Jaguar XF и Opel Insignia: яркият срещу скромния (употребявани автомобили)

2602
2017

Луксозна британска лимузина или скромен модел от средния клас? Jaguar XF и Opel Insignia си приличат повече, отколкото си мислите. Решението за покупка е въпрос на характер

АКО НЯКОЙ се запита колко ли луди трябва да сме, за да сравняваме Opel с Jaguar, трябва внимателно да се вгледа в двата модела. С представения през 2008 година XF британците въведоха един нов език на формите, с който окончателно скъсаха с широките ниски лимузини с аристократичен чар. През същата година Opel наследи Vectra с Insignia и се опита да се пребори със скромния имидж на марката в средния клас. И тръгвайки по тези пътища, двата производителя, без да подозират, са се доближили изненадващо много. Приликата е толкова голяма, че на тъмен паркинг ще е истински късмет да откриете своя автомобил.

Класическото истинско дърво се конкурира с издигащия се Drive Selector, който замества селектора на трансмисията

Когато са били нови, разликата между двата модела се е осигурявала от цената. При дистанция от около 60 000 лева клиентите са били разпределени много ясно. Но при употребяваните автомобили картината е друга. Нашите два екземпляра от Autohus (www.autohus.de) са с еднакъв пробег, сходно оборудване и разлика в цените само около 1800 лева. Е да, Jaguar е по-стар с 4 години. За сметка на това се задвижва от 6-цилиндров битурбо дизелов двигател с 275 к.с. Но и Opel няма от какво да се срамува. Неговият 2-литров 4-цилиндров дизелов мотор също е „напомпан“ от два турбокомпресора и развива внушителните 195 к.с. Освен това е по-малък и по-лек. Или поне така ви се струва.

Прилично качество на изработката, но разпиляно оформление. Множеството малки бутони изискват свикване

Всъщност двата автомобила, които реално са от различни класове, са много сходни по отношение на теглото. 1820 килограма при Jaguar срещу 1664 килограма на Opel. А това гарантира и сходен проблем: и при двата модела бързо се износват спирачните дискове и накладки. Opel по традиция има този проблем пред TÜV, а в продължителния тест на AUTO BILD за 100 000 км се наложиха три смени на спирачните дискове на един Jaguar XF. Друг общ недостатък: при Opel целият кокпит изисква почти висше образование, а при Jaguar изнервя неудобният тъчскрийн, с който се управлява дори подгряването на седалките. Традиционалистите на тема Jaguar са най-недоволни от комфорта на возене. Особено при ниска скорост нежната едно време „котка“ грубо се блъска от една неравност в друга и водачът се заглежда във волана, за да провери дали все пак не е седнал в Insignia. Той не се справя по-елегантно, дебелите 18-цолови гуми отнемат голяма част от уюта при шофиране. При Jaguar нещата се подобриха при фейслифта през 2011 година, а при Insignia през 2013 година. Но и двата модела са чудесни за дълги пътувания.

Двигателите разполагат с предостатъчно мощност, 6-степенната автоматична трансмисия на ZF при Jaguar превключва уверено, нерешителният „автомат“ на Opel леко изостава. Освен това той ръмжи малко по-силно. И при двата модела с напредване на възрастта дразнят шумовете от вятъра около предното стъкло. Както и капризите на електрониката. При някои XF подгряването на седалките се изключва само, люковете на покрива отказват, същото важи и за електрически отварящите се дюзи на вентилацията. Но двигателите са много надеждни и издръжливи. Някои екземпляри засмукваха външен въздух през уплътнение на интеркулера и преминаваха в сервизен режим. Insignia впечатлява с балансираните си качества, освен износването на спирачките TÜV много рядко има забележки и заради течове на масло. Типично за Opel. Всичко останало е много добро. При по-директно сравнение двата употребявани автомобила си приличат изненадващо много, дори и разходите са сходни. Така че изборът е въпрос на вкус.

С 19-цоловите джанти XF се движи пъргаво по завоите, но изнервя с груб комфорт на возене при ниска скорост

V6 битурбо двигателят развива 275 к.с. При теста на AUTO BILD той бе много икономичен – 7,5 литра

С теглото си от 1664 килограма Insignia не е никак лека. Високите скорости натоварват окачването и спирачките

Отново битурбо, но с два цилиндъра по-малко спрямо Jaguar. Което не позволява толкова спокойната работа на двигателя

ЗА КАКВО ТРЯБВА ДА ВНИМАВАТЕ

Jaguar XF 3.0 V6 дизел S

Електроника
Множеството „заигравки“ като електрическите дюзи на вентилацията може да откажат, което води до ужасно високи разходи.

Дървени елементи
Средната конзола се нагрява силно, дървото може да се деформира. За да може шарката да съвпадне, се налага смяната на всички детайли.

Opel Insignia 2.0 CDTI

Течове на масло
При нашия тестов автомобил това не бе проблем, но според инспекторите на TÜV това е често срещано при Insignia.

Износване на спирачките
Типичен проблем на Insignia. Виновно е високото тегло, което бързо „изяжда“ накладките.

 

Извод
Jaguar предлага мощност, престиж и малко рискове на ниска цена. Но и Opel се представя чудесно. Той е по-млад и се движи почти толкова добре.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин