Jaguar S-Type на старо: проблеми, лош късмет и повреди

По-старите S-Type създаваха много проблеми, но по-новите екземпляри са значително добри.

1411
2017

Проблеми , лош късмет и повреди – тези неща помрачиха удоволствието на много от първите собственици на Jaguar S-Type въпреки стилното му излъчване. Ако сте готови да приемете с британско чувство за хумор разочароващото качество на изработката и евтините материали , то няма да имате никакви проблеми с този Jaguar.

Но още по-добре е да имате достатъчно пари за харчене , защото екземплярите преди рестилизацията от 2002 г. се отличават с широк спектър от проблеми, които плашат. Доста скъпо ще ви струва например, ако петстепенната автоматична трансмисия се повреди. Което се случва често, при това даже и при сравнително малък пробег на автомобила. От преждевременно износване страдат и окачването, и слабичките спирачки, които освен това често стържат. Доста скъпо излизат и ремонтите след изгорените гарнитури на цилиндровите глави. А тоталните повреди на двигателя, които не са рядкост при „лакомите“ V6 и V8 агрегати, лесно могат да се превърнат във финансова катастрофа.

Така че изобщо не се занимавайте с по-старите S-Type на изгодни цени, защото рискът от скъпи ремонти е прекалено висок. Ако търсите изгоден автомобил в дългосрочен план, моделите след 2002 r. са за препоръчване. Защото след основната модернизация S-Type се превърна от английски пациент в един Jaguar, който напълно заслужава да носи това име. Естествено, и в този случай несполуките и лошият късмет не са изключени, но времето на катастрофите е отминало.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА JAGUAR S-TYPE В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

JAGUAR S-TYPE – МНОГО ПРОБЛЕМИ С РАННИТЕ ЕКЗЕМПЛЯРИ

Ако ще бъде Jaguar S-Type, то нека по-възможност да е произведен след 2002 г. Преди това имаше твърде много проблеми с качеството на изработката и материалите. както и надеждността. При първата серия най-сериозни са проблемите с петстепенната автоматична трансмисия. Не са редки обаче и случаите с изгорелите гарнитури на цилиндровите глави и даже тоталните повреди на двигателите. Други типични слабости – виещи диференциали, дефектни бобини, разбити лагери на главините, слаби спирачки, течове на масло, смущения в управлението на двигателя.

Това не е типично за марката – до 2001 г. кокпитът на S-Type изглежда удивително обикновен. Повече дърво и по-високо качество на материалите се появяват едва след 2002 г.

ИСТОРИЯ НА МОДЕЛА JAGUAR S-TYPE

  • Март 1999 г.

Представяне на Jaguar S-Type с 3.0 V6 и 4.0 V8 двигатели.

  • Август 2000 r.

Ново сервоуправление от ZF.

  • Декември 2000 г.

Усилване на шенкелите на предното окачване.

  • Януари 2002 г.

Основна модернизация на модела. Промените – по-висококачествен кокпит, усилена каросерия , шестстепенна автоматична трансмисия ZF, ново предно и задно окачване, по-стабилни спирачки, серийно ESP, странични въздушни възглавници и въздушни възглавници за глави , обтегачи на предпазните копани, електрическа паркинг-спирачка, промени по дизайна. Нови двигатели – 2.5 V6, 4.2 V8, 5-Туре R с V8 компресор и 395 к.с.

  • Март 2004 г.

Нов 2.7 V8 дизелов двигател с 207 к.с.

 

 

Оценка

Бъдете много внимателни при покупка на Jaguar S-Туре на старо. Няма никакъв смисъл да го купите изгодно и после да похарчите луди пари за ремонти. Затова по възможност изберете модел. произведен след 2002 г. – и ако може, поискайте гаранция от продавача.

 

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв