Jaguar I-Pace: неонова котка


6
окт.
2019

Добре дошли на медийния тест на първия електрически Jaguar – с усмивка ни посреща Волен Чинков, бранд мениджър на легендарната британска марка у нас. „Имаме само един тестов автомобил.“ С колегите журналисти се оглеждаме смутено. Та ние сме повече от 20, а автомобилът е само един? „Всичките 36 електрически Jaguar-а, които се полагат на българския пазар за тази година, са вече разпродадени“, продължава Чинков.

Уау! Звучи невероятно, но е факт. Българинът очевидно е отворен към новите технологии и не се притеснява да развърже кесията си за тях. Все пак „Мото Пфое“ продава годишно около два пъти повече от всичките ДВГ модели на Jaguar. Чудесна новина! Електрическата революция е застигнала и нашата родина! Все пак тестовите автомобили се оказаха повече от един. От клона на британската марка в Германия са доставени допълнителни автомобили специално за нашия тест.

На тръгване километражът обещава 345 км електрически пробег. За максимална ефективност, или с други думи, за да постигнете по-голям пробег, препоръчително е да шофирате в режим „Еко“ (логичен). С натиск на рохко яйце върху педала на газта акумулаторът се изтощава значително по-бавно, при спускане и спиране пък се зарежда допълнително. На първата ни спирка до Паметника на Васил Левски близо до село Буново оставащият пробег е 250 км. И то при чести и резки изпреварвания, в горещ юнски ден: без климатик би било некомфортно в купето, а той също черпи енергия.

Според стикера вече има регистрирани почти 1000 електромобила. За съжаление паркирането е безплатно само в общината, където е регистрацията
Според стикера вече има регистрирани почти 1000 електромобила. За съжаление паркирането е безплатно само в общината, където е регистрацията

На дисплея на навигацията лесно може да проверите наличните в близост зарядни станции. Бърз преглед в Буново обаче показва, че най-близката точка за нашия Е-Jag, където може да почерпи свежи сили, се намира в… София. Т.е. би трябвало да се върнем обратно. Разбира се, не го правим, но осъзнаваме, че наличната инфраструктура у нас е все още доста рехава. Докато се увеличат зарядните станции по българските пътища, енергийният мениджмънт остава изцяло в ръцете на водача.

Думата Pace идва от английски и символизира скоростта при конните надбягвания. Моят Pace след обедната спирка в Панагюрище е около 140 км, но не на Хиподрума в Банкя, а по магистрала „Тракия“. Конкурентите ми са тировете в дясната лента. Огромни коне, но спънати. Моят кон носи името Jaguar I-Pace, електрически кросоувър, състезаващ се в лигата на премиум автомобилите с цени от 150 000 лева. Уау!

Атрактивен и безшумен: стилните стопове подчертават футуристичния характер на дизайна и едновременно загатват за иновативните технологии на борда

В подбалканските завои I-Pace се държи перфектно (и заради интегрираните в пода акумулаторни батерии), ускорява фантастично и най-вече работи абсолютно безшумно. Придвижва се тихо като истинска котка, докато около теб останалите ДВГ участници в движението пърпорят шумно. И в разкоша на тишината осъзнаваш, че този тип автомобили имат още едно сериозно предимство: предлагат се серийно с безплатен паркинг в големия град. Е, засега само в общината, където са регистрирани. Но това е друга тема…

ИЗВОД

Дълго чакахме европейския отговор на Tesla, а сега изведнъж се оказват повече от един. Jaguar I-Pace без съмнение е луксозна алтернатива, предлагаща вече сериозен пробег с едно зареждане. Цената му никак не е малка, но изчерпаната квота за България доказва, че съвсем не е недостижима.

Технически данни

Двигател 2 електромотора с постоянни магнити Макс. мощност
294 кВт (400 к.с.) Макс.въртящ момент 696 Нм Задвижване на 4-те колела от 2 електромотора Тип батерии литиево-йонни Конструкция на батериите 432 клетки/36 модула Капацитет на батерията 90 кВт Пробег (по WLTP) до 470 км Д/Ш/В 4682/1895/1565 мм Багажник 656-1453 л Макс.скорост 200 км/ч Разход 24,2 кВт/100 км Цена от 153 000 лева

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления от Toyota C-HR: новата японска мода

14
ное.
2016

Под името C-HR в края на 2016 г. Toyota лансира своя малък кросоувър. AUTO BILD изпробва хибридния модел

Card image cap
Тест на най-голямото Coupé на AMG

7
дек.
2017

Mercedes AMG S-клас Coupé получи фейслифт. AUTO BILD тества S 63!

Card image cap
Дизел срещу бензин: Nissan Qashqai 1.5 dCi срещу Qashqai 1.2 Dig-T

19
апр.
2016

Дизеловият мотор си струва от самото начало

Card image cap
Дуел между Cadillac CTS-V и BMW M5

1
февр.
2016

Американски бургер срещу баварски претцел: новият Cadillac CTS-V се изправя срещу BMW M5. Коя спортна лимузина е по-„вкусна“?

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: