2017
JAGUAR вероятно е единственият производител, който успява да преведе автомобилите си без загуба на имидж през ниските нива на цените при употребяваните модели. Това важи и за моделното семейство Х308, заменило през 1997 година Х300, което с изключение на някои детайли изглеждаше почти по същия начин.
И докато променените брони и модифицираният кокпит бяха по-скоро козметични новости, то под предния капак имаше истинска революция. Един модерен V8 изпрати в пенсия остарелите 6- и 12-цилиндрови двигатели. И въпреки че консервативните клиенти на марката не са любители на експериментите, протести нямаше. Разработеният от Jaguar двигател беше наистина прекрасен. 4-литровият агрегат работи изключително тихо и дискретно, дори и под товар. Новата по онова време 5-степенна автоматична трансмисия на ZF превключва по-пъргаво от мудната 4-степенна на предшественика, но все така неусетно и своевременно. При никакви ситуации няма да усетите припряност. За това се грижи и интериорът, който глези пътниците с много дърво и кожа.
През 2003 година британците представиха наследника Х350. Той бе по-модерен, благодарение на алуминиевата каросерия бе по-лек и се справяше по-добре с всичко. Но въпреки все така класическата форма загуби малко от филигранната елегантност, която винаги е била характерна за един Jaguar. След Х308 тя остана в историята.
Извод
X308 бе последният класически Jaguar. На фона на аристократичната лимузина Mercedes S-клас и BMW Серия 7 изглеждаха странно груби. И тъй като цената и разходите по поддръжката не са високи, днес тази мечта вече е достъпна.
Технически данни
Двигател 8 цилиндъра, отпред, надлъжно • Работен обем 3996 куб.см Мощност 209 кВт (284 к.с.) при 6100 об/мин • Макс. въртящ момент 375 Нм при 4250 об/мин • Макс. скорост 240 км/ч 0–100 км/ч 7,3 сек • Задвижване задно задвижване/5-степ. автоматик • Резервоар 81 л Д/Ш/В 5023/1798/1345 мм Багажник 430 л • Тегло 1780 кг • EU-Mix 11,9 л А95Н/100 км • Емисии CO2 282 г/км • Цена 127900 германски марки (1999)