Jaguar XF Sportbrake: британското предизвикателство


3
апр.
2018

АНГЛИЧАНИТЕ ЗАГУБИХА желание за Европа, но не и желание да правят луксозни автомобили. Най-новото им предизвикателство към Mercedes и BMW: Jaguar XF Sportbrake. С фин бизнес костюм, за първи път с двойно задвижване, 240 дизелови конски сили и автоматични скорости. Направихме отделен тест на луксозния товарач – също и извън асфалтираните пътища.

Признаваме, че малко ни заболя да тестваме Sportbrake 25d AWD във версия R-Sport с цвят Silicon Silver (солидно доплащане) и шикозни 18-цолови джанти през калищата. Задницата на комбито изглежда толкова стилна и динамична, че направо можем да забравим за лимузината XF, с която комбито е идентично до средната колона. Задни светлини като на F-Type и близко разположени крайни ауспухови тръби – страхотно!

Двойното задвижване изпраща 100 процента от въртящия момент към задните колела, а при буксуване – до 90 процента към предните

При това този Sportbrake не е непригоден за всекидневието красавец, а истински майстор товарач. Задният капак от пластмаса се отваря електрически (серийно), облегалките на задната седалка се сгъват дистанционно, имаме равен товарен под, задната ос е с въздушно окачване (също серийно) със система за регулиране на нивото. Отзад ще пътувате доста удобно, единствено пространството за краката под предната седалка е малко тясно. А максималната товарна вместимост от 1700 литра ще побере един куфар по-малко от комбито на E-клас на Mercedes. Иначе чантата за голф се побира напречно отзад в Jaguar. Уикендът е спасен.

Интериорът на Sportbrake е микс между функция и стил, между лукс и практичност. При всички положения е различен от кокпитите на германските модели. При стартиране превключвателят на предавките се появява като иконом, навсякъде по карбоновите панели има хром (2250 лв.), кожата ухае като в английска стая с камина. Всичко е перфектно изработено, а качеството на материалите е безупречно.

Двойно задвижване и дизелов мотор – при предшественика тази комбинация не се предлагаше

Jaguar обаче нямаше да бъде Jaguar без своите странности. Така инфотейнмънт системата ни дразни с нелогични стъпки в менюто, а навигационната система не владее гласови команди! Качеството на звука на Bluetooth връзката пък е лошо. Да не би да се влияе от рефлексите на най-големия в класа стъклен покрив, който се отваря с жестове?
С натискане на бутона стартираме 2-литровия дизелов мотор. Същият като със 163 и 180 к.с., но в 25d с променливо турбопълнене и 240 к.с. Максималният му въртящ момент е 500 Нм, а благодарение на двойното задвижване моделът залепва за асфалта, насочвайки светкавично 100 процента от въртящия момент към задната и 90 процента към предната ос.

Тестовият автомобил обаче спринтираше доста по-бавно до темпо 100 (измерихме 7,5 секунди), отколкото обещават от Jaguar (6,7), а максималната скорост от 241 км/ч се достига след дълга засилка. При това 8-степенната автоматична трансмисия на ZF сменя предавките много прецизно, поддържа спортния дух и рядко показва нервност – например при излизане от подземния гараж. Какво всъщност представлява XF Sportbrake R-Sport? Спринтьор с раница или нисък SUV? Черните рамки на прозорците и стегнато тапицираните седалки сочат към спортна посока, окачването и 18-цоловите джанти също са в този дух, но без да мъчат пасажерите. Приятното возене е в гените и на този Jaguar – управлението е леко небалансирано и твърде чувствително – в разрез със спортните амбиции. Така малко трудно можете да поддържате правата линия. Иначе от Jaguar дават пет години гаранция, приятни за клиента двегодишни интервали на сервизна поддръжка, но и скъпи екстри: лакът металик струва 2250 лв., 19-цоловите джанти 4500 лв., системата за мъртвата зона – 2000 лв. Британците са си британци.

Кант от неръждавейка, релси и високо отварящ се заден капак – този Sportbrake може много

Извод

Не искате SUV? Представяме ви стилната и динамична алтернатива от Jaguar: елегантно комби с много място, много лукс и екологичен дизелов двигател.

Още по темата

Card image cap
i30N Performance: Hyundai показва зъби

29
дек.
2017

i30 N е първият истински спортен модел на азиатската марка. Разработен с много европейски опит, този Hyundai може да спре дъха ви

Card image cap
Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Солиден, но ръждив

7
апр.
2016

Хибридните модели на Toyota отдавна са синоним на надеждност. Тестът на 100 000 км обаче не премина съвсем без последствия за единствения малък хибриден автомобил на пазара

Card image cap
Това се казва кръгово движение!

7
апр.
2016

Shelby наточва допълнително Mustang. Резултатът: 533 к.с., 582 Нм. И 8250 оборота!

Card image cap

В последния брой:

Архив >