Jaguar XF Sportbrake 25d AWD: велико, британско!

Благородно и гостоприемно: Jaguar прави комби специално за европейските си клиенти


25
ное.
2017

КОМБИТО ТРЯБВА ДА Е БЛАГОРОДНО, практично и скъпо. Такава е идеята при E-клас T-модел или Серия 5 Touring, ориентирани към луксозните клиенти, желаещи подобни модели вместо внушителни SUV-ове. Сега към този клуб на благородните товарачи се присъединява и един „англичанин“: Jaguar отново пуска от XF комби версия Sportbrake, която до средната колона е идентична със седана. Следват подчертано елегантна задница, огромен товарен отсек и срещу доплащане най-големият стъклен покрив в класа. Нашата прогноза: Притежава потенциал да се превърне в класика! Комби умения имаше и предшественикът (произвеждан от 2012 г.), но новият Sportbrake предлага повече: пет сантиметра по-дълго междуосие, повече място за краката отзад, по-нисък товарен ръб и по-голяма вместимост на багажното отделение (565 до 1700 литра). С това новият „британец“ достига формата на Audi A6 Avant, като единствено Mercedes (1820 литра) побира повече. Пластмасовият заден капак на Jaguar се отваря опционално и с „ритник“ под автомобила, а дизеловият агрегат за първи път се предлага и с двойно задвижване. Тоест пред нас не стои единствено модерен автомобил, но и практичен.

AdBlue означава: дизеловият двигател може да бъде спокоен за бъдещето си

Велико, британско! Критиките ни за евтините интериори в XF и XE изглежда са подействали: Jaguar вече използва повече хром и по-шикозни поставки. Малко далеч от премиум нивото са минималното количество твърди пластмаси и неравните фуги. „Предсерийна версия“, казват от Jaguar. Много по-важно е, че и четирите дизелови двигателя (163 до 300 к.с.) почистват отработените си газове с AdBlue, а отворът за 17-литровия резервоар е разположен неособено практично вляво в багажника. Моделът от Великобритания иска да играе ролята на различен и благороден: при стартиране вентилационните дюзи се преместват в настроената позиция, скоростният лост излиза от централната конзола, а скоростомерът показва цяло филмче. Основният филм е специалното усещане зад волана на този Jag: под динамично-спортната обвивка се крие един спокоен джентълмен, който се придвижва с бързи стъпки (къси ходове на пружините), но без претенциите да бъде спортист (комфортно окачване). Обграден от високата централна конзола, водачът се наслаждава на спокойствието и учудващо доброто поглъщане на адаптивните амортисьори (опционални), които компенсират дори 20-цоловите джанти на „англичанина“.

Много хром и много черен цвят в спортната версия. Въртящ се превключвател на автоматичната трансмисия

Въздушно окачване като при Mercedes или BMW Jaguar предлага само за отзад, но и това е достатъчно. Управлението първо реагира чувствително, след което леко синтетично, а 8-степенната автоматична трансмисия заспива за около 2 секунди при кикдаун. Дизеловият агрегат с 500 Нм ускорява без вибрации и спринтира за 6,7 секунди до темпо 100. При натоварване звучи малко дрънчащо като Volvo – все пак е 4-цилиндров. Audi и Mercedes предлагат подобоващо звучащи 6-цилиндрови агрегати в този клас, докато при Jaguar такъв има едва след 300 к.с. Тестваният Sportbrake обещава в проспекта 5,8 л/100 км, а след първия тест разходът бе 7,5 л. Все пак по-близко до обещанията за F-Pace, бестселъра на Jaguar. От Jaguar възнамеряват да продават Sportbrake отвъд Океана, за да докажат, че комбито се управлява по-динамично, по-елегантно и по-икономично. И това е велико, британско!

Междуосието е пораснало в сравнение с това на предшественика, усещаме го на задната седалка: има повече пространство за коленете ни

Товарният ръб е по-нисък, а отворът за товари е по-голям от този на предшественика

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, битурбо Работен обем 1999 куб.см Мощност 177 кВт (240 к.с.) при 4000 об/мин Макс.въртящ момент 500 Нм при 1500 об/мин Задвижване двойно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4955/1987/1496 мм Багажник 565–1700 л Макс. скорост 241 км/ч 0–100 км/ч 6,7 сек Емисии CO2 153 г/км Цена (за Германия) от 115 000 лв.

С алуминиевата си каросерия комбито тежи със 115 кг повече от седана и е по-скъпо с 5000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин