Jaguar XE: фин „британец“ с малък дизелов агрегат


28
май
2020

ОТВАРЯМЕ НОВА ГЛАВА: колко бързо минава времето! Jaguar XE действително навърши четири години. Те определено не му личат – дори напротив. Този XE заема ниска, широка и самоуверена позиция на пътя – подчертано елегантна. След фейслифта моделът се сдоби с нови брони, по-широка радиаторна решетка и по-тесни LED фарове.

ВСЕКИДНЕВИЕ | височина на седене: 520 мм
Успешен е и разкрасеният кокпит, който демонстрира видим напредък по отношение на качеството и избора на материали. Вътре атмосферата е доста благородна. Британците са използвали възможността да си спестят чаровния кръгъл превключвател за избор на предавките, който се появяваше, издигайки се от централната конзола. Сега трансмисията се командва от обикновен превключвател. Добре, признаваме, че всичко става по-бързо.
Позицията отпред е превъзходна, седите върху удобни и добре оформени седалки близо до пътя. Уредите в 12,3-инчовия дисплей са красиви, а 10-инчовият тъчскрийн за навигацията и мултимедията разполага с голям брой функции. Но не реагират особено бързо, а менюто е с някои изненади. Задницата е сравнително тясна – особено за модел от среден клас. Освен това англичаните са монтирали задната седалка твърде близо до пода, а покривът е доста скосен – резултатът е, че възрастните трябва да се сгъват и да привеждат глави.

В задницата LED светлините и броните са нови. И да, това са истински ауспухови тръби, каквито в днешно време се срещат рядко

ДВИЖЕНИЕ | собствено тегло: 1767 кг
Гамата на двигателите включва модерни 2-литрови 4-цилиндрови агрегати, винаги комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия. Бензиновите моторизации са с 250 и 300 к.с., тестваният от нас дизелов мотор винаги е със 180 к.с., като освен това автомобилът бе оборудван с двойно задвижване (доплащащо се). Дизеловият агрегат е симпатичен тип със стегната пъргавина и мощно ускорение. Прекалено фините маниери не са неговата сила, като той звучи доста яко.

Кокпит с 12,3-инчов дисплей с уреди и 10-инчов тъчскрийн за навигацията. Хубава атмосфера

8-степенната трансмисия на ZF превключва бързо и пъргаво, но като цяло не успява да достигне перфектността на BMW. С препоръчителното и доплащащо се адаптивно окачване XE заема доста хармонична позиция на пътя, като благодарение на директното управление и леко ориентираното назад двойно задвижване моделът е бърз и пъргав. Освен това вози – въпреки 19-цоловите джанти – изненадващо комфортно. В спортен режим звукът става дрезгав, а, от друга страна, XE вози стегнато и по-енергично, като преминава с друсане през напречни фуги.

НА КАСАТА | разход на гориво: 6,9 л
XE D180 струва с дизелов двигател със 180 к.с. и задвижване на четирите колела 85 880 лв. Не е никак малко, но базовото оборудване на Jaguar е забележително богато. 18-цолови алуминиеви джанти, LED светлини отпред и отзад, седалки с кожена тапицерия, отпред регулиращи се електрически, автоматична климатична инсталация, асистент за аварийно спиране, асистент за запазване на пътната лента, камера за заден ход, осветление на интериора и други екстри – всичко това е серийно. За пълното щастие липсват единствено сгъващата се на три части задна облегалка, 12,3-инчовият тъчскрийн и навигационната система (доплащащи се). За сравнение: BMW иска за 320d със 190 к.с., автоматични скорости и xDrive двойно задвижване 90 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >