AUTO BILD България / JE Design Ateca 2.0 TDI 4Drive – още по-висока динамика

JE Design Ateca 2.0 TDI 4Drive – още по-висока динамика

По-високата с 20 к.с. мощност, по-големите джанти и по-мощните спирачки осигуряват на JE Design Ateca 2.0 TDI 4Drive още по-висок спортен дух


21
юни
2017

Елегантен, пъргав и изгоден: с Ateca испанската дъщеря на Volkswagen Seat уцели десятката в набиращия все по-висока популярност сегмент на SUV-вете. Сега JE Design без излишно забяване осигуряват малко повече индивидуалност и допълнителна динамика.

Огромните 20-цолови джанти забавят ускорението

  • Надлъжна динамика: чрез допълнителния електронен управляващ блок TDI развива по-висока с 20 к.с. мощност и допълнителни 50 Нютонметра въртящ момент. Въпреки 20-цоловите джанти при нашите измервания JE ускорява малко по-добре: със 7,6 секунди до 100 км/ч (серийно: 7,5 сек) той обаче изостава от нашите очаквания. Със 17-цолови джанти майсторите на тунинга обещават ускорение до 100 км/ч за 6,6 секунди. Повече ни харесва ни тягата и мощният въртящ момент и тягата между 2000 и 4000 об/мин. Едва при високи обороти дизеловият двигател става по-муден, което ви кара да превключвате възходящо по-рано. Ще се нуждаете от търпение до достигането на обявената максимална скорост от 219 км/ч. Добрият спирачен път се дължи на Brembo спирачките от Seat Leon Cupra Performance. Който се движи предимно по магистралите, бързо ще оцени тези допълнителни резерви.

При окачването всичко е като при серийния модел

  • Странична динамика: серийното окачване не се затруднява с по-големите колела: то е приятно стегнато и Ateca се движи по завоите сигурно, овладява се добре, докато ESP не каже „стига толкова“.
  • Емоция: спойлерът на покрива и черните „Sidewings“ на задния капак са дискретни акценти, съгласувани със спортното крайно изпускателно гърне с овални ауспухови накрайници.
  • Всекидневие: тестовият разход на гориво от 7,8 литра на 100 км е по-висок с половин литър от серийния модел и не е особено добър за 2-литров дизелов двигател.
  • Цена/мощност: цените на визуалния тунинг и комплекта колела са изгодни. Ако добавите още 2000 лева, JE Design ще ви осигури дори 21-цолови джанти за Ateca.

 

Данни на автомобила JE Design Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive
Двигател Р4, турбо
Разположение Отпред напречно
Работен обем 1968 см³
кВт (к.с.) при об/мин 154 (210)/3750
Литрова мощност 107 к.с./л
Нм при обм/мин 450/2100-2300
Задвижване Двойно
Трансмисия 7-степенна с два съединителя
Предни спирачки 370 мм/вентилирани/перфорирани
Задни спирачки 272 мм
Размер на гумите отпред 245/35 R 20
Размер на гумите отзад 245/35 R 20
Дължина/широчина/височина 4363/1841/1611 мм
Данни от измерванията
0-100 км/ч 7,6 сек
0-160 км/ч 22,0 сек
60-100 км/ч (4-та/ 5-а предавка) 5,5/9,0 сек
80-120 км/ч (5-а/ 6-а предавка) 7,9/12,7 сек
Спирачен път
От 100 км/ч студени спирачки 34,3 м
от 100 км/ч топли спирачки 33,3 м
Максимална скорост 219 км/ч
Тестов разход на гориво 7,8 л/100 км
Собствено тегло/полезен товар 1673/457 кг
Съотношение тегло/мощност 8,0 кг/к.с.
Цена на тестовия автомобил 85 329 лева (за Германия)

 

Извод

Жалко е, че при нашия тест JE Design Ateca не успя да докаже повишената си мощност. За сметка на това големите колела осезаемо повишават страничната динамика на SUV-а, а мощните спирачки осигуряват много добро отрицателно ускорение. Препоръка за водачите, които обичат да шофират бързо. Във всекидневието всички други ще останат по-доволни от по-малки джанти.

Още по темата

Card image cap
NFS със смяна на предавките?

11
февр.
2016

От ноември 2015 г. Need for Speed се завърна. Изглежда обаче почитателите на играта се оплакват от липсата на една съществена функция – смяната на предавките

Card image cap
Кои нови автомобили са най-безопасни?

3
дек.
2015

11 от 15-те изпитани автомобила в последната сесия тестове на Euro NCAP получиха максималните пет звезди за безопасност

Card image cap
Обновеният S-клас с две врати: повелителят на лукса

5
сеп.
2017

Mercedes S-клас Coupé и Cabrio получават фейслифт. AUTO BILD разкрива най-важната информация за оборудване, двигателите, свързаността, както и за AMG-изпълненията

Card image cap
Без да се разлее… или как Nissan гарантира, че съдържанието ще си остане в поставките за чаши

27
юни
2016

• Инженерите на Nissan разполагат с повече от 40 вида тестови чаши, кенове и бутилки, за да осигурят спокойствие за клиентите си

Card image cap
Кои марки са най-надеждни?

10
февр.
2017

Consumer Reports представи своите данни от проучванията за изминалата година

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: