Тест » Jazz Crosstar: хибриден чаровник, който се прави на SUV (TECT)

Jazz Crosstar: хибриден чаровник, който се прави на SUV (TECT)

2604
2021

„Ей, евалата! Най-накрая някой да се сети да го направи толкова удобно!“ – никога досега жена ми не е давала толкова бързо положителен отзив за тестови автомобил. А причината е съвсем проста: веднага след влизането тя намира къде да си остави кафето. Освен между седалките, новата Honda Jazz Crosstar разполага с гнезда за чаши и в двата краища на таблото. И ако трябва да бъдем честни, това далеч не е единственото нещо, което прави интериора на малкия хибриден „японец“ изключително чаровен. Всъщност вътрешното пространство е организирано по новата концепция, която автомобилната индустрия сякаш тихомълком се опитва да прокара – и тази концепция се изразява в стремежа интериорът да създава усещане като хола ви.

С компактните си размери и иновативната хибридна система Jazz е господар на града – дори и когато не го играе SUV

Малката Honda, която с офроуд декорации и защитни елементи се прави на SUV, в действителност е перфектна за града. С други думи, тя е насочена към клиенти, които търсят визия на всъдеход, но същевременно могат да се откажат от 4х4-задвижване. Въпреки че има два електромотора в допълнение към атмосферния 1,5-литров бензинов агрегат, малката Honda подава въртящ момент само към предните колела. Общо мaшината разполага със 109 к.с. и 253 Нм. До 40-50 км/ч Jazz Crosstar се движи почти изцяло на електричество. Двигателят с вътрешно горене задвижва втория електромотор, която играе ролята на генератор за задвижващия мотор. Единствено ако ускорявате мощно и се движите с повече от 100 км/ч, ще усетите по-директна тяга. Електромоторите са свързани посредством специален съединител с предната ос и ускоряват подобаващо „азиатеца“: за 9,9 секунди достигате темпо 100, а максималната скорост е 173 км/ч. Honda обещава благодарение на перфектната настройка между двигател с вътрешно горене, електромотори и батерия разход на гориво от 4,8 л/100 км. Ако е така в действителност, ще успеете да изминете 800 километра – това е на нивото на икономичен дизелов агрегат. Иначе в нашия тест бордовият компютър отчиташе консумация между 5 и 5,5 л на 100 км.

Kaчествени материали, удобни големи аналогови превключватели: японците са създали ергономичен кокпит, който не е прекалено технократски

Crosstar се предлага само в топнивото на оборудване Executive – и цените му стартират от малко стряскащите за клас 54 990 лева. Тази сума освен бодикит с рустикални брони, защитни елементи и дъги за покрива включва доста добро оборудване за сигурност, което включва система за предупреждение при напускане на пътната лента, адаптивен темпомат, авариент спирачен асистент, десет въздушни възглавници, LED-фарове и др. За комфорта се грижат също автоматичен климатик, камера за заден ход, датчици за паркиране и навигация – която малко ни разочарова, защото на няколко пъти избираше неизгоден обиколен маршрут.

„2-етажна“ жабка и гнезда за чаши в двата края на таблото – много практично

ИЗВОД

Jazz Crosstar е всестранен талант, който има най-добрите задни седалки в класа на малките автомобили. Honda-та с визия на SUV е идеалният спътник за града с фино настроената си хибридна система. И докато пластмасовите декорации за каросерията са по-скоро модни аксесоари, то увеличеният клиренс е „екстра“, която неизменно е полезна за България.

„Магическите“ задни седалки са най-прекрасното нещо в малката Honda

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цилиндров, бензинов + електромотор • Обем 1498 см³ • Мощност 72 кВт (97 к.с.) при 5500-6400 об./мин + 80 кВт (109 к.с.) електромотор • Макс. върт. момент 131 Нм при 4500-5000 об./мин • Задвижване предно • Д/Ш/В 4044/1694/1526 мм • Тегло 1300 кг • Багажник макс. 1205 л • Ускорение 0-100 км/ч 9,9 сек • Макс. скорост 172 км/ч • Разход (WLTP) 4,8 л • Емисии СО₂ 110 г/км • Цена от 54 990 лева

В сърцето на хибридната система е 1,5-литровият атмосферен агрегат, комбиниран с два електромотора и литиево-йонна батерия

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин