Jaguar XF Sportbrake: британското предизвикателство


3
апр.
2018

АНГЛИЧАНИТЕ ЗАГУБИХА желание за Европа, но не и желание да правят луксозни автомобили. Най-новото им предизвикателство към Mercedes и BMW: Jaguar XF Sportbrake. С фин бизнес костюм, за първи път с двойно задвижване, 240 дизелови конски сили и автоматични скорости. Направихме отделен тест на луксозния товарач – също и извън асфалтираните пътища.

Признаваме, че малко ни заболя да тестваме Sportbrake 25d AWD във версия R-Sport с цвят Silicon Silver (солидно доплащане) и шикозни 18-цолови джанти през калищата. Задницата на комбито изглежда толкова стилна и динамична, че направо можем да забравим за лимузината XF, с която комбито е идентично до средната колона. Задни светлини като на F-Type и близко разположени крайни ауспухови тръби – страхотно!

Двойното задвижване изпраща 100 процента от въртящия момент към задните колела, а при буксуване – до 90 процента към предните

При това този Sportbrake не е непригоден за всекидневието красавец, а истински майстор товарач. Задният капак от пластмаса се отваря електрически (серийно), облегалките на задната седалка се сгъват дистанционно, имаме равен товарен под, задната ос е с въздушно окачване (също серийно) със система за регулиране на нивото. Отзад ще пътувате доста удобно, единствено пространството за краката под предната седалка е малко тясно. А максималната товарна вместимост от 1700 литра ще побере един куфар по-малко от комбито на E-клас на Mercedes. Иначе чантата за голф се побира напречно отзад в Jaguar. Уикендът е спасен.

Интериорът на Sportbrake е микс между функция и стил, между лукс и практичност. При всички положения е различен от кокпитите на германските модели. При стартиране превключвателят на предавките се появява като иконом, навсякъде по карбоновите панели има хром (2250 лв.), кожата ухае като в английска стая с камина. Всичко е перфектно изработено, а качеството на материалите е безупречно.

Двойно задвижване и дизелов мотор – при предшественика тази комбинация не се предлагаше

Jaguar обаче нямаше да бъде Jaguar без своите странности. Така инфотейнмънт системата ни дразни с нелогични стъпки в менюто, а навигационната система не владее гласови команди! Качеството на звука на Bluetooth връзката пък е лошо. Да не би да се влияе от рефлексите на най-големия в класа стъклен покрив, който се отваря с жестове?
С натискане на бутона стартираме 2-литровия дизелов мотор. Същият като със 163 и 180 к.с., но в 25d с променливо турбопълнене и 240 к.с. Максималният му въртящ момент е 500 Нм, а благодарение на двойното задвижване моделът залепва за асфалта, насочвайки светкавично 100 процента от въртящия момент към задната и 90 процента към предната ос.

Тестовият автомобил обаче спринтираше доста по-бавно до темпо 100 (измерихме 7,5 секунди), отколкото обещават от Jaguar (6,7), а максималната скорост от 241 км/ч се достига след дълга засилка. При това 8-степенната автоматична трансмисия на ZF сменя предавките много прецизно, поддържа спортния дух и рядко показва нервност – например при излизане от подземния гараж. Какво всъщност представлява XF Sportbrake R-Sport? Спринтьор с раница или нисък SUV? Черните рамки на прозорците и стегнато тапицираните седалки сочат към спортна посока, окачването и 18-цоловите джанти също са в този дух, но без да мъчат пасажерите. Приятното возене е в гените и на този Jaguar – управлението е леко небалансирано и твърде чувствително – в разрез със спортните амбиции. Така малко трудно можете да поддържате правата линия. Иначе от Jaguar дават пет години гаранция, приятни за клиента двегодишни интервали на сервизна поддръжка, но и скъпи екстри: лакът металик струва 2250 лв., 19-цоловите джанти 4500 лв., системата за мъртвата зона – 2000 лв. Британците са си британци.

Кант от неръждавейка, релси и високо отварящ се заден капак – този Sportbrake може много

Извод

Не искате SUV? Представяме ви стилната и динамична алтернатива от Jaguar: елегантно комби с много място, много лукс и екологичен дизелов двигател.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >