2021
Широкообхватният фейслифт има за задача да отстрани слабостите на Jeep Compass. Ще се окаже ли мисията успешна?
Постоянно двойно задвижване и приключение. Това са асоциациите, които всеки от нас прави по отношение на Jeep. Разликата с актуалната моделна гама обаче не е малка. В Европа от години Compass е бестселър в програмата на американците. Прагматик, гарантиращ малко приключение след приключване на работния ден. Компактен, модерен и най-често с предно задвижване. Всичко това е комбинирано с рустикална външност и типичните за марката емблеми. След пет години производство Compass получи фейслифт. Отвън той личи по внушителната предница с интегрирани дневни светлини, а отвътре най-вече заради новия 10,1-инчов централен дисплей. Той е разположен по-високо в сравнение с предшественика, оборудван е с пет пъти по-бърз компютър и чрез системаната UConnect-5 предлага безжично свързване посредством Apple CarPlay и Android Auto. В комбинация с новия дигитален инструментален панел управлението на кокпита трябва да е сериозно улеснено. Добро начало – преди търсенето на функцията за отопление на седалките си беше истинско приключение. Напредък личи и при изработката. Това, което е останало, е малко нехармоничната гама от моторизации. Тествахме разполагащия със 150 к.с. 1.3l GSE T4. Пъргав двигател с добри маниери и достатъчно резерви. Неговият проблем: предлага се само с автоматична трансмисия. DSG-предавателната кутия води вълнуващ собствен живот, поддържа двигателя ненужно дълго на високи обороти и се усеща като някогашните автоматизирани скоростни кутии. По-добре стоят нещата при базовия модел със 130 к.с. и механична трансмисия. Малко трудното превключване ни е познато от Fiat 500X, с който Compass дели една и съща платформа, както и техника. Също със 130 к.с. разполага и единственият дизелов мотор с работен обем 1,6 литра, но за жалост за него не е предвидена автоматична предавателна кутия. Само с автоматични скорости са Plug-in-топмоделите със 180 и с 240 к.с. Като цяло Compass запазва някои от странностите си в сравнение с конкуренцията. Но пък така моделът доказва, че е истински Jeep.
ИЗВОД
Доста твърдо окачване, непрецизно управление, нехармонично задвижване – в сравнение с конкуренцията Compass малко изостава. Нещата не се променят и след фейслифта. Няма спор обаче, че моделът е различен.
Jeep Compass 1.3l GSE T4
4-цил. турбомотор, отпр. напр. • работен обем 1332 cм3 • мощност 110 кВт. (150 к.с.) при 5500 об/мин • макс. въртящ момент 270 Нм при 1560 об/мин • предно задвижване / 6-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В 4404/1819/1629 мм • собствено тегло 1505 кг • обем на багажника 438– 1387 л • 0–100 км/ч за 9,2 сек • макс. скорост 199 км/ч • разход на гориво 6,4 л А 95 Н/100 км CO2 151 г/км • цена: от 66 000 лв. (за Германия)