ние отново вдигаме летвата, като комбинираме най-мощния Wrangler
до момента с повече технологии, функции за комфорт и безопасност. Това е
безкомпромисна комбинация, подсилена от свободата да избирате от четири различни
типа на задвижване, включително нашата електрифицирана система 4xe, с която Wrangler
което е най-продаваният PHEV автомобил в Америка“, добави Мюние.
Новият модел Wrangler надгражда своето наследство за свобода и приключения и
отправя ясно послание към всички лоялни фенове и офроуд ентусиасти. „Автомобилът е
илюстрация на това колко силна е общността на Jeep и как хората в нея продължават да
бъдат двигател на подобренията въз основа на очакванията си за по-голяма
проходимост, иновативни технологии и повече комфорт“, каза Джим Морисън, старши
вицепрезидент и ръководител на Jeep за Северна Америка.
В зависимост от пазарите новият Jeep Wrangler ще се предлага във версиите Sport,
Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon и Rubicon 392. Първите произведени автомобили ще
пристигнат в дилърствата на марката в САЩ в края на 2023 г., а през 2024 г. и на пазарите
по целия свят. Европейските спецификации ще бъдат обявени на по-късен етап.
Свобода с нулеви емисии: 4xe е новото 4×4
Jeep Wrangler 4xe продължава да бъде най-продаваният автомобил с Plug-in хибридна
система в Америка в две поредни години. Новият модел следва стратегията за постигане
на свобода с нулеви емисии, тъй като целта на Jeep е да се превърне в най-екологичната
SUV марка в света, създавайки най-способните и устойчиви SUV автомобили.
Моделът Wrangler 4xe има важна роля за Jeep в изпълнението на стратегическия план
Stellantis Dare Forward 2030, в който електрифицираните и по-ефективни системи за
задвижване помагат на концерна да намали своя глобален въглероден отпечатък с 50%
до 2030 г. и да излезе начело в транспортната индустрия чрез постигане на нулеви
въглеродни емисии до 2038 г.
До края на 2025 г. цялата гама на Jeep в Северна Америка ще бъде електрифицирана.
До 2030 г. 50% от продажбите на марката в САЩ ще бъдат на електрически превозни
средства, а 100% от автомобилите Jeep в Европа ще бъдат изцяло електрически.
4xe: комбинация от мощност и ефективност
Най-модерната задвижваща система, разработвана някога за Jeep Wrangler, увеличава
максимално ефективността и същевременно осигурява пътуване в изцяло електрически
режим.
Задвижването на Jeep Wrangler 4xe комбинира два електрически мотора и 400-волтов
акумулаторен пакет с 2,0-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател и
осемстепенна автоматична трансмисия. Тази конфигурация увеличава максимално
ефективността на компонентите на хибридното задвижване и ги съчетава със
световноизвестната и доказана проходимост на Wrangler.
Всички версии Wrangler 4xe предлагат Power Box с четири 120-волтови контакта с 30
ампера обща мощност, което позволява на батерията да захранва външни устройства
като телефони и таблети.
Задвижващата система с мощност 375 к.с. и 637 Nm въртящ момент се състои от
следните компоненти:
2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател
Интегриран към двигателя електрически мотор-генератор
Интегриран към трансмисията електрически мотор-генератор
400-волтова литиево-йонна-никел-манган-кобалтова батерия с 96 клетки и
капацитет 17-kWh
Изборът на различни режими на шофиране позволява на водача да приспособи
хибридния автомобил така, че да отговаря най-добре на желанията му за всяко пътуване:
Хибриден: Режимът по подразбиране съчетава въртящия момент от 2,0-
литровия двигател и електрическия мотор. В този режим задвижващата система
първо ще използва енергия от батерията, след което ще добави тяга от 2,0-
литровия бензинов двигател, когато батерията достигне минимално ниво на заряд.
Електрически: Задвижването работи с електрическа енергия за движение с
нулеви емисии, само докато батерията достигне минималния заряд или водачът
поиска повече въртящ момент (с рязко натискане на педала на газта и широко
отваряне на дроселовата клапа), което задейства 2,0-литровия двигател.
eSave: Дава предимство при задвижването от 2,0-литровия двигател,
спестявайки заряда на батерията за по-късен етап, например за движение в
електрически режим сред природата или в градски зони, където има ограничения
за превозни средства с вътрешно горене. В режим eSave водачът може също да
избира между Battery Save и Battery Charge чрез менюто Hybrid Electric Pages от
дисплея на мултимедията Uconnect.
Най-широката гама от задвижващи системи в премиум офроуд сегмента
Новият Jeep Wrangler предлага най-разнообразния избор от задвижване в офроуд
сегмента – от електрифициран 4xe Plug-in хибрид до двигател V8 с 470 к.с. при Rubicon
- Клиентите могат да се спрат на задвижването, което най-добре отговаря на начина
им на живот. Версиите 4xe и Rubicon 392 се предлагат ексклузивно само с 8-степенна
автоматична трансмисия, докато при бензиновите версии с 2,0-литрови и 3,6-литрови
двигатели има избор между 6-степенна механична и 8-степенна автоматична трансмисия:
2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател PHEV 4xe: 375 конски сили, 637 Nm
въртящ момент
2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател: 270 конски сили, 400 Nm въртящ
момент
3,6-литров V6 двигател: 285 конски сили, 353 Nm въртящ момент
6,4-литров V8 двигател: 470 конски сили, 637 Nm въртящ момент
Легендарна офроуд проходимост
Новият Jeep Wrangler осигурява легендарни възможности за офроуд благодарение на:
Четири усъвършенствани 4×4 системи:
o Command-Trac part-time трансферна кутия
o Rock-Trac part-time трансферна кутия
o Rock-Trac full-time трансферна кутия
o Selec-Trac full-time трансферна кутия
Несравними предавателни отношения до 100:1
Газене във вода с дълбочина до 86,5 см
Безкомпромисни ъгли на проходимост и пътен просвет:
o Ъгъл на приближаване: 47,4 градуса
o Рампов ъгъл: 27,8 градуса
o Ъгъл на отдалечаване: 40,4 градуса
o Просвет: 32,7 см
Емблемата Trail Rated на всеки автомобил Wrangler отразява уникални офроуд
характеристики като цели предни и задни мостове Dana, двустепенна трансферна кутия,
контрол на сцеплението, куки за теглене, дискови спирачки на четирите колела, четири
предпазни панела под автомобила и гуми с минимален диаметър по външния ръб 32 инча.
Новият Wrangler издига проходимостта на още по-високо ниво с ново поколение заден
мост Dana 44 HD full-float на версиите Rubicon, подобрено оборудване на версиите Willys
със стандартен блокаж на задния диференциал и 33-инчови гуми, както и нова версия
Rubicon X със стандартни 35-инчови гуми, предна офроуд камера и стоманени брони.
Собствениците на Wrangler винаги се стремят към още по-големи офроуд
възможности, като често монтират на автомобилите си по-големи колела и съответно
мостове full-float за усилено натоварване. При тях функцията на полуоската е единствено
да предала въртящ момент към главината на колелото и е подложена само на усукващи
натоварвания (без да поема теглото на автомобила). Сега клиентите на Rubicon могат да
получат фабрично мостове full-float, които обикновено са характерни за тежките
търговски камиони.
Легендарните офроуд възможности на Wrangler Rubicon са осигурени от единствени по
рода си офроуд функции като:
o Заден мост Dana 44 HD full-float
o Rock-Trac part-time трансферна кутия с понижаване на предавките 4:1
o Електронно откачане на предната стабилизираща щанга
o Tru-Lok блокажи на предния и задния диференциал
o 17-инчови алуминиеви джанти с 33-инчови гуми BFGoodrich за
всякакъв терен
Новата версия Rubicon X, още по-премиум вариант на Rubicon, добавя:
o Rock-Trac full-time трансферна кутия
o Интегрирана предна офроуд камера
o Стоманени брони
o Xtreme 35 пакет – Beadlock джанти (със специално захващане на
гумата към джантата с метални пръстени) с 35-инчови гуми BFGoodrich за
всякакъв терен (за бензинови 2,0-литрови и 3,6-литрови двигатели с
автоматични трансмисии)
В гамата се завръща Wrangler Rubicon 392 с мощност 470 конски сили и със стандартен
пакет Xtreme 35, предавателно число на задния мост 4,56 и Selec-Trac full-time трансферна
кутия с понижаване на предавките 2,72:1.
Версиите Wrangler Rubicon се предлагат с фабрично инсталирана лебедка Warn с
капацитет 3630 кг, монтирана на стоманена предна броня, чийто странични накрайници
могат да се демонтират.
Версиите Wrangler Willys имат подобрени 4х4 възможности с със стандартен Tru-Lok
блокаж на задния диференциал, тръбни предпазни елементи под праговете, теглич и
усилена електрическа инсталация, както и по-големи 33-инчови гуми (заместващи
предишните 32-инчови гуми). В допълнение Willys 4xe получава Selec-Trac full-time
трансферна кутия с понижаване на предавките 2,72:1.
Версиите Wrangler High Altitude разполагат стандартно с електрически подвижен
покрив, електрически седалки с регулиране в 12 посоки и отопление, интегрирана предна
камера и Selec-Trac full-time трансферна кутия. Тези характеристики допълват уникалния
външен вид с 20-инчови джанти и брони в цвета на автомобила. Версиите High Altitude са
първите модификации на Wrangler, които предлагат ексклузивния нов интериорен цвят
Mantis Green за панела на арматурното табло и кожени седалки Nappa.
Конструкцията каросерия върху рама е в основата на легендарните възможности
Използвайки конструкция тип каросерия върху рама с петточково окачване новият
Wrangler предоставя ненадмината проходимост, усъвършенствана динамика на пътя и
подобрени функции за безопасност.
За да предпази важните компоненти на автомобила в офроуд, включително
резервоара за гориво, трансферната кутия и автоматичната трансмисия, Wrangler
разполага с четири предпазни панела отдолу на автомобила. При версиите Willys и
Rubicon се използват здрави тръбни предпазни елементи под праговете, за да
предотвратят потенциални щети по каросерията в тежък офроуд.
Прилагането на леки, високоякостни алуминиеви материали, включително при
изработката на вратите, пантите, предния капак, калниците, рамката на предното стъкло
и магнезиевата задна врата, помага за намаляване на теглото и подобряване на
горивната ефективност.
Амортисьорите са настроени за оптимален баланс между комфортно поведение върху
асфалт и стабилност в офроуд. При моделите Wrangler Rubicon е включено електронно
откачане на предната стабилизираща щанга, за да се осигури допълнителен ход на
колелата, когато теренът изисква това.
Повече от 85 иновативни функции за безопасност
Безопасността и сигурността на пътниците са от първостепенно значение при
разработването на новия Jeep Wrangler, който предлага повече от 85 активни и пасивни
функции за безопасност и сигурност. Стандартни за всички версии стават страничните
въздушни възглавници тип „завеси“ за предните и задните места, които допълват
стандартните и досега предни въздушни възглавници за водача и пътника и монтираните
в предните седалки странични въздушни възглавници за водача и пътника.
Wrangler разполага с предпазни устройства и ограничители на натоварването на
коланите за задните места, както и структурни подобрения за по-голяма устойчивост при
страничен удар.
Системата за предупреждение при опасност от челен сблъсък и усъвършенстваният
круиз контрол с функция стоп вече са стандартни от версиите Sport S нагоре. Задната
камера с динамични линии, системите за контрол на сцеплението и на стабилността със
защита срещу преобръщане са стандартни за всички версии.
Емблематичен дизайн: Нова решетка, нови джанти и множество опции за покрив
Новият Wrangler се разпознава веднага с традиционните дизайнерски елементи на
Jeep. Емблематичната решетка със седем отвора е с актуализирана визия. Новият дизайн
подобрява охлаждането и същевременно позволява монтирането на фабрично
инсталирана лебедка Warn за версиите Rubicon.
Новата антена е интегрирана в предното стъкло и заменя предишната метална
мачтова антена за по-рационален външен вид и по-лесно преминаване край храсти и
клони на дървета.
Налични са десет нови типа джанти (стандартни и опционални) с размер от 17 до 20
инча, включително Beadlock джанти (със специално захващане на гумата към джантата с
метални пръстени) в пакета Xtreme 35, които дават възможност за използване на гуми,
вариращи от 32 до 35 инча.
Клиентите имат възможност за вълнуващи изживявания под открито небе с различни
конфигурации на покрива на автомобила. Сред тях са нов стандартен мек премиум
покрив, два твърди покрива (черен и в цвета на автомобила), ексклузивен Sky One-Touch
електрически мек покрив, както и полуврати. Те позволяват десетки различни
комбинации така, че клиентите да могат да персонализират своето офроуд приключение
според специфичните си желания.
Wrangler се предлага в 10 атрактивни екстериорни цвята, включително новият Anvil,
Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White
и Black.
Автентичен интериор с премиум характеристики и технологии
Изисканият интериор на новия Wrangler е комбиниран с премиум функции и технологии
заедно с характерната за Jeep функционалност и гъвкавост. Централната конзола,
вдъхновена от наследството на марката, има изчистена форма, която допълва
хоризонталния дизайн на таблото. Облицованото арматурно табло разполага с нови меки
на допир повърхности с контрастни акцентиращи шевове.
Изцяло нов 12,3-инчов сензорен екран (най-усъвършенстваният и най-голям дисплей,
предлаган някога във Wrangler) съдържа мултимедийна система Uconnect 5 от пето
поколение. Дисплеят се намира на видно място в горната част на централната конзола,
точно над новия тесен правоъгълен вътрешен вентилационен отвор. Двата
вентилационни отвора в страничните краища на таблото запазват характерната си
кръгла форма.
Новата мултимедийна система Uconnect 5 осигурява работни скорости, които са пет
пъти по-бързи в сравнение с предишното поколение. Използвайки операционна система
Android и актуализации по въздуха (OTA), системата Uconnect 5 осигурява гъвкавост и
постоянно развитие с добавяне на ново съдържание, функции и услуги. Мултимедийният
пакет включва:
o 12,3-инчов сензорен екран (новост)
o Офроуд маршрути (новост)
o Пет потребителски профила – запаметяване на персонализирани
музикални предпочитания, приложения, позиция на седалката, ъгли на
огледалото и настройки на климатичната инсталация (новост)
o Безжично свързване Apple CarPlay и Android Auto
o Напълно адаптивен начален екран за бърз достъп до често
използвани функции и работа с едно докосване (новост)
o Едновременна връзка за два телефона с Bluetooth (новост)
o Функция Alexa Home to Car за включване на виртуален асистент Alexa
в автомобила с възможност за естествени гласови команди и функции Car
to Home
o Мобилно приложение Uconnect
o Платформа SiriusXM 360L и персонализирани радио станции (новост)
o Навигация TomTom с предвидимо търсене, естествени гласови
команди и актуализации за трафика в реално време
o Актуализация по въздуха на навигационните карти (новост)
o 4G LTE Wi-Fi точка за свързване на до осем безжични устройства
Пътниците в автомобила са винаги свързани, като функционалността е подобрена със
стандартни двойни USB портове тип C, които позволяват на устройствата да се зареждат
до четири пъти по-бързо. Новият Wrangler предоставя общо до седем USB порта тип A и
тип C за двата реда седалки. Стандартните 12-волтови контакти за аксесоари са
разположени на няколко места в кабината, а 115-волтов AC контакт е наличен за
захранване на допълнителна електроника.
Сертифициран и подготвен за всякакви маршрути
Jeep ще бъде първата автомобилна марка, която предлага вградено в автомобила
ръководство за офроуд излети и маршрути. Това става с въвеждането на функцията Trails
Offroad в новия Wrangler. Цялостната система за навигиране по офроуд трасета прави
планирането на пътувания извън асфалта по-лесно от всякога.
Функцията Trails Offroad е интегрирана в мултимедийната система Uconnect 5 и
показва на новия 12,3-инчов екран с висока разделителна способност упътвания за 62-те
офроуд маршрута Jeep Badge of Honor, които включват Rubicon Trail в Калифорния, Hell’s
Revenge в Юта и Jericho Mountain в Ню Хемпшир. За повече вълнуващи приключения
собствениците могат да сключат премиум абонамент, който им дава достъп до пълния
каталог на Trails Offroad с над 3000 маршрута.
Каталогът Trails Offroad обхваща голямо разнообразие от офроуд маршрути с различни
нива на трудност и разнообразни терени, като предлага несравнимо ниво на информация
и качество, включително:
- Експерти оценяват всички маршрути въз основа реални впечатления
- Последователна оценка на трудност въз основа на 14 критерия
- Описание на маршрута
- Ключови точки в маршрутите, препятствия и забележителности
Това ново партньорство дава на клиентите на Jeep подробна информация за найдобрите офроуд приключения в Съединените щати и части от Канада, с достъпни
актуализации по въздуха. Клиентите също така ще могат да навигират директно до
началната точка на избраното от тях офроуд приключение и да следят напредъка си, като
следват интегрирани карти на маршрута. Ненадминатата интеграция в автомобила
допълнително затвърждава лидерството на марката Jeep в офроуда.