JE Design Ateca 2.0 TDI 4Drive – още по-висока динамика

По-високата с 20 к.с. мощност, по-големите джанти и по-мощните спирачки осигуряват на JE Design Ateca 2.0 TDI 4Drive още по-висок спортен дух

2106
2017

Елегантен, пъргав и изгоден: с Ateca испанската дъщеря на Volkswagen Seat уцели десятката в набиращия все по-висока популярност сегмент на SUV-вете. Сега JE Design без излишно забяване осигуряват малко повече индивидуалност и допълнителна динамика.

Огромните 20-цолови джанти забавят ускорението

  • Надлъжна динамика: чрез допълнителния електронен управляващ блок TDI развива по-висока с 20 к.с. мощност и допълнителни 50 Нютонметра въртящ момент. Въпреки 20-цоловите джанти при нашите измервания JE ускорява малко по-добре: със 7,6 секунди до 100 км/ч (серийно: 7,5 сек) той обаче изостава от нашите очаквания. Със 17-цолови джанти майсторите на тунинга обещават ускорение до 100 км/ч за 6,6 секунди. Повече ни харесва ни тягата и мощният въртящ момент и тягата между 2000 и 4000 об/мин. Едва при високи обороти дизеловият двигател става по-муден, което ви кара да превключвате възходящо по-рано. Ще се нуждаете от търпение до достигането на обявената максимална скорост от 219 км/ч. Добрият спирачен път се дължи на Brembo спирачките от Seat Leon Cupra Performance. Който се движи предимно по магистралите, бързо ще оцени тези допълнителни резерви.

При окачването всичко е като при серийния модел

  • Странична динамика: серийното окачване не се затруднява с по-големите колела: то е приятно стегнато и Ateca се движи по завоите сигурно, овладява се добре, докато ESP не каже „стига толкова“.
  • Емоция: спойлерът на покрива и черните „Sidewings“ на задния капак са дискретни акценти, съгласувани със спортното крайно изпускателно гърне с овални ауспухови накрайници.
  • Всекидневие: тестовият разход на гориво от 7,8 литра на 100 км е по-висок с половин литър от серийния модел и не е особено добър за 2-литров дизелов двигател.
  • Цена/мощност: цените на визуалния тунинг и комплекта колела са изгодни. Ако добавите още 2000 лева, JE Design ще ви осигури дори 21-цолови джанти за Ateca.

 

Данни на автомобила JE Design Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive
Двигател Р4, турбо
Разположение Отпред напречно
Работен обем 1968 см³
кВт (к.с.) при об/мин 154 (210)/3750
Литрова мощност 107 к.с./л
Нм при обм/мин 450/2100-2300
Задвижване Двойно
Трансмисия 7-степенна с два съединителя
Предни спирачки 370 мм/вентилирани/перфорирани
Задни спирачки 272 мм
Размер на гумите отпред 245/35 R 20
Размер на гумите отзад 245/35 R 20
Дължина/широчина/височина 4363/1841/1611 мм
Данни от измерванията
0-100 км/ч 7,6 сек
0-160 км/ч 22,0 сек
60-100 км/ч (4-та/ 5-а предавка) 5,5/9,0 сек
80-120 км/ч (5-а/ 6-а предавка) 7,9/12,7 сек
Спирачен път
От 100 км/ч студени спирачки 34,3 м
от 100 км/ч топли спирачки 33,3 м
Максимална скорост 219 км/ч
Тестов разход на гориво 7,8 л/100 км
Собствено тегло/полезен товар 1673/457 кг
Съотношение тегло/мощност 8,0 кг/к.с.
Цена на тестовия автомобил 85 329 лева (за Германия)

 

Извод

Жалко е, че при нашия тест JE Design Ateca не успя да докаже повишената си мощност. За сметка на това големите колела осезаемо повишават страничната динамика на SUV-а, а мощните спирачки осигуряват много добро отрицателно ускорение. Препоръка за водачите, които обичат да шофират бързо. Във всекидневието всички други ще останат по-доволни от по-малки джанти.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин