2017
Елегантен, пъргав и изгоден: с Ateca испанската дъщеря на Volkswagen Seat уцели десятката в набиращия все по-висока популярност сегмент на SUV-вете. Сега JE Design без излишно забяване осигуряват малко повече индивидуалност и допълнителна динамика.
Огромните 20-цолови джанти забавят ускорението
- Надлъжна динамика: чрез допълнителния електронен управляващ блок TDI развива по-висока с 20 к.с. мощност и допълнителни 50 Нютонметра въртящ момент. Въпреки 20-цоловите джанти при нашите измервания JE ускорява малко по-добре: със 7,6 секунди до 100 км/ч (серийно: 7,5 сек) той обаче изостава от нашите очаквания. Със 17-цолови джанти майсторите на тунинга обещават ускорение до 100 км/ч за 6,6 секунди. Повече ни харесва ни тягата и мощният въртящ момент и тягата между 2000 и 4000 об/мин. Едва при високи обороти дизеловият двигател става по-муден, което ви кара да превключвате възходящо по-рано. Ще се нуждаете от търпение до достигането на обявената максимална скорост от 219 км/ч. Добрият спирачен път се дължи на Brembo спирачките от Seat Leon Cupra Performance. Който се движи предимно по магистралите, бързо ще оцени тези допълнителни резерви.
При окачването всичко е като при серийния модел
- Странична динамика: серийното окачване не се затруднява с по-големите колела: то е приятно стегнато и Ateca се движи по завоите сигурно, овладява се добре, докато ESP не каже „стига толкова“.
- Емоция: спойлерът на покрива и черните „Sidewings“ на задния капак са дискретни акценти, съгласувани със спортното крайно изпускателно гърне с овални ауспухови накрайници.
- Всекидневие: тестовият разход на гориво от 7,8 литра на 100 км е по-висок с половин литър от серийния модел и не е особено добър за 2-литров дизелов двигател.
- Цена/мощност: цените на визуалния тунинг и комплекта колела са изгодни. Ако добавите още 2000 лева, JE Design ще ви осигури дори 21-цолови джанти за Ateca.
Данни на автомобила | JE Design Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive |
Двигател | Р4, турбо |
Разположение | Отпред напречно |
Работен обем | 1968 см³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 154 (210)/3750 |
Литрова мощност | 107 к.с./л |
Нм при обм/мин | 450/2100-2300 |
Задвижване | Двойно |
Трансмисия | 7-степенна с два съединителя |
Предни спирачки | 370 мм/вентилирани/перфорирани |
Задни спирачки | 272 мм |
Размер на гумите отпред | 245/35 R 20 |
Размер на гумите отзад | 245/35 R 20 |
Дължина/широчина/височина | 4363/1841/1611 мм |
Данни от измерванията | |
0-100 км/ч | 7,6 сек |
0-160 км/ч | 22,0 сек |
60-100 км/ч (4-та/ 5-а предавка) | 5,5/9,0 сек |
80-120 км/ч (5-а/ 6-а предавка) | 7,9/12,7 сек |
Спирачен път | |
От 100 км/ч студени спирачки | 34,3 м |
от 100 км/ч топли спирачки | 33,3 м |
Максимална скорост | 219 км/ч |
Тестов разход на гориво | 7,8 л/100 км |
Собствено тегло/полезен товар | 1673/457 кг |
Съотношение тегло/мощност | 8,0 кг/к.с. |
Цена на тестовия автомобил | 85 329 лева (за Германия) |
Извод
Жалко е, че при нашия тест JE Design Ateca не успя да докаже повишената си мощност. За сметка на това големите колела осезаемо повишават страничната динамика на SUV-а, а мощните спирачки осигуряват много добро отрицателно ускорение. Препоръка за водачите, които обичат да шофират бързо. Във всекидневието всички други ще останат по-доволни от по-малки джанти.